وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

سلامتی و بهداشت

در خصوص داشتن بدنی سالم برای استمرار حیاتی که با ارامش توام باشد مباحثی بسیار زیاد امده است و متخصصین امر توصیه های بیشمار داشته اند از جمله مواردی که بشر بدان جدا نیاز دارد بحث شنوایی است که امروز در مطالعه مبحثی ترجیح دادم برای شما عزیزان نیز انرا منعکس کنم: 

گوش خود را سالی یک بار بشویید

Hear The Sun Stock Photos

بسیاری از افراد عادت به تخلیه موم گوش خود دارند، این در حالی است که این ماده نیز به نوبه خود به سلامت بدن کمک می‌کند و تخلیه غیراصولی آن درد، خارش،شنیدن صدای زنگ در گوش و حتی کاهش شنوایی را در پی دارد.
به گزارش سلامت نیوز، موم گوش به وسیله مخلوطی از ترشحات غددی که در سراسر مجرای گوش قرار دارد، به اضافه مقداری سلول پوستی ورقه شده و تعدادی مو شکل می‌گیرد. خود این ماده به عنوان عاملی موثر جهت شستشوی گوش عمل می‌کند و به‌علاوه محافظ بخش‌های حساس مجرای گوش است و به نوعی مجرا را روان و چرب می‌کند.
به طور طبیعی مقدار بیش از اندازه این ماده به طور خودکار و بدون دخالت فرد، به کمک حرکات آرواره‌ای به سمت جلو حرکت کرده و از مجرا خارج می‌شود و این زمانی است که می‌توان این خرده‌های بیرون زده را به طور کامل تخلیه کرد. اما به شدت توصیه می‌شود که خود فرد به جستجوی این مواد زاید اقدام نکند و فقط آن مقداری که به طور خود به خود بیرون زده را پاک کند.
البته باید گفت که اگر چه این ماده برای سلامت گوش خوب است ولی مقدار زیاد آن می‌تواند دردسرساز باشد.
اما چگونه می‌توان مقدار اضافی این ماده را تخلیه کرد؟ تنها راه ممکن شستشوی گوش با آب است تا به این ترتیب موم اضافی تخلیه شود.
همچنین توصیه می‌شود که پزشکان از بیمار خود راجع به سابقه یا پیشینه موم گوش خود سوال کنند. افرادی که از وسایل کمکی برای شنیدن استفاده می‌کنند باید به طور مرتب برای معاینه گوش و افزایش تدریجی موم گوش مراجعه کنند. این امر به حفظ عملکرد صحیح وسیله کمکی برای شنوایی کمک می‌کند.
توصیه می‌شود که فرد شخصا به کمک گوش پاک کن یا هر وسیله دیگر اقدام به زدودن موم اضافی نکند. افرادی که مستعد گرفتگی ناشی از موم گوش هستند باید هر ۶ تا ۱۲ ماه یکبار برای شستشو مراجعه کنند. عوارض ناشی از گرفتگی موم گوش می‌تواند دردناک و پیشرونده باشد و باعث عفونت و از دست دادن شنوایی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد