وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

هدفمند کردن یارانه ها(قسمت دوم)

براساس آخرین آمار در سال 1387 دولت محترم بالغ بر 23 هزار میلیارد از درآمد کشور را به یارانه ها اختصاص داده است که در این میان یارانه حامل های  انرژی بیشترین سهم را تشکیل می دهد بنابراین توزیع عادلانه این حجم عظیم از اعتبارات کاری بسیار سنگین و شاید غیر ممکن می باشد بدین لحاظ سیاستگزاران عرصه های اقتصادی کشور با طراحی و ارائه و تصویب راهکارهای مورد نیاز از جمله تغییر در ساختارهایی همچون نظام های پرداخت ها ، مالیاتی و علی الخصوص تأمین اجتماعی و ... بایستی تلاش جدی را برای اجرای عدالت و بهره مندی دهک های پائین جامعه از این نعمت عظیم معمول دارند بنظر میرسد که در حال حاضر بحث رانت خواری و استفاده عده ای از خدا بی خبر از اموال عمومی و اعتبارات که همانا بیت المال مسلمین نامیده می شود موجب گردیده که فاصله وشکاف بزرگی بین دهک های مختلف جامعه بوجود آید که از جمله اینگونه اقشار آسیب پذیر را می توان روستائیان ، کشاورزان ، کارگران و ... نام برد بویژه قشر عظیم و مولد کشاورزان که متأسفانه علیرغم بیشترین تلاش و کوشش در مزارع و باغات و واحدهای دامی با صرف بیشترین هزینه بابت نهاده هاو همچنین صرف نیروی کار چه مرد و چه زن کمترین سهم از درآمد و اعتبارات را دارند بنابراین باید چاره ای اندیشید تا روش و سیستم توزیع یارانه ها به شکلی نقدی صورت گیرد و نرخها در خصوص قیمت کالاها و ... ثابت تا همه ساله شاهد رشد قیمت ها و تورم لجام گسیخته در جامعه نباشیم این نکته را نیز ضروری می دانم که معضل مهم تورم و گرانی و فشار آن برجامعه و اقشار آسیب پذیر موجب بروز مشکلاتی می شود که باید هر چه سریعتر حل گردد .

نظرات 3 + ارسال نظر
صالح احمدی جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 02:29 ق.ظ

مهندس جان دیر یا زود چهره واقعی دشمنان شما رو می شود و مردم می توانند بدانند که چه کسانی چوب لای چرخ شما گذاشت. واگذارشان به خداوند جبار.

سهراب باقری جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:11 ب.ظ

خیلی دوست داریم مهندس
من در یکی از جلسات شما در مرودشت حضور داشتم و با شما همفکرم

بازنویس شنبه 8 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 08:30 ق.ظ http://www.baznevis.com

سلام
این مطلب خوب فردا در بخش جدیدترین اخبار سایت بازنویس منتشر می شود
لطفا با ارسال مطالب خوب خود ما را یاری رسانید

با سلام و تشکر از شما بدلیل انتخاب این مطلب بعنوان مطلبی قابل استفاده ؛از اینکه بتوانم بیشتر در خدمت باشم خوشحال خواهم شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد