وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

بزرگان واندرزها(قسمت دوم)

خوشبینى و مثبت‏ اندیشى

 اگر مدام درباره شکست صحبت کنید، بگذارید به شما بگویم،که در آسمان و زمین قدرتى نیست که بتواند به داد شما برسد ویاریتان کند. اما اگر مدام درباره توانگرى و کامیابى صحبت مى‏کنید،باز هم بگذارید به شما بگویم، که در آسمان و زمین قدرتى نیست که‏بتواند جلو توانگرى و کامیابى شمارا بگیرد.
خوشبینى شکل ظاهرى ایمان است. تا ایمان و امید وجودنداشته باشد، هیچ کارى را نمى‏توان انجام داد.
هلن کلر: هیچ چیز به اندازه خوشبینى نمى‏تواند زندگى را زیباترکند، از رنج‏هاى آن بکاهد و راه موفقیت را هموار کند.
من یک خوشبین هستم، زیرا غیر از این بودن هیچ فایده‏اى‏ندارد! وینستون چرچیل‏
اجازه ندهید که محرومیت‏هاى شما، مانع استفاده از نعمتهایتان‏شوند
ابراهام لینکلن گفته است:اغلب مردم تقریباً به همان اندازه شادهستند که ذهن خود را براى آن مهیا کرده‏اند نورمن ولنینت پیل،مردى که براى اولین بار اصطلاح تفکر مثبت را به کار برد این مطلب رااین‏گونه بیان کرده است: هم آنانى که خود را ناتوان مى‏دانند درست‏مى‏اندیشند و هم آن دیگرانى که خویشتن را توانا مى‏انگارند!
هرچه بیشتر مثبت باشید انرژى بیشترى جذب مى‏کنید... پاداش‏مثبت بردن فورى است!
شخصى از امرسون پرسید که براى چه خداى را شکر مى‏کند؟ اوجواب داد: هرروز که چشمانم را بر صبح دلپذیر مى‏گشایم و به این‏دنیاى زیبا مى‏نگرم خداى را سپاس مى‏کنم که هنوز زنده‏ام و دربوستان زندگى مى‏کنم‏
فرصت‏ها همیشه موجودند، این ما هستیم که بایستى آنها راببینیم و از آنها استفاده کنیم. کایزر

یا نه قدرت بیشتر، نه توانائى افزونتر و نه فرصت‏هاى طولانى‏ترمى‏خواهیم، آنچه را که نیاز دارییم برزبان ساده بهره‏بردارى کافى ازآنچه داریم است.
شانس و فرصت؟ همه جا در اطراف شما پرسه مى‏زنند چشم‏بینا مى‏خواهد که آنها را ببیند و استفاده کند. ماردن‏
فرصت‏ها و شانس‏ها اغلب در بطن مشکلات و گرفتاریها پنهان‏هستند. آلبرت انیشتین‏
شانس و فرصت؟ تعجب نکنید، شما هم به‏صورت ترسناک وسیاه، بدبختى و یا شکست موقتى رخ مى‏نماید، مواظب باشید آنرا ازدست ندهید. ناپلئون هیل‏
دکتر جیمز آپن هایم مى‏گوید: عده ‏اى فرسنگ‏ها بدنبال شادى وسرور مى‏دوند و عده‏اى آنرا زیر پاى خود حس مى‏کنند.
موفّقیت را کسانى مى‏یابند و آنرا حفظ مى‏کنند که با ذهنیت‏مثبت در تلاش دائم هستند... ما بعد از سالها تجربه‏اندوزى به این‏نتیجه رسیده‏ایم که ذهنیت مثبت تنها رمز و رازى است که همه‏انسان‏هاى موفق در آن سهیمند..
ناپلئون هیل معتقد است که هر گرفتارى به‏اندازه خود، همراه خودامتیاز مثبت دارد.

وقتى مى‏دانید ذهنیت مثبت چیزهاى خوب و ذهنیت منفى‏جنبه‏اى بد زندگى را موجب مى‏شود، آیا عقل سلیم حکم نمى‏کند که‏از این ذهنیت، آنرا که مثبت است انتخاب کنید؟!

فرصت، یعنى اینکه به خود بگوییم هر اتفاقى که براى من بیفتداز آن در جهت تعالى و یادگیرى و رشد خود استفاده خواهم کرد.
پنج گام به‏سوى یک باور ذهنى مثبت از خود:1 - حذف: هروقت دچار افکار منفى شدید، بلند بگویید حذف!
2 - جایگزینى: سپس باور مثبتى را به عنوان جایگزین آن‏برگزینید.
3 - تأکید: حالا نوبت تقویت باور جدید است، مثلاً آن را روى‏کارتهایى نوشته و در محل دید قرار دهید.
4 - تجسّم: تصویرى خلاق از خود، در حالى که سرشار از باورجدید هستید بسازید و تا شش هفته هر روز این برنامه را اجرا کنید.
5 - ممارست: آنقدر ممارست به خرج دهید تا این تغییرات‏ماندگار شود.

راسکین مى‏گوید: با نقائص دیگران مغز خویش را خسته نکنید باهرکس که ملاقات مى‏کنید فقط جنبه‏هاى خوب و قوى او را ببینید...در این صورت است که عیوب و نقائص شما مانند برگ خزان خواهدریخت و زندگیتان خیلى خوش‏تر مى‏شود؛ هرکس به شما، قیافه صلح‏و صفا نشان خواهد داد و هرکسى خواهد کوشید که با شما روابطدوستانه برقرار کند.

در هنگام رویارویى با مشکلى باید به دنبال موقعیت‏خلاصى‏بخش باشیم، نه اینکه در هرموقعیتى، به‏واسطه اندیشیدن به‏مشکلات خود را فلج کرده و متوقف شویم
Walter cole
کیم وو چونگ، بنیانگذار شرکت معظم دوو:واقعاً خطرى بالاتر از این در جهان وجود ندارد که ما بجاى‏صفت پسندیده خوشبینى، بدبینى یعنى متضاد آن را انتخاب کنیم...من هرگز از خوشبینى دست نکشیده‏ام، وقتى به واقعیات مى‏نگرم،همواره فکر مى‏کنم، شرایط بحرانى و لحظات خطرناک، بسیارزودگذرند...
اگر تاجرى دچار بدبینى شود، لحظه پایان رشد و پیشرفت اوفرارسیده است...


وقتى دیگران شمارش معکوس غیرممکن‏ها را شروع مى‏کنند،من به شمارش ممکن‏ها مى‏پردازم... اگر تنها یک درصد شانس‏موفقیت وجود داشته باشد، یک تاجر واقعى همان را به صورت‏جرقه‏اى مى‏بیند که مى‏تواند آتش بیافروزد، )چرا که( دنیاى تجارت‏آنگونه نیست که اگر یک را با یک جمع کنى عدد دو بدست بیاورى؛ممکن است در جایى تبدیل به ده شود!.

تعیین اهداف و نقش آن در موفقیت   برخى از اهداف، آنچنان متعالى است که حتى شکست در رسیدن به آنها شکوهمند و افتخارآفرین است!
ریشه تزلزل انسان، ارتباط او با آرزوهاى آسیب ‏پذیر است. وقتى‏ دل به آسیب ‏پذیر بستى، تو هم آسیب‏پذیر مى‏شوى، دلبستن به‏چیزى که لرزه‏پذیر است، انسان را مى‏لرزاند".
انسان چون آرزوى کوچک دارد دنیاى کوچکى را انتخاب‏ مى‏کند که با آن تناسب داشته باشد، دنیا را کوچک مى‏بیند تا آرزوى‏کوچکش، بنظرش کوچک نیاید.
مردى که تمامى قواى جسمى و روحى و روانى خود را بر روى‏ امرى متمرکز مى‏سازد برنده است. P.Talmage

هر کس، به اندازه اهدافش ثروتمند است! جوانى دورانى از زندگى است که شخص اگر هیچ چیز نداشته باشد ولى هدف داشته ‏باشد، نیازى به رشک و غبط خوردن ندارد.


آنقدر به عینى‏سازى و منعکس‏ساختن تصویر اهداف خود بر صفحه ذهنتان ادامه دهید تا اهداف، به صورت جزئى از فرآیند ناهشیارتان درآیند.
این تعارض در طبیعت انسان هست که آگاهانه مایل به امرى ‏نیست اما ناآگاهانه و غیرعقلانى در پیشبردش‏ مى‏کوشد. ماکسول مالتس مالتس

مربیان به قهرمانان دستور مى‏دهند تا به موسیقى کلاسیک‏ گوش دهند در حالى که نوارى از صداى خود آن ورزشکار درباره‏ هدفش با ملایمت همزمان پخش مى‏شود... به نظر مى‏آید این نوع‏ موسیقى آسایشى براى مغز ورزشکار فراهم آورد و زمینه را براى‏ تلقیات سمعى و بصرى آماده مى‏کند.
مهمترین چیز این است که اهدافت را روى کاغذ بنویسى!
هدفت را با صداى بلند بارها تکرار کن، هر روز چند سرى...مثل اوراد و ادعیه... به تکرار آن ادامه بده، تدریجاً متوجه‏ تغییرى در درونت خواهى شد هدفت نیز به طرزى افزون‏تر طبیعى‏ خواهد نمود.
اگر مى‏خواهى ثروتمند شوى در قدم اول باید رقمى را که‏ مى‏خواهى و این که چقدر به خودت فرصت مى‏دهى تا آنرا بدست آوری را بنویسى، این‏رازى شگفت، اما بسیار ساده است؛ مواظب باش سادگیش گولت نزند!


آنچه بیشتر مردم از آن بى‏خبرند این است که زندگى دقیقاً به ما همان‏ چیزى را مى‏دهد که مى‏خواهیم. پس نخستین کارى را که باید انجام‏ دهى این است که دقیقاً آنچه را مى‏خواهى انجام دهى!


پس اگر تقاضاى ‏تو، مبهم باشد، آنچه بدست مى‏آورى همانقدر مبهم خواهد بود...
همه رویدادهاى زندگى تو، آینه‏اى است که اندیشه‏هایت رامى‏تاباند...


زندگى دقیقاً همان گونه‏اى است که تصورش مى‏کنى، هرچیزى که برایت پیش مى‏آید محصول اندیشه‏هاى تو است...
بسیارى‏از افراد عقل‏گرا لجوجانه این اصل را رد مى‏کنند.


تمام موفّقان دنیا که ‏کارهاى بزرگ انجام داده‏اند همواره مخالفت‏هاى جدى متفکران ‏خردگرا را نادیده گرفته‏اند! در بیشتر موارد، استدلال و منطق در راه‏ توفیق بزرگ به موانع راه تبدیل مى‏شوند...


تا مادامى که به آرمان "ثروتمند شدن" خو نگرفته‏اى و مادامى که‏این آرمان بخشى از زندگى و اندیشه‏ات نشده است، هیچ چیز نمى‏تواند به تو کمک کند تا دولتمند
شوى.
هدف و آرمان مانند نقشه است و تصور آن شکل را مى‏آفریند و آنگاه ‏سبب مى‏شود که انرژى مادّى، جذب شده و به سوى آن شکل ‏هدایت شود و جریان یابد و سرانجام در عرصه مادى تجلى گردد. حتى‏ اگر براى متجلى ساختن آرمان‏هاى خود، مستقیماً دست به عمل ‏نزنیم باز این اصل کار خود را مى‏کند. صرف داشتن آرمان و نگاه‏داشتن‏ آن در ذهن، یک انرژى است که تصویر آن اندیشه را به خود جذب ‏مى‏کند و در عرصه مادى مى‏آفریند. تجسم خلاق/23.
افکار بلند                 مشکل هر چه مى‏خواهد باشد؛ باید قبول کرد همیشه راه ‏حلّى ‏هست!
به‏جاى آن‏ که به مشکلات خود فکر کنید، یک لحظه به خود مشکل‏ فکر کنید و بقیه وقت خود را صرف راه حل آن کنید.
رى کراک: من همیشه بر این باور بوده‏ام که هر کس مسئول‏ مشکلات و پدیدآورند مشکلات خویش است.
ناپلئون دو جمله بسیار زیبا دارد؛"نژاد بشر در سیطره تخیّل اوست.""ناممکن، واژه‏اى از لغت نامه‏ احمق‏هاست." تردبدهاى ذهنى امروز، تنها مانع تحقق آرزوهاى فرداى ‏شماست. فرانکلین روزولت.

«هنرى فورد» بنیانگذار کارخانه اتومبیل «فورد»: ناممکن وجود ندارد، به نظر من هر کسى که در روى کره زمین ‏درباره چیزى آگاهى کامل داشته باشد دیگر کارى را ناممکن نخواهد شمرد.

"
براى تغییر دادن یک خصلت بد، باید به فضیلتى که نقطه مقابل ‏آن است فکر کرد و این فکر را به قدرى ادامه داد تا بصورت عادت‏ درآید. مخیّله ما براى تغییر یک فکر یا یک احساس، قدرت فوق‏العاده‏اى ‏دارد.
«کیم وو چونگ» موسس شرکت معظم «دوو»: در آن سالهاى فقر و محرومیت جوانى، حتى یک پشیز هم درجیب نداشتم. هنوز نمى‏توانم افکارى را که وقتى شبها دیرگاهان از کتابخانه خارج مى‏شدم و یا هنگام پیمودن راه طولانى، نگاهم به‏آسمان دوخته مى‏شد و این افکار، بر سرم سنگینى مى‏کرد، فراموش‏ کنم؛ در آن موقع به نظرم مى‏رسید دنیا از آن من است و من مى‏توانم تمام ‏عالم را در میان بازوانم جاى دهم، هیچ چیز در ذهنم غیرممکن ‏نمى‏آمد. ما فقیر بودیم امّا قلبم، مالامال از آرزوها بود و هیچ چیز را سد راه خود نمى‏دیدم.

ذهن بشر، پس از باز شدن به افقهاى تازه، هرگز به ابعاد اولیه ‏خود باز نخواهد گشت. ذهن ما گرانبهاترین دارائى ماست.

ویلیام جیمز:یکى از بزرگترین اکتشافات نسل من این است که انسان با تغییر نگرش‏هاى ذهنى خود، مى‏تواند زندگى خود را تغییر دهد.

همه اندیشمندان خردمند در طول اعصار گفته‏اند که بزرگ‏ترین ‏مانع کامیابى انسان، مانع ذهنى است و او با گستردن حدود مرزهاى ذهنشى، می تواند حدومرز زندگیش را بگسترد.من از روى تجربه سوگند مى‏خورم که این‏ حقیقت دارد! حکایت دولت و فرزانگی/46.

زندگى در مقابل محدودیت هایى که خودت تعیین کرده‏اى‏ سرخم مى‏کند. حکایت دولت و فرزانگی/47.

الیوت ورزشکار معروف: مبارزه ‏مربیان و ورزشکاران آینده، دیگر مبارزه‏اى براى شکستن مرزها و محدودیت‏هاى فیزیکى نخواهد بود، بلکه مبارزه‏اى است براى غلبه ‏بر موانع روانشناختى و شکستن محدودیت‏هاى ذهن. زندگى کنیم یا فقط زنده بمانیم/49
این حقیقت را آویزه گوش کنید که بزرگ‏ترین محدودیت انسان ‏در کسب ثروت و فراوانى نعمت، محدودیتى است که در ذهن براى‏خویش آفریده است، همین‏طور بزرگ‏ترین آزادى انسان نیز از ذهن اونشأت مى‏گیرد. توانگران چگونه می اندیشند/63
دیپاک چوپرا، در این مورد داستان شگفت و آموزنده‏اى را تعریف مى‏کند: در هند وقتى بچه فیلی را تربیت مى‏کنند، مربیان یک‏ پاى حیوان را با ریسمان به درختى مى‏بندند. چندى نمى‏گذرد که بچه فیل چنان به این بند عادت مى‏کند که دیگر نمى‏کوشد خود را آزاد کند و بعدها وقتی بزرگ شد، حتى‏ اگر ریسمان معمولى‏هم به پاى او ببندند، از حرکت باز مى‏ایستد. اگر چه این نه ‏ریسمان، بلکه یک باور است که او را متوقف مى‏کند.


قدرتمندترین کارى که براى عوض کردن دنیا مى‏توانید بکنید، عوض کردن اعتقادات خودتان درباره ماهیت زندگى و مردم و واقعیتها، و تبدیل این باورها به اعتقاداتى مثبت‏تر و آغاز عمل بر طبق‏ آن است. تجسم خلاق/127
.

آلدوس هاکسلى: تجربه آن چیزى نیست که براى انسان روى مى‏دهد، بلکه ‏واکنشى است که او در برابر آن رویداد از خود نشان مى‏دهد.

ویکتور فرانکل - مردى که سالیانى از عمر خود را در اردوگاه کار اجبارى نازى‏ها سپرى کرده است- مى‏نویسد:بزرگ‏ترین آزادى بشر، توانایى تصمیم‏گیرى و انتخاب ‏نگرش‏هاى خویشتن است. زندگى کنیم یا فقط زنده بمانیم/60
کائنات ما را در هر اندیشه‏اى که برگزینیم و به آن معتقد باشیم،کاملاً حمایت مى‏کند. شفای زندگی/20

این حق ‏حیات ماست که هر چه نیاز داشته باشیم دارا باشیم، مگر این که‏ خلاف این اعتقاد را برگزینیم

نظرات 1 + ارسال نظر
ali mahrooz شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:02 ب.ظ http://www.byrapid.com

سلام خوبی وبلاگ خیلی قشنگ و جالبی داری خوشحال میشم اگه به سایت من هم سر بزنی در مورد فروش اکانت های رپیدشیر و مگا آپلود هستش منتظرتم راستی میشه یه لینک از سایت من تو وبلاگت بدی با همین عنوان فروش اکانت های رپیدشیر و مگا آپلود ایشالا جبران میکنم مرسی فعلا بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد