X
تبلیغات
نماشا
رایتل
دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1389

روزها همچون باد در حال گذرند مثل فرصتها که بفرموده امام اول شیعیان همچون ابر بهاری در حال عبورند و بنابراین بشر باید از لحظه لحظه این ایام بخوبی استفاده کند ما هم سفر را انجام داده و برای تمدد اعصاب تا ابهای معدنی و چشمه های جوشان اردبیل و سرعین زیبا در حاشیه سبلان سر بفلک کشیده عازم شدیم و قطعا جای همه شما دوستان سبز بود از کاخ رضا شاه در رامسر تا مرداب انزلی و حاشیه های دریای پر خروش مازندران قهرمان وبابلسر و گذر از شهرهایی همچون اصفهان و تبریز و تهران و............ 

در هرحال گذشت امید که همه دوستان فرصت را غنیمت شمرده و از اینهمه موهبت و زیبایی خدادادی به کشورمان بنحوی شایسته استفاده کنند وامروز امدم اگرچه چند روزی است در محل کار حاضرم لیکن عدم حضور و شلوغی کار اجازه خدمت رسیدن را نداد تا این لحظه که عرض ادب کنم و از دوستانی که به وبلاگ امدند و سر زدند تشکر کنم در هرحال با امدنم مطلبی زیبا را برایتان هدیه میکنم تا از ان برای سلامتی وجود مبارک بنحو احسن استفاده کنید باشد تا مفید به فایده افتد: 

 

سلامتی در 8 حرکت 

 

سلامتی در 8 حرکت

سالم بودن در گروی رفتارهای کوچکی مثل راه رفتن، دیدن یک فیلم‌ خوب، نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه و... است. در اینجا 8 رفتار را به شما معرفی می کنیم که تحقیقات علمی نشان داده عمل به آنها ضامن سلامت شماست.

 1) پیاده‌‌روی کنید:طبق تحقیقاتی که در ماه مارس 2008 میلادی انجام شد، انجام فعالیت‌های روزانه سبب انتقال انرژی و شادی به ویژه به زنان می‌شود. به گفته محققان دانشگاه لوییزیانا استیت و دانشگاه جورجی پیاده‌روی سبک 10 دقیقه‌ای در روز می‌تواند سبب افزایش 20 درصدی انرژی و کاهش 65 درصدی خستگی شود.

2) مراقب چشم‌هایتان باشید:
طبق تحقیقاتی که در ماه اکتبر 2007 میلادی توسط پژوهشگران دانشگاه Tuffs به انجام رسید و مشروح آن در مجله the American Journal af Clinical nutrition چاپ شد، مصرف مواد غذایی با اندیس گلیسمی بالا مثل سیب‌زمینی و غلات و حبوبات تصفیه شده می‌تواند احتمال ضعف ماهیچه‌ای چشم را افزایش داده و زمینه‌ساز ابتلا به کوری در سالمندی شود 
3)یک فیلم خوب ببینید:تحقیقات پژوهشگران دانشگاه لوماایندا در سال 2008 میلادی نشان داده است افرادی که عادت به دیدن فیلم‌های کمدی دارند، میزان کورتیزول و آدرنالین، دو هورمون استرس در خون‌شان به ترتیب 39 و 70 درصد پایین‌تر از این میزان در سایر افراد است.

 
4)آرام باشید:طبق بررسی‌هایی که در ماه آوریل 2008 میلادی توسط پژوهشگران دانشگاه دنور انجام شد، 30 درصد از زنان معمولا همیشه عصبانی هستند. این در حالی است که عصبانیت یکی از فاکتورهای افزایش فشارخون، افزایش ضربان قلب و مسبب آزادسازی هورمون استرس است که خود زمینه‌ساز ناراحتی‌های قلبی و افسردگی است.
 
5)چربی‌های دور شکم را آب کنید
طبق نتایج اخیر بررسی‌های پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا که مشروح آن در مجله نورولوژی به چاپ رسیده است افزایش چربی‌های دور شکم در 40 سالگی می‌تواند احتمال ابتلا به زوال عقل را در 70 سالگی افزایش دهد. در ضمن احتمال ابتلای این افراد به دیابت و ناراحتی‌های قلبی 3 برابر سایر افراد با وزن متعادل است

 
6)کلسترول خون‌تان را پایین آورید:
اگر احساس می‌کنید کلسترول خون‌تان بالاست، به یک متخصص مراجعه کنید تا آن را کاهش دهید. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه میشیگان نشان داده است میزان کلسترول خون بالا در 45 درصد افرادی که به پزشک مراجعه می‌کنند طی 8 ماه 15 درصد کاهش می‌یابد، پزشکان معمولا به شما توصیه می‌کنند روزانه 10 تا 25 گرم فیبر محلول در روز مصرف کنید و مواد غذایی‌ای مثل میوه و سبزیجات را در برنامه‌غذایی خود حتما قرار دهید. 
7)ماست بخورید:
بررسی‌های پژوهشگران ژاپنی نشان داده افرادی که عادت به مصرف موادغذایی حاوی اسیدلاکتیک مثل ماست دارند کمتر به بیماری‌های لثه، افتادن دندان‌ها و ناراحتی‌های قلبی دچار می‌شوند. به نظر می‌رسد لاکتوباسیل‌های موجود در این نوع موادغذایی از رشد باکتری‌هایی مضر در دهان پیشگیری می‌کند.

 
8)قهوه بنوشید:
بررسی‌هایی که در ژانویه 2008 میلادی توسط پژوهشگران دانشکده پزشکی هاروارد انجام شده نشان داده است، مصرف بالای قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان تخمدان به ویژه در زنان یائسه را کاهش دهد. با این حال در صورتی که باردار هستید، مصرف قهوه را کاهش دهید زیرا می‌تواند سبب سقط جنین شود.