وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

فراگیری

دانشمندان ادعا کردند بعد از یادگرفتن یک موضوع اندکی استراحت کنید تا آن را بهتر به خاطر بسپارید.
محققان همیشه معتقد بودند خوابیدن می‌تواند با نظم بخشیدن به مطالبی که شما به تازگی آموخته اید حافظه را قوی‌تر کرده و مطالب را در مغز ذخیره کند.
اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد حتی استراحت بسیار کوتاه و یک زنگ تفریح چند دقیقه ای نیز می‌دهد می‌تواند به نظم و ذخیره سازی بهتر اطلاعات در حافظه کمک کند .
این یافته‌ها که توسط دانشگاه نیویورک در آخرین نشریات عصب‌شناسی به چاپ رسیده است اطلاعات مفیدی در مورد بهبود عملکرد حافظه ارائه کرده است.
این یافته‌ها هم‌چنین نشان می‌دهد چرا ما بعضی از اطلاعات را با کوچک‌ترین جزئیات آن به یاد می‌آوریم ، اما در عوض بعضی دیگر را به سرعت فراموش می‌کنیم.
دکتر لیلا داواچی استادیار دپارتمان روانشناسی دانشگاه نیویورک در این باره گفت :استراحت کوتاه و خوردن یک نوشیدنی مانند قهوه می‌تواند به شما در ذخیره کردن اطلاعاتی که به تازگی آموخته اید کمک کند.

دانشمندان برای آن که پی ببرند آیا یکپارچه سازی حافظه در هنگام استراحت‌های کوتاه و بدون نیاز به خوابیدن نیز اتفاق می‌افتد یا خیر از قسمت‌هایی از مغز که نقش بسیار مهمی در حافظه بازی می‌کردند عکس‌برداری کردند.
در این تحقیقات مشخص شد مغز انسان احتیاج دارد بعد از یاد گرفتن مطلبی مدت کوتاهی استراحت کند تا بتواند به تجزیه و تحلیل مطالب یادگرفته شده بپردازد.
دانشمندان متوجه شدند در هنگام استراحت، قسمت‌های خاصی از مغز به اندازه زمانی که شما در حال یادگیری بودید به فعالیت خود ادامه می‌دهند که این فعالیت‌ها خصوصا در مورد کارهایی که نیاز به خاطر سپردن داشته باشد بیش‌تر است.
دانشمندان کشف کردند مغز بسیاری از اطلاعات خود را فقط برای یک روز نگهداری می‌کند ، اما در هنگام شب درست مانند یک ویرایشگر فیلم که در میان ویدیو کلیپ‌ها جستجو کرده و بهترین قطعات را جدا می‌کند، بهترین قسمت‌های اطلاعات روز را به حافظه بلند مدت فرستاده و در حقیقت آن را آرشیو
می‌کند.

نظرات 6 + ارسال نظر
مدی سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:47 ب.ظ http://madikhanoom.blogsky.com

کی میخواد این غم از دل من بره بیرون؟واقعا چند سال دیگه باید صبر کنم تا به خوشی برسم؟میدونی چند ساله از ته دل نخندیدم؟همیشه یه غمی ته وجودم بود

سلام
خدا بزرگه نگران نباشید
توکل کرده و امیدوار باشید

جواد فرزامی چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:44 ق.ظ http://gavadfarzamiblogfa.com

عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت آقای خادم الحسینی عزیز من یکبار حضورا خدمت جنابعالی رسیدم و همیشه مطالب جالب و خواندنی وبلاگ شما را مطالعه میکنم و انرژی مثبت میگیرم امیدوارم مانند همیشه پیروز و کامیاب و سلامت باشید
جواد فرزامی از مازندران (داماد آقای عموزاد )

سلام
خسته نباشید
ارادت من به شم نیز از همان زمان شروع شد که با مرام و معرفت شما اشنا شدم و قطعا وجود شما و دوست خوب دیگرم جناب عموزاد عزیز در زندگی حقیر برکت است و اسباب خیر .
از اینکه افتخار می دهید و قدم بر چشمان بنده میگذارید تشکر ویژه دارم
موفق و منصور باشید

فلفل چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:44 ق.ظ http://shazde.blogsky.com

سلام حال شما.
بفرمایید این هم اون که خواستید.
بسیار این پستتون رو دوست داشتم و نود و شصت درصد باهاش موافقم! مخصوصا تازگی در پیانو زدن به این نتیجه رسیدم که اگه یه آهنگو بشینم و هی تمرین کنم هی بدتر می زنم، اما اگه برم مثلا چندساعت بعد بیام به طرز معجزه آسایی بسیار عالی آهنگو می زنم.
من همیشه از کم حافظه بودنم رنج می بردم. و الان فهمیدم که وقتی می خوام چیزی حفظم بشه باید بعد از اینکه حفظش کردم استراحت کنم و می بینم مو به مو همه چی یادم می مونه!
خواهرم که بعد از چهار ماه منو دیده می گه من یا باید به خودم شک کنم که کم حافظه شدم یا به تو که معجزه ای شده! آخه من همه چی دقیق یادم می مونه و از اون که خیلی حافظه اش خوب بود هم جلو زدم!
چقدر طولانی شد این نظر!!

سلام
خسته نباشید
ضمن تشکر از اجابت درخواست ازاینکه مطلب گرداوری شده مورد استفاده قرار گرفت بسیار خرسندم
موفق باشید
سلام خدمت خواهر گرامی برسانید

Black13 چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:47 ب.ظ

سلام جناب مهندس...
شما خوبید؟
این رسمش نبود ها؟!!!!!!!
دوست داشتیم دیداری تازه کنیم و یه کم انرژی بگیریم که متاسفانه سعادت دیدار نداشتیم...
ما همچنان مشتاق زیارتیم مهندس جان...اینجا الآن خیلی سرسبز و قشنگ شده.....یه سر بیا با هم یه جمعه بریم کوه....پشیمون نمیشی به جون خودم...!
اهالی شعبه هم در حال کار و تلاشن...این روزا صبح که میشه شعبه دقیقا عین لونه مورچه میشه...شلوغ و پرانرژی....!!!تمدید...بخشودگی جرایم... وصول... سهام عدالت....سرمایه در گردش ها.... چه حالی میده این روزا مخصوصا واسه اونا که هیجان و التهاب رو دوس دارن...
با اجازه یه کم هم عین بازار بورس نیویورکیم!خودم که گاهی به فکرش می افتم خندم میگیره...
تیتر رو داشته باش:
( شعبه چرام...پر رونق تر از وال استریت نیویورک!!!!!)
خلاصه بگم مهندس جان :
انرژی خالص....
من که دارم صفا می کنم...
فقط نمی دونم چرا ذهنم قفل کرده و برعکس کامنتایی که برا دوستان میذارم و گاهی وقتا شبیه انشا و رمان میشه دو سه خط ناقابل نمیاد رو زبونم که وبلاگ خودمو آپ کنم!!
فکر کنم چشم خوردم....نه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(وای...بازم وراجی کردم!!!)
یا علی....

سلام
واقعا که خسته نباشید
میدونی چیه اقای مهندس؟
همین امروز به ولله ااز روزهای بسیار بدی بود که من تو عمر خدمتیم داشتم از انجایی که برخی افراد متاسفانه وجدان کاری ندارند و کاری هم به توسعه و ارتقاءسطح زندگی مردم ومسئولیتی که بعنوان نوکر در مقابل مردم دارند توجهی نمیکنند کارهاشون هم رو دست ادمهای کاری میفته و از این بابت خم به ابرو نمیارند ولی خوب همه کس مثل هم نیستند اینها را گفتم که وقتی روحیه ای مثل شما را میبینم احساس نشاط و بالندگی میکنم چرا که به زندگی واینده این کشور امیدوار میشم وگرنه .............
خوب در هرحال سعادت بود ختما خدمت میرسم
از اینکه میایی و مایه مباهات میشی تشکر میکنم
سلام من را به همه همکاران برسونید و به ایشان خسته نباشید بگید
در پایان هم باز تکرا میکنم که:
ما زنده از انیم که ارام نگیریم
موجیم که اسودگی ما عدم ماست
موفق باشید

Black13 جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:09 ق.ظ http://Black13.blogsky.com

سلام جناب مهندس...
شما خیلی خیلی لطف دارید...منو شرمنده می کنید........ تحسین شما بزرگواری شما رو می رسونه،وگرنه این حقیر لیاقت این همه تعریف و تمجید رو ندارم و هر کاری بکنم هم جز انجام وظیفه چیزی نیست...
انشاءالله که هیچ وقت چه در عرصه کار و خدمت و چه در زندگی شخصی روز بد نداشته باشید و ایام همیشه به کامتون باشه...
و انشاءالله که این سعادت و لیاقت رو داشته باشم که روزی در خدمت شما باشم و با سایر همکاران دور هم دیداری تازه کنیم...
همکاران هم همه سلام و عرض ادب دارند...
راستی،من یه مقدار وسایل منزل گرفته بودم برا عروسیم که انشاءالله فردا میام یاسوج که بیارمشون خونه...
خب دیگه،دیروقته،بیش از این مزاحمتون نمیشم...
شب خوش...بخوابیم به امید اینکه ما ایرانی ها هر روز که بیدار میشیم از دیروزمون جلوتر باشیم و با دیدن پیشرفت و اعتلای وطن عزیزمون انرژی مضاعف بگیریم و آستینهامونو بالا بزنیم...
برای آینده ای روشن تر...
و ایرانی سربلند...

سلام
خسته نباشید مهندس جان
حقیر مدتی را در ماموریت تهران بودم سعادت نداشتم خدمت باشم
عروسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به به مبارکه انشاالله
حتما ما هم که دعوتیم نه؟
خوب پس منتظر بمونیم .
کیه انشاالله ؟
موفق باشید

Black13 دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:45 ب.ظ http://Black13.blogsky.com

یازم سلام مهندس جان...!
این یکی کامنتتون رو تازه دیدم...
سلامت باشید انشاءالله.
اگه خدا توفیق بده انشاءالله طرفای اردیبهشت که کار اعتبارات تقریبا خلوت تره.... چون در مابقی ایام نمیشه سنگر رو خالی کرد و رفت دنبال عشق و تفریح و ماه عسل!!! خدا رو خوش نمیاد بخاطر خوشی خودم کار بندگان خدا معطل بمونه...به همین خاطر فکر کردم تنها موقعیتی که حوزه اعتبارات کمترین سطح فعالیت رو در طول سال داره(یعنی آول تا وسطای اردیبهشت) رو انتخاب کنم تا در حد امکان بخاطر غیبتم خدای نکرده کار کسی لنگ و بلاتکلیف نمونه...
در خصوص دعوت هم باید بگم که شما تاج سر ما هستید و مایه افتخار و مباهات منه که شما هم در جشن عروسیم شرکت کنید،حتما منتظر قدوم مبارکتون هستیم...

سلام
تشکر میکنم
امیدوارم که همیشه شاهد مراسم شادی باشیم
از توجهتون نسبت به کار بانک هم تشکر میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد