وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

تراوشات ذهنی دوستان

در میان عزیزان خواننده که بنده حقیر را مورد لطف و عنایت قرار میدهند و اکثرا از شاخصان و علم طلبان و متعهدین و معلمان و یاران معنوی و.............خلاصه تاج سر و بنده نواز هستند اساتیدی در پاسخ به مطالب ناچیز وناقابلی که براساس وظیفه و برای حفظ دوستان دنیای مجازی ارائه کرده و وقت ایشان را تلف میکنم  و..مطالب ارزنده و قابلی را از تراوشات ذهنیشان محبت میفرمایند که زبانم قاصر از سپاس به درگاهشان است و برای بهره مندی دیگر دوستان و حفظ ارزشها در این مکان انها را منعکس میکنم که از انجمله اقای پژمان عزیزو بزرگوار هستند که یک بار دیگر نیز وبلاگ را با کلمات گرانبهایشان نورانی کردم بنابراین مجددا از این شفیق عزیز تشکر کرده و مطلبشان را بدون هر گونه دخل و تصرف در ذیل می اورم : 

با اهداء سلام و احترام و عرض خسته نباشید
سعادتی دست داد تا از مطالب حضرتعالی توشه برداریم و بهره مند شویم

ضمن مطالعه پستهای پیشین و حکایت تامل برانگیز حاتم طائی. نگرانی و اندوه کم آبی و تشنگی خاک و گیاهان را بخوبی تصویر ومنتقل نمودید
همانطور که فرمودید امیدواریم رحمت الهی بر دل طبیعت نازل شود و دل همه مخلوقات را شاد کند
فرصت را غنیمت دانسته و احساسی که دارم را بیان میکنم واین البته احساس شخصی است
متاسفانه حقیر احساس میکنم برکت از این سرزمین رخت بربسته و خیلی در فکر و رنج هستم
مزه غذاها و خوراکها آن مزه قدیم را نمیدهند و ...
مطلبی را که میخواهم بگویم شاید غیر واقعی به نظر برسد ولی شخصا احساس کردم
حقیر اگر فرصتی میافتم با حداقل ره توشه با موتور یا ماشین به ترکیه مسافرت میکردم و میکنم
اولین بار در سال۱۳۷۹ هنگامیکه به تنهایی و با موتور وبدون آشنایی با زبان ترکی از مرز بازرگان قدم به محوطه گمرک گوربولاغ گذاشتم با اینکه حس عدم وجود هم زبان آزارم میداد ولی با کمال تعجب احساس کردم جریان تنفسیم راحت تر و روان تر شده! ولی جدی نگرفتم
از شهرها و روستاهای مختلف که عبور میکردم طراوت و شادابی خاصی در برگهای درختان و گیاهان دیده میشد!
مزه میوه ها و شیر و دوغ لذت بخش بود
تعجب میکردم چطور با یک نصفه کباب کوبیده سیر میشدم!
همه اینها را گذاشتم رو حساب ذوق زدگی!
....
سالهای بعد نیز این احساسها تکرار شد تا اینکه با دوست خوش ذوق و نیک نهادی آشنا شدم که سالیان زیادی با تریلی به کشورهای مختلف سفر میکرد
روزی ماجرای عوض شدن هوا را در مرز با او درمیان گذاشتم و در کمال تعجب ایشان نیز ضمن تایید این احساس تعبیر زیبایی کرد و گفت انگار خدا تا آسمان دیوار کشیده! که به فاصله یک متر هوا تغییر میکند!
.....
جالب بود وقتی حساب میکردم و میدیدم ۱۰روز مسافرت به شهرهای مختلف در سرتاسر ترکیه و طی مسافتی در حدود۵۰۰۰کیلومتر در خاک ترکیه با بنزینی گران (بین سالهای۷۹ تا۸۷ از لیتری ۱۲۰۰تومان تا لیتری۲۶۵۰تومان) اقامت در هتل و خورد و خوراک در حدود۴۰۰هزار تومان هزینه داشته!
در حالیکه باید بیش از اینها هزینه میداشت! اما...
اینجا بود که دریافتم باید علتی معنوی برای آن بیابم که همانا برکتی است که زمین و زمان دارد و چه بسا اعمالی است که ما انسانها انجام میدهیم و باعث گسترش این خیر و برکت در تمام ارکان زندگی و مکان و زمان میشود

ازاینکه کلام به درازا کشید پوزش میطلبم و امیدوارم با توجه بیشتر به معنویات راستی درستی خیرخواهی و انسان دوستی شرایط بهتری برای بندگی و زندگی فراهم کنیم

ارادتمند
موفق و پاینده باشید

نظرات 2 + ارسال نظر
سریال کره ای فروشنده پارلمان ( لابی پنج‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:27 ب.ظ

سریال زیبای لابیست با بازی سونگ ایل گوک (یوم جانگ در امپراطور دریا و جومونگ در افسانه جومونگ) یکی از زیباترین درام های کره ای در ژانر اکشن و عاشقانه است که با ضرب آهنگی تند و موسیقی‌هایی بسیار گوش‌نواز در لیست بهترین سریال های تاریخ کره قرار دارد.
http://shoop.ir/?num=1242329160

غریبه جمعه 8 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:19 ب.ظ http://banouye-sib.blogsky.com/

با سلام خدمت مهندس گرامی

من قبلا هم به وبلاگتان بنا به پیشنهاد پژمان گرامی اومده بودم و متاسفانه فرصت نشد کامنتی بزارم و شرمنده

با پژمان گرامی و نوشته های پر بار ایشان اشنایی کامل دارم و چند سالی هست همسایه وبلاگی هم هستیم

دید ایشان همیشه باز و همیشه با کامنتهای خوبشون به تمام نکته ها توجه دارند و خیلی خوشحالم که دوست چنین عزیزی هستم که میتونم از نقطه نظرات خوبشون استفاده کنم...

در رابطه به این پست شما منم باید بگم دقیقا همینطوره و واقعا برکت از سرزمین ما رخت بر بسته و اینها برای ناسپاس بودن ما مردم هست که نه شکر نعمت را بدرستی ادا میکنیم هم از خدا دور شدیم و هم دلهامون تیره شده...خداوند همیشه مهربونه و هیچ وقت نمیخواد تا نعمت هاش رو از بنده هاش دریغ کنه اما همیشه گفتند شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند ....و ما شکر گزاران خوبی نبودیم که اینگونه دچار افسردگی و گرفتاریهای روزگارمان شدیم و خدا همه ما را دوباره مورد لطف خود قرار دهد انشا الله....

از نوشته های مفیدتون بسیار استفاده میکنیم و قلمتون همیشه سبز باد

موفق باشید

سلام
خسته نباشید
براتون ارزوی توفیق دارم
از اینکه سعادت پیدا کردم که عزیزانی همچون شما را داشته باشم بسیار خوشحالم خداوند به همه کسانی که بستر را برای اشنایی نوع بشر ایجاد کرده و در راستای خلقت بشر که همانا اجتماعی افریده شدن و با هم بودن هست گام بر میدارند توفیقات بیشتری عنایت بفرماید .در حقیقت این نوع اشنایی تبادل اطلاعات و افزایش سطح اگاهی افرادی همچون بنده حقیر هست و امید که بتونم بیشتر از محضر گرامی و با ارزش شما دوستان بهره ببرم . انشاالله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد