وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

واین بار قطبی

یک روز پس از کناره گیری محمد مایلی کهن از سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال ایران، افشین قطبی، سرمربی سابق تیم پرسپولیس تهران را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی کرد.

این فدراسیون اعلام کرد که آقای قطبی در سه بازی باقیمانده در چارچوب رقابتهای انتخابی جام جهانی 2010 هدایت تیم ایران را برعهده خواهد داشت.

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز سه شنبه، دوم اردیبهشت پس از آنکه کناره گیری محمد مایلی کهن را اعلام کرد، گفته بود که سرمربی بعدی تیم ملی فوتبال ایران از میان گزینه های ایرانی انتخاب خواهد شد.

پس از برکناری علی دایی، نامهایی چون محمد مایلی کهن، امیر قلعه نویی، افشین قطبی، محمود یاوری و افشین پیروانی برای سرمربیگری تیم ملی ایران مطرح بود که نهایتا محمد مایلی کهن انتخاب شد.

این انتصاب پس از برکناری علی دایی سرمربی پیشین از این سمت، در پی شکست تیم ملی فوتبال ایران در مقابل عربستان سعودی صورت گرفت.

عمر مربیگری آقای مایلی کهن در تیم ملی فوتبال ایران پیش از آنکه این تیم را در مسابقه ای هدایت کند، کمتر از دو هفته بود.

نام افشین قطبی یک بار دیگر پیش از آنکه علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود، برای در اختیار گرفتن این شغل مطرح بود.

حتی به طور نیمه رسمی نام او به عنوان سرمربی تیم ملی اعلام شد، اما در آخرین لحظات فدراسیون علی دایی را سرمربی تیم ایران معرفی کرد.

ایران در ادامه این مسابقات، سه بازی دیگر با تیمهای کره جنوبی، کره شمالی و امارات پیش رو دارد که فقط در یک دیدار میزبان خواهد بود.

ایران فقط در صورتی می تواند مستقیما به جام جهانی راه یابد که در هر سه بازی پیروز شود.

آقای قطبی که دوسال پیش - پس از حدود سی سال دوری- به ایران بازگشت، هدایت تیم پرسپولیس را برعهده گرفت و با این تیم به قهرمانی لیگ برتر ایران رسید.

او پس از قهرمانی پرسپولیس را ترک کرد، اما با کناره گیری حبیب کاشانی مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس و روی کار آمدن داریوش مصطفوی به عنوان مدیرعامل باشگاه بار دیگر و این بار با قراردادی دوساله بر روی نیمکت این تیم نشست.

اما او بار دیگر و این بار در نیمه فصل از پرسپولیس رفت و جایش را به افشین پیروانی دستیارش سپرد.

حضور در دو دوره جام جهانی از جمله تجربیات افشین قطبی در عرصه های بین المللی است. او در سالهای 1998 و 2002 در کادر فنی تیمهای ملی آمریکا و کره جنوبی در بازیهای جام جهانی حضور داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد