وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

شکوفه های بوستان بشریت

۸ اکتبر مصادف با روز جهانی کودک است مسیری که همه انسانها و اشرف مخلوقات طی می کند تا نقش های مختلفی را در جامعه ایفا کرده و به صراطی برسد که خواه مستقیم و خواه غیر مستقیم دنیای عجیب خلقت را پشت سر گذارد کودکان همیشه غنچه های خنده برلب داشته و با مزه وموجب  انگیزه های تشکیلات خانواده ها بوده اند شیطنت ها و قهرها ، گریه ها و خنده هایی که سرمایه های اصلی کانون گرم یک کاشانه اند .اگرچه در کشورهای جهان سوم قاطبه جمعیت را اقشار فقیر و مستمند تشکیل می دهند لیکن کودکان در چنین جامعه ای بشدت تحت فشار استضعاف حاکم بر جامعه اند و جوامع مترقی امروز نگاهشان به اطراف و اکناف خود بوده و توجه لازم را به دورتر از خود نکرده اند اگرچه سازمانهایی هم چون یونیسف
در صددند تا شکاف های موجود را بنوعی کمتر کنند لیکن پهنای این شکاف بحدی است که جز با مشارکت همه کشورهای پیشرفته و ثروتمند و اجزاء آن که همانا افراد جامعه هستند کاهش نخواهد یافت . براساس آمارهای منتشره از سازمانهای معتبر از جمله سازمان ملل متحد بیشترین نارسایی ها در حوزه های مختلف از جمله تغذیه و سواد آموزی و موارد فرهنگی دیگر را کودکان آفریقایی تحمل می کنند در این کشورها حداکثر 20 درصد افراد مشمول تحصیل به کلاسهای آموزشی گسیل می شوند وتأسف بار اینکه در کل جمعیت   جهان  امروز هرروز بالغ بر 40000 نفر بدلیل فقر و گرسنگی از بین می روند .

و بیشتر از یک میلیارد جمعیت 7 میلیاردی جهان از اقشار بسیار فقیری هستند که بیشتر آنها را آفریقایی تبارها تشکیل می دهند بنابراین رهبران آندسته از کشورهایی که نظام سرمایه داری و یا کاپیتالیسم را راه نجات کشور ها می دانند باید پاسخگوی استثمارگریها و استحمار گریهای خود در جهان سوم باشند.                                                                                                         این روزرا به همه کودکان جهان بویژه کودکان کشور عزیز خودمان تبریک می گویم .

نظرات 1 + ارسال نظر
مهتاب چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:58 ب.ظ http://najvayehshabaneh.blogsky.com

سلام.عصر بخیر خسته مباشید

کی این همه مطلب نوشتین من هنوز توی قسمت نهم تجارب با ارزش هستم ولی اشکال نداره سعی می کنم خودم رو بهتون برسونم.

این پستی رو هم که در مورد کودکان نوشته بودین راستش رو بخواین یه کمی بهمون بر خورد.در واقع ....شد نمیگم چون حسودی کاربدیه!!!
بدین وسیله من رسما از بزرگسالی استعفا می دهم ومسوولیت های یک کودک هشت ساله را قبول میکنم.می خواهم به یک ساندویچ فروشی بروم وفکر کنم انجا یک رستوران پنج ستاره است .

میخواهم فکر کنم شکلات از پول بهتر است چون می توانم آنرا بخورم.

میخواهم زیر یک درخت بلوط بزرگ بنشینم وبا دوستانم بستنی بخورم.

میخواهم اب بازی کنم وباد بادک خود را در هوا پرواز دهم.

میخواهم به گذشته برگردم وقتی همه چیز ساده بود وقتی داشتم رنگها را جدول ضرب را وشعر های کودکانه را یاد میگرفتم

وقتی نمیدانستم که چه چیز هایی نمیدانم وهیچ اهمیتی هم نمی دادم....

می خواهم فکر کنم که دنیا چقدر زیباست وهمه راستگوی خوبی هستند.

میخواهم ایمان داشته باشم که هر چیزی ممکن است و

میخواهم که از پیچیدگی های دنیا بی خبر باشم.

میخواهم دوباره به همان زندگی ساده ی خودم برگردم.

نمی خواهم زندگی من پر شود از مدارک اداری وخبرهای ناراحت کننده و صورتحساب وجریمه و........

میخواهم به نیروی لبخند ایمان داشته باشم به یک کلمه محبت امیز به عدالت به صلح به فرشتگان به باران وبه....

این دسته چک من کلید ماشین کارت اعتباری وبقیه ی مدارک مال شما من رسما از بزرگسالی استعفا می دهم.

دیگه شب شد
شب خوش
خدانگهدار

باسلام و عرض ارادت ویژه وتشکر از اینکه قدم رنجه فرموده و به این پایگاه سر زدید .
واقیت این است که انسان زمانها و مقاطع مختلف را به راحتی گذرانیده و ارزش ان وقت و زمانه را متوجه نشده است حق به شما می دهم که همچون خیل عظیم از انسانها تمایل بازگشت به دورانی را داشته باشید که در حال حاضر متوجه نحوه استفاده مطلوب از ان شده اید لیکن مهمترین ضعف زمان برگشت نکردن به عقب است بنابراین به کودکانمان و فرزندانمان بیاموزیم که قدر فرصت هایی را که بقول امام اول شیعیان چون ابر بهاری میگذرند را بدانیم .
موفق و کامیاب باشید .از لطفتان نیز متکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد