وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

نماز(مطلبی از خواننده گرامی)

ضمن تقدیر وتشکر از سرکار خانم فاطمه که از دانشجویان فعال و در حال حاضر در یکی از شعب بانک بعنوان راهنمای مشتریان میهمان بانک هستند این مطلب را که محبت کرده و ارسال داشته اند عینا منعکس میکنم امید که مورد استفاده دوستان قرار گیرد :  

 

اگه از نماز خوندن لذت نمی بری
                                  این متن رو تا آخر بخون


اول با یه بسم الله شروع می کنی بعد سجاده ات را پهن می کنی ,چشت به سجاده که می افته
یه تکه خاک می بینی که اسمش مهره.....مهر یعنی چی؟می دونی من چه جوری معنیش می کنم یعنی تکه ای از وجود خودم خاک, خاک که اگر لمسش کنی اگر بذاری تو دستات جلوتر بیاری و بوش کنی اونوقت تازه می فهمی باهاش غریبه نیستی این تکه ای از وجود خودت پس چرا ازش فاصله گرفتی؟
چرا داری ازش فرار
می کنی؟
یه تسبیح کوچولو بذار کنارمهرت,تسبیح می دونی چیه؟معنیش چیه؟ یعنی بشمار از اول شروع کن, یا کریم,یا رحیم,یا رحمن,یا حکیم,یاصبور………,
می بینی نمیشه بشماری حتی ده تا که هم بشماری خودت خسته می شی تازه می فهمی که چقدر کوچکی که اسماشم نمی تونی بشماری پس این همه سرکشی واسه چیه؟ این همه منم منم یعنی چه؟آخه تو چی؟
فکر می کنی اونقدر بزرگی که همه چیزو واسه خودت تفسیر می کنی؟کارت به جایی رسیده که گناهاتو توجیه می کنی بدترازهرگناهی اینه که با کمال پررویی برگردی و بگی من نیاز دارم گناه کنم حتی از شیرینی گناه حرف بزنی اونقدر بی حیا شدی که واسه گناهات دلیل
می تراشی؟

خدا به آدم همه چیز داده در کنارش گفته بنده تو اگر حیا نداشته باشی دیگه هیچی نیستی.


وقتی فکر کردی که آماده ای با خداحرف بزنی شروع کن
از اول ازالله اکبراز اقامه  حالا شروع کن باید نیت کنی باید به همه کارها, افکار مزاحم بگی که همگی تعطیل, کارمهم تری در پیشه می خوام واسه چند لحظه فقط خودم وخدا باشیم

نیت می کنی از قربه الی الله حرف می زنی تصمیم می گیری واسه چند لحظه که شده به خدا نزدیک بشی با حمد زیباترین سوره قرآن شروع می کنی, باورت نمی شه این سوره چقدر جذابه؟!اگه باور نداری بیا امتحان کن(( الحمد لله رب العالمین)) سپاس خدایی را که پروردگار جهانیان است می دونی این جمله یعنی چی؟
خیلی وقتا شده که تو دلت گفتی خدایا شکرت ,خدایا ممنون,ولی هیچ جمله ای این جمله نمیشه که با صدای بلند بگی سپاس خدایی را که پروردگار جهانیان است)),الرحمن الرحیم)) بخشنده و مهربان است به دو کلمه بخشنده و مهربان توجه کن.دو کلمه فوق العاده زیبا که زیباییش به اینه که کنار هم قرار بگیرند نه جور دیگری

وقتی می گیم به نام خداوند بخشنده مهربان اگردقت کنیم زیباترین آغاز برای هر نامه ای وهرکاری است که اینجا خیلی قشنگ وهنرمندانه بعد از سپاس خدا اومده.

((مالک یوم الدین)) صاحب روزی که فقط باورش کردیم و به اون روز ایمان آوردیم(( ایاک نعبد وایاک نستعین)) می دونی چرا هر روز 10 بار باید این جمله رو تکرار کنی واسه اینکه انسان فراموشکاره وتو هم فراموش می کنی که چه عهدی با خدا بستی تا جایی که اگه به حال خودش رهاش کنی به وجود خودشم شک می کنه
اینو بدون که خدا هیچ نیازی نداره که من و تو بشینیم صبح تا شب ذکرشو بگیم اگه گفته نماز بخون اگه گفته عبادتم کن
فقط و فقط بخاطر خودمونه چون می دونه راه نجات ما همینه خیلی احمقانه است که وایسیم و بگیم چرا نماز؟
اهدنا صراط المستقیم این واقعا حرف همه ماهاست چون خودمون هم اعتراف می کنیم که راه راست رو بلد نیستیم
و...
واما سروقت توحید می ریم که به همون نسبت که کوچکه پر از معنا ومفهومه(( قل هو الله احد)),بگو خدایکتاست
می دونی کی بهت می گه بگو خدا یکتاست؟خدا خودش؟نه این خودتی که به خودت می گی اون چیزی که درونت به زبون بیاری
((الله صمد لم یلد ولم یولد ولم یکن له کفوااحد))
این جمله ها تک تک باور خودت فقط داری به زبون می یاری می دونی بعضی وقتها آدم باور داره یه چیزی رو ولی در درونش حبس شده تو وجودش هست ولی از بس به زبون نیاورده فراموش کرده شاید هم بعدا اونقدر فراموش می کنه که به مرز انکار برسه.

اینارو می گم واسه اونایی که ادعا می کنند آدم باید دلش پاک باشه عبادت ونماز فقط یه تشریفات دینی است باید بدونیم که همیشه باید باورمون را به زبون بیاریم نه ته دلمون دفن کنیم بعد هم دلمون خوش باشه که یه وقتایی به خدا فکر کنیم و با غرور ابلهانه بگیم چقدر ما آدم خوبی هستیم که به خدا فکر می کنیم این کمال پرویی ماست تنبلیم, حوصله نداریم, روزی یه کم از وقتهایی که داریم بیهوده تلف می کنیم .
نماز بخونیم اونقدر اراده ها ضعیف شده که فقط بلدیم بهانه بتراشیم این روزها هم که مد شده همه می گند دلمون پاک باشه تو رو خدا بسه؟تاکی؟ دارید چه کسی رو گول می زنید؟فقط دارید خودتون رو گول می زنید,

وقتی توحیدروخوندی کمرتو خم می کنی به حالت تعظیم آماده می شی که بگی "سبحان ربی العظیم وباالحمده" وای که چقدر واژه سبحان قشنگه! اصلا تعظیم کردن واسه چیه؟ وقتی به کسی تعظیم می کنید یعنی چی؟
یعنی خدایا من کمرمو واسه هیچ بنده ای خم نمی کنم لیاقت و ارزش خودمو می دونم واسه همینم جز تو واسه هیشکی کمرخم نمی کنم توجه کنید گفتن اینا با انجام دادنش زمین تا آسمون فرق می کنه و فقط هم تو نمازتجلی پیدا می کنه.

+-وبعد از اون هم سر بر سجده می نهی سربرخاک پاک اینجاکه قشنگترین قسمت نمازه اوج بندگی,اوج تسلیم با تمام وجود حس می کنی در محضر خدا حضور داری بعضی وقتها این حالت اونقدر شیرینه که دلت نمی خوادسرازخاک بندگی برداری تا اینجا هر چی گفتم فقط حرفهای خودمونه.
نماز یعنی همین, ما داریم حرفهای خودمون را می گیم اما چون بلد نیستیم اونقدر قشنگ وزیبا به زبون بیاریم گفتند این شکلی بخون اگه به عمقش فکر کنیم می بینیم این حرفها حرفهای خود ماست که با هنرمندی ومهارت تمام کنارهم جمع شدند تا به من و تو کمک کنند که دنبال واژه های عجیب و غریب واسه حرف زدن با خدا نباشیم .
پس اونایی که فکر می کنند همین جوری با کلمات و حرفهای خودشون می تونند با خدا بهتر و خودمونی تر حرف بزنند فقط کافیه یه کم به جمله ها وترکیبات زیبای نماز دقیق بشند اونوقت خودشون می فهمند اون چیزی رو که باید بفهمند .
این چیزهایی که گفتم یه گوشه کوچکی ازبینهایت مفهوم نمازاست اینا تفسیرهای خودم از نماز بوده,
که خیلی کوتاه ومختصراینجا آوردم ,عزیزان من هرکدوم از شماها می تونید تفسیرهای قشنگتر وزیباتر از نماز رو بنویسید فقط کافی نماز رو اون جوری که هست بخونی و وقتی ادا کنی بفهمی که چی میگی, داری چه جمله ای را تکرار می کنی .
در دین هیچ اجباری نیست (لا اکراه فی دین) کسی هم مجبورت نکرده که کاری رو بکنی که دوست نداری خودت باید به جایی برسی که از عبادت کردن لذت ببری کسی نمی تونه لذتش رو یادت بده .
تو آزادی, آزاد آزاد, وشیرین تر از اون آزادی اینه که با همون آزادی به سمت خدا برگردی
پس امتحان کن اون جوری که خودت می خوای با حس حال تازه نه مثل  روزهایی که نمازرو یه تکرار ساده که راحت کنارش گذاشتی تصور کردی .
این بار بخون با آگاهی کامل, بخون جوری که تو وجودت حس کنی این ذکرهارو سبحان الله,الحمد الله,رب العالمین,الرحمن,الرحیم,....

بخون که دلت لک زده واسه یه ربنا

                                    آهای خوابی یا بیدار!!!

                                                      یه بارامتحان کن, مشتری می شی .




                                                                                       نویسنده : فاطمه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد