وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

مدیریت در کشاورزی

در اولین گردهمایی روسای شعب بانک استان با مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی مواردی در خصوص مبحث مهم کشاورزی و نقش ان در اقتصاد و وضعیت موجود با گرایش به این استان مطرح که انعکاس ان در این پایگاه بنظرم بدون لطف نیست لذا قسمتی از مطالب مطروحه که در سایت بانک کشاورزی ودر قسمت اخبار منعکس شده اورده میشود.  

بانک کشاورزی محل آرامش کشاورزان

اولین گردهمائی رؤسای شعب بانک در استان کهگیلویه و بویراحمد در سالجاری با حضور ریاست ، معاونین و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان ، رؤسای جهادکشاورزی شهرستانها ، مدیر بانک در استان ، معاونین ، کارشناسان و رؤسای شعب استان در روز 14/2/88 در محل سالن اجتماعات مدیریت با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی و بانک کشاورزی آغاز شد . مهندس خادم الحسینی مدیر ستادی پس از خیر مقدم به میهمانان و حاضرین در جلسه در خصوص توجه به اصلاح الگوی مصرف در کشور و ضرورت اجرای این مهم با توجه به مصرف بی رویه انرژی و سایر موارد با آوردن مصادیق و آمارهایی فرمایش مقام معظم رهبری را به همکاران گوشزد و عملکرد بانک را در این زمینه در مواردی همچون اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار ، برقی کردن چاههای کشاورزی ، ایجاد مجتمع های گلخانه ای ، مکانیزاسیون کشاورزی و ... برشمرده و از حاضرین خواست که در این خصوص توجه خاصی مبذول و اظهار داشت در هر منزل می توان با خاموش کردن یک لامپ در مجموع کشور صرفه جوئی خوبی را انجام داد که تأثیرات زیادی در اقتصاد کشور بجا خواهد گذاشت . ایشان درادامه گزارش عملکرد استان را در سال 87 عنوان و اقدامات انجام شده از جمله تمدید تسهیلات 16207 نفر از کشاروزان به مبلغ 285 میلیارد و پرداخت 360 میلیارد تسهیلات به 9500 نفر از کشاورزان و پرداخت 44 میلیارد غرامت به خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیر مترقبه به 19 هزار نفر بعلاوه خدمات بانکی و توسعه بانکداری الکترونیک و تجهیز کلیه شعب استان به سیستم مهر گستر و ایجاد فرصت های شغلی و تقویت بنیه روستائیان و تولید کنندگان را برشمرد ایشان ضمن تأکید بر برنامه ریزی شعب در بحث مهم وصول مطالبات کاهش شدید ریسک اعتباری و تک رقمی شدن آنرا براساس خط مشی سالجاری و بسته سیاستی خواستار و مصراً از رؤسای شعب خواست که از همین ابتدای سال در دو شاخصه مهم وصول مطالبات و  تجهیز منابع با برنامه کاری ( B.P ) اقدامات و پی گیری های لازم را صورت دهند.

 وی از ریاست سازمان جهادکشاورزی و رؤسای شهرستان نیز درخواست کرد که در این خصوص نهایت همکاری را با بانک و شعب استان معمول دارند پس از ایشان مهندس گرجی پور رئیس جهادکشاورزی استان ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین رؤسای شعب در استان ضرورت تعامل هر چه بیشتر بین جهادکشاورزی و بانک را از بدیهیات توسعه بخش کشاورزی قلمداد کرده و اظهار داشت در کشور ما دولت سرمایه گذاریهای زیادی را در زیر ساخت های بخش برای رسیدن به اهداف و برنامه ها انجام داده لیکن مهمترین مشکل این استان عدم وجود بخش خصوصی توانمند در بخش کشاورزی است و علاوه بر آن فصلی بودن محصولات کشاورزی ، پائین بودن سطح سواد بهره برداران ، بالا بودن سن بهره برداران ، بهره وری پائین ، عدم وجود بازار توانمند و .... بنابراین انتظار بهره برداران از دولت بسیار زیاد است و وظیفه ما بعنوان کارگزاران دولت در این استان بسیار سنگین و خطیر بوده که بانک نیز تبعاً باید فشارهای زیادی را در این خصوص تحمل کند چرا که کشاورز با آرامش بیشتر به بانک کشاورزی می آید و توقع بیشتری دارد و احساس ایشان این است که با ورود به بانک کشاورزی به خانه خود وارد شده است .

وی در قسمت دیگر از سخنان خود با بیان فرمایش امام حسین (ع) که نیاز مردم به شما نعمت است فرصت های موجود را راه صوابی دانست که کارگزاران دولتی این بخش با این فرصت ها متنعم می شوند ایشان اضافه کردند ایجاد حس اعتماد و خود باوری در مردم برای حضور بیشتر در صحنه از وظایف اصلی کارگزاران است که بانک نیز در این خصوص می تواند مشتریان بیشتری را برای جذب نقدینگی به خود اختصاص دهد .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در پایان از مدیریت بانک و همکاران که در طول سنوات گذشته تلاش های مؤثری را برای توسعه بخش و افزایش تولید صورت داده اند تشکر کرد و عنوان داشت بانک و سازمان وابستگی و علائق شدیدی بهم دارند که جدا شدنی نبوده و وظیفه سازمان حمایت همه جانبه از بانک کشاورزی است چرا که این بانک تخصصی و هر چه بیشتر تقویت شود بخش با رشد بیشتری روبرو خواهد شد .

در ادامه جلسه معاونین اعتباری و وصول ، اداری مالی و پشتیبانی ، بانکداری الکترونیک و تجهیز منابع ، امور بیمه محصولات کشاروزی و کارشناس مسئول گروه بازرسی و حسابرسی موارد مرتبط با حوزه کاری خود را عنوان داشته و رؤسای شعب استان نیز مشکلات خود را بیان کرده و مدیر استان ضمن ارائه راهکارهای مناسب نسبت به جمع بندی جلسه و بیان نتایج حاصله از گردهمائی موارد مطروحه در گردهمائی مدیران ستادی و اعضاء هیئت مدیره در تهران را عنوان و آرزوی توفیق بیشتری را برای بانک در سال 1388 کرد. جلسه.

لازم به ذکر است که در این جلسه از سه نفر همکاران بانک در استان که در چند ماه گذشته به افتخار بازنشستگی نائل امده اند طی مراسمی با اهدائ لوح تقدیر مدیر عامل بانک وهدیه مدیر ستادی تجلیل و قدردانی شد .

جلسه رأ س ساعت 19  باذکر صلوات به روح پر فتوح حضرت امام (ره)و شهدای انقلاب خاتمه یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد