وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

سفیر امید ( آخرین قسمت)

فضای نشاط و شادابی و مملو از معنویتی که تاریخ در هیچ مقطعی از زمان و در هیچ نقطه ای از جهان بخاطر نیاورده و بنظر نخواهد آورد توأم با وفاق و همدلی بمعنای واقعی که در آن دوره و حتی تا دوسال پس از انقلاب نیز در شریان های اصلی پیکر و جامعه مسلمان ایران طنین انداز شده بود مطالعه کتب استادان و دانشمندان فرهیخته و بزرگواری همچون شهید دکتر مطهری و مرحوم دکتر شریعتی و ... سخنرانیهای آتشین و سراسر روشنگری اساتید و دلسوزان به انقلاب و پخش سرودهای حماسی و تلاش شبانه روزی افرادی که جان بر کف و بر طبق اخلاص گذاشته بودند با آمیخته هایی از شعور و درک والای ایرانی ها چه در داخل و چه خارج از کشور همگام با امدادهای خداوندی که بصورت معجزه آسا موجبات حضور آحاد مردم را در صحنه بستر مناسب را برای ایجاد حکومت مردمسالاری دینی فراهم آورده بود .

شاه که اوضاع را این چنین پیش بینی نکرده بود سعی داشت تا با صحبت هایی که دیگر از موضع قدرت نبود تا حدی وضعیت را آرام کند غافل از اینکه اراده پولادین و مصمم مردم تنها با شکستن استکبار و قدرتهای پوشالی به نتیجه خواهد رسید بنابراین دستور استقرار حکومت نظامی و برنامه ریزی برای عدم حضور مردم در ساعات شبانه در خیابانها و تعویض نخست وزیر و ...... نیز نمی توانست خللی را در اراده مردم بوجود آورد مردم بی دفاع ایران انقلابی با شیوه های ابداع شده ساخت کوکتل مولوتف ( شیشه ای حاوی بنزین که در ب آنرا فتیله ای گذاشته که با شعله ور کردن آن توسط جرقه ای سریعاً آماده پرتاب کردن به سمت هدف می گردید ) و پرتاب سنگ و ... در صدد مقابله با نظامیانی بودند که مأموریتشان خاموش کردن شعله انقلاب که دیگر سراسر جامعه ایران را فراگرفته بود لیکن ذهی خیال باطل وخام که مردم با روشنگریهای انجام شده پی به ظلم و جور و جفای حکومت برده و می خواستند کار را یکسره کرده و هرآنچه برای رشد و ترقی وتعالی ایران محدودیت ایجاد کرده را از سر راه خود بردارند در این اوضاع و احوال محمدرضا پهلوی در یک چرخش 180 در جه ای و در یک سخنرانی اظهار داشت که پیام شما مردم ایران را شنیده ام و سعی می کنم تا با انجام اصلاحات در بدنه و نحوه انجام امور حکومتی رضایت شما را جلب کنم لیکن رهبری انقلاب و مردم دست از مواضع بحق خود بر نداشتند و تغییرات مکرر در سطح نخست وزیری و وزراء نیز پاسخگوی فریادهای بحق مردم نبود نکته جالب توجه اینکه هویدا بعنوان نخست وزیر حکومت که برای سیزده سال زمام امور اجرائی را در دست داشت در روزهای واپسین انقلاب بدستور شاه بازداشت تا خشم نیروهای انقلابی تا حدی فروکش کند و این بازداشت تا پیروزی انقلاب ادامه یافت که نهایتاً منجر به اعدام این شخص توسط نیروهای انقلاب گردید .

    در این میان فرماندهان نظامی همچون ظهیر امامی  اویسی ، ربیعی و ...  که یکی بعد از دیگری حکومت را در دست می گرفتند جایشان را به نیروهای غیر نظامی همچون بختیار ، امینی و .. می دادند و در این میان تکلیف افرادی همچون علم بعنوان وزیر دربار و .. نیز مشخص بود با پشت سر گذاشتن روزهای پرالتهاب و جوش خروش انقلاب دی ماه 1357 که رسید شاه چاره ای جز ترک ایران نداشت و فکر می کرد که همچون جریان کودتای 28 مرداد مدتی را برای کاهش خشم مردم در خارج از کشور سپری کند و به بهانه تجدید قوا و رفع خستگی با چشمانی گریان بهمراه همسر خود وطن را ترک کردند وترک ایران همان و نزدیکی به پیروزی برای ملت همان و بدین لحاظ مردم با اینگونه اتفاقات به پیروزی انقلاب و رسیدن به هدف امیدوارتر می شدند در این مقطع تمامی فعالیت های ایران تحت الشعاع انقلاب قرار گرفته بود و مردم سراسر شور و نشاط با همدلی و وفاق برا ی رسیدن به اهداف خود از جان مایه می گذاشتند و بهترین سرمایه های خود راتقدیم می کردند روزهایی همچون 17 شهریور و .. تداعی کننده رشادت و دلاوریهای مردم برای رسیدن به اهداف خود بود .

تحولات صورت گرفته بهمراه عزم ملت فضا را برای ورود رهبر انقلاب که چندین سال را در تبعید بسر می بردند آماده کرد و دیماه زمان ورود حضرت امام (ره) به ایران بود و بدین منظور هواپیمای شرکت ایرفرانس با نام پرواز انقلاب پس از شایعات بسیار زیاد همچون : انفجار هواپیما در آسمان ، بستن فرودگاه و ... پس از چندین تعویق در پرواز در فرودگاه مهر اباد تهران به زمین نشست و جالب اینکه دیگر رادیو تلویزیون ملی ایران نیز پذیرفته بودکه باید به خواسته ملت گردن نهد و بدین منظور جریان فرود هواپیما را درصدر گزارش برآمد تا بصورت مستقیم این اتفاق را به روی آنتن ببرد اگر چه پس از دقایقی ارتباط قطع  که منجر به شکستن تعداد زیادی گیرنده ها ی منازل خودتوسط مردم بدلیل عصبانیت از این اقدام شد لیکن مردم دلهایشان با امام بود و تصویر ورود را که بردلهایشان نقش می بست را از طریق وجدان های بیدار و ارتباط معنوی مشاهده می کردند برای استقبال از این سفر تاریخی میلیون ها نفر از شهرستانها به تهران عزیمت کردند و مسیر امام که از فرودگاه  تا بهشت زهرا بعنوان اولین مکان برای سخنرانی تاریخی امام گلباران شده بود ( در همین جا مقایسه ای کنم محبوبیت حضرت امام (ره) را که با این استقبال از فرانسه به تهران اینهمه مورد استقبال و در 14 خرداد نیز آنچنان بدرقه گردید و این نشانه حکمت و توجه الهی به اشخاصی است که برای رشد معنویت از خود گذاشته اند ).

پس از ورود امام و سخنرانی در بهشت زهرا شورای انقلاب تشکیل شد و نیروهای ارتشی نیز همچون هما فران و نیروی هوائی در روزهای بعد همبستگی خود را با ملت اعلام کردند و انقلاب مسیر الهی و مردمی خود را طی طریق می کرد همه دست در دست هم تا ایرانی را بسازند که حاکمیت مستضعفین را بر جامعه خوش نوید آورباشد و بدین سان دستور فرار سربازان از پادگانها و شکستن حکومت نظامی و ... پیامهای پیامبر گونه ای بود که از زبان حضرت امام (ره)جاری و عمل شد و نهایتاً تمامی پادگانها و مراکز قدرت یکی پس از دیگری به تسخیر انقلابیون درآمد و 

 ایرن وطن ما ، خمینی رهبر ما  شعاری که همراه با صدها شعار از دل برخواسته مردم موجب گردید ایران امروز تجربه سی سال پس از پیروزی انقلاب را در 22 بهمن سال 1387 بیازماید با این امید که ملت مسلمان ایران همیشه در صحنه حاضر و برای رشد تعالی وترقی وطن خویش که نشانه های بزرگی از تمدن را با خود همراه دارد همیشه کوشا و موفق باشند .

 در این میان بنده و خانواده نیز هم چون سایر مردم  در حرکات و تحولات بدنبال رسیدن به اهداف مقدس بودیم که انشاءا... خداوند از ما بپذیرد .

والسلام

نظرات 4 + ارسال نظر
ساکن کره خاکی دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:15 ب.ظ

سلام
مدتی بود موفق نبودم بیام اینجا
دلم برا وب تنگ شده بود
همیشه پیروز و امیدوار باشید
یا علی

پریا سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 03:10 ب.ظ

برای ماهائی که اون دوران را تجربه نکردیم خوندن و شنیدن خاطرات اون زمان شیرینه.

غیر از بیان مسائل تاریخی ای کاش از حال و هوای خودتون و همشهری هاتون موقع اومدن امام می نوشتید و کمی توصیفش می کردید. چیزی که تو کتابها پیدا نشه.

البته انگار شما هم کمتر فرصت آپ کردن پیدا می کنید

پریا سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 03:13 ب.ظ

می تونم یه سوال بانکی ازتون بپرسم؟ اگه فرصت کردید جوابش را میل بزنید لزومی هم به جواب دادنش نیست.
می خوام بدونم پولی که تو چرخه کشوره چه طور اگه بابت کارهائی مثل قاچاق و معاملات غیر قانونی استفاده شه می شه پول کثیف .. این پول کثیف همیشه ما ابهاماتی برام داره

سلام
ابتدا مراتب عذرخواهی من را ببذیرید که بدلیل مشغله کاری زیاد نتوانستم مدتی بیام حتما این سوال را براتون سر فرصت میل میکنم

پریا سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 03:18 ب.ظ

خیلی ببخشید این سوالم می پرسم .. نمی دونم تو کارتون تا چه حد با اعتبارات سر و کار دارید .. بخشیه که ما همه باید گردشی بریم یاد بگیریم اما با چند سال حضور تو یه شعبه دریغ از ذره ای اطلاعات اعتباری .. رچند که از بالا هم مرتب به شعب فشار بیارند به ما اجازه کارآموزی و ایدگیریش را نمی دن .. می خواستم بدونم اگه کسی بخواد گاوداری بزنه آیا می تونه وام بگیره و اصولا" جز کدوم یکی از عقود اسلامیه؟ و این که محدود به بانکهای خاصی می شه یانه؟ چند روز دیگه تو شعبه خودمون می رم دنبال جوابش اما با تجربه ای که دارم می دونم برای آشنامون نمی تونم جواب مناسبی بگیرم اگه شما اطلاعاتی داشته باشین و کمکم کنید ممنون می شم

سلام
در خصوص طرحهای کشاورزی بسته به نوع عملیات از عقود مختلف استفاده میشود برای گاوداری از دو عقد مشارکت مدنی برای احداث جایگاه و تاسیسات دیگر از جمله انبار علوفه اصطبل ها بهاربند و اتاق شیردوشی و......وبرای خرید گاو ها و شیردوش و ....از عقد فروش اقساطی استفاده میشود ضمن اینکه این نوع طرحها اصولا از طرف جهاد کشاورزی مجوز صادر و معمولا به بانک کشاورزی و در برخی موارد به سایر بانکها معرفی میشوند .
در صورتیکه نیا به تکمیل جواب بود بفرماییذد تا توضیح بیشتری را تقدیم کنم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد