وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

مصاحبه

در جهت تنویر افکار عمومی امروز سایت عصر دنا و هفته نامه هبوط گزارشی را از عملکرد بانک  کشاورزی در استان تهیه و منتشر کرده که جهت اطلاع شما عزیزان خواننده عینا منعکس میگردد: 

 

 

 

اشاره : 

 بی تردید نظام مقدس جمهوری اسلامی حکومتی برخاسته از متن مردم بوده که در این میان مردم مستضعف و کوخ نشین به فرموده معمارکبیر انقلاب پرچمدار نهضت و انقلاب می باشند . باید دانست که اکثریت قریب به اتفاق این مردم زجر کشیده و ستمدیده در دل روستاها و نقاط دوراز شهرها بوده اندکه همواره درآمد آنها از راه کشاورزی و دامداری بوده است با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نهادهای انقلابی همچون جهاد سازندگی و درکنار آنها نهادهای حمایتی از جمله بانک کشاورزی با ارائه تسهیلات و پرداخت و کمکهای بلاعوض به بخش کشاورزی خدمت رسانی کرده و اگر اکنون می بینیم که در این بخش مهم و حیاتی حرفی برای گفتن داریم به واسطه مجاهدتهای این عزیزان میباشد  برخی مدیریتها نیز در بانک کشاورزی همواره گره گشا و برای توسعه بخش تلاش زیاد کرده اند از جمله مدیریت مهندس خادم الحسینی که به راستی در راه کمک به قشر زجر کشیده کشاورزخادمی مجاهد بوده است .

عصر دنا :  مهندس غدیر خادم الحسینی معتقد است که برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی قابل وصف و گنجاندن در قالب سخن و نوشته نیست چراکه درهمین بخش کشاورزی اینگونه مشاهده می شود که این خدمات درحد ایثار و از خود گذشتگی می باشد چرا که دولت با تمامی محدودیت ها همواره سعی کرده که کمترین آسیب به این قشر خلاق و مولد وارد آید . ایشان سپس به بحث تبلیغات اشاره نموده و اینگونه اظهار می نماید که باید حسب  فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راهل عظیم الشأن  هرگاه کاری توسط دولت انجام می گیرد اطلاع رسانی نیز به دنبال آن باشد چرا که مردم حق دارند بدانند که در هربخش و حوزه ای چه مقدار کار انجام گرفته و دستگاهها چه خدماتی را چگونه و به چه اندازه ارائه میدهند تا اینکه مشخص شود کارهردستگاه در راستای خدمت رسانی تا چه میزان و اندازه بوده است . وی می گوید در سالهایی که به خدمت رسانی به کشاورزان و مشتریان گرانقدر مشغول بوده ایم همواره دغدغه رضایتمندی و امیدواری آنها را داشته ایم و در ارتباط با تکریم ارباب رجوع خود را موظف به بهترین نحوه

برخوردها با مردم می دانیم مهندس خادم الحسینی معتقد است بخش کشاورزی یکی از مهمترین محورهای توسعه در کشور است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و مسئولین در تمامی بخش ها باید در

 رفع نقاط کور و باز کردن گره ها این حوزه را یاری کنند. مدیر شعب بانک کشاورزی استان می گوید  به جرأت می توان گفت هر نهالی که هرجایی بروید با اعتبارات این بانک است و از این رو بانک کشاورزی در آباد کردن ایران نقش مهم و به سزایی دارد . وی گستره بانک کشاورزی را وسیع دانسته و اظهار می دارد این بانک با دارا بودن یک هزار و نهصد شعبه در سراسر کشور برای رسیدن به اهداف و توسعه پایدارکشور فعالیت می کند . و با بدنه کارشناسی بسیار قوی که در سطح شعب و حتی مناطق کمتر توسعه یافته دارد از منابع مالی موجود در بخش به نحو شایسته ای برای توسعه و تعالی کشور استفاده کند .

بانک کشاورزی 77  ساله شد

مهندس خادم الحسینی درگفتگو با سایت عصر دنا ضمن تبریک جشن 77  سالگی بانک کشاورزی بخش کشاورزی را بخشی استراتزیک و حائز اهمیت دانست که تقویت آن به توسعه زیر بناهای مورد نظر دولت کمک فراوانی خواهد کرد . ایشان اظهار داشت از همه مهم تر بحث عدالت محوری است که با گسیل منابع به مناطق کمتر توسعه یافته می توانیم به مردم این نواحی کمک های بیشتری نموده تا نیازهای مورد نظر خود را مرتفع نمایند . مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت در سال 1312  بانک کشاورزی برای حمایت از کشاورزان و تأمین خواسته ها و نیازهای آنان راه اندازی شد . وی افزود درتمام این سالها با ارتقای کیفیت خدمات ، نوآوری و خلاقیت سعی در جذب مشتریان کرده است به طوری که در این مدت یک درصد سهم سپرده ای در سیستم بانکی به هفت درصد افزایش پیدا کرده است مهندس خادم الحسینی بخشی از خدمات بانک کشاورزی به هموطنان را اینگونه برشمرد ؛ ایجاد مرکز 24  ساعته ارتباط سبز ، راه اندازی سیستم نوبت دهی ، طراحی و پیاده سازی ارتباط با مدیران بانک ، طرح آتیه بانک کشاورزی مخصوص کودکان و نوجوانان ، صدور کارت های بانکی دررنگ های سبز و طلایی و نقره ای  اجرای طرح ناظرین ویژه برای جلب اعتماد مشتریان و کمک به فارغ التحصیلان کشاورزی و راه اندازی و

بهره  برداری بانک کودک و نوجوان ، طرحهای حیاتی همچون طرح حضرت زینب کبری (س) و طرح ایران و فاطمه زهرا برای زنان ایران اسلامی و بویژه  زنان روستائی و ... مهمترین نوآوری ها و خلاقیتهای بانک در انجام رسالت و وظیفه خطیری است که برای تعالی کشور عهده دار گردیده است .

وی اظهار داشت در طول اجرای اسناد بالا دست در سیاست های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله سند چشم انداز بیست ساله و اسناد برنامه های پنج ساله مختلف بخش کشاورزی بعنوان محور توسعه استقلال درعرصه های مختلف انتخاب شده و بنابراین کارکنان بانک پویا و بالنده کشاورزی با آگاهی کامل و درک صحیح شرائط حساس کشور با برنامه های هدفمند خود در تأمین منابع برای  این بخش استراتژی کشور زحمات زیادی را متحمل می شوند و وظیفه عمده خویش را : تأمین ، تزریق و نظارت بر اعطای تسهیلات برای اجرای طرحهای اشتغال زا و مولد در بخش در جهت ایجاد فرصت های شغلی و رفع معضل مهم بیکاری از سوئی و از سوی دیگر کمک به خود کفائی در محصولات کشاورزی برای قطع وابستگی کشور می داند .

ایشان تشکیل سرمایه را بعنوان راهبرد اصلی توسعه بخش و تولی گری صندوق بیمه محصولات کشاورزی را درجهت تأمین امنیت سرمایه گذاری از جمله رسالت های خطیر همکاران خود در بانک کشاورزی می داند بانک کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر بایک مدیریت و بیست شعبه دراقصی نقاط استان علی الخصوص مناطقی همچون مارگون ، قلعه رئیسی ، لنده ، بهمئی و ... با 200  نفر نیرو مشغول خدمت رسانی می باشد.

علاوه بر فعالیت پرسنل سخت کوش و فعال و متعهد این مجموعه در راستای سیاست های اصل 44  قانون اساسی نیز بحث مهم واگذاری امور به بخش خصوصی بجّد دنبال شده و در همین راستا انجام امور بیمه محصولات کشاورزی ، انجام امور پشتیبانی و خدمات اداری در بانک کشاورزی و وصول مطالبات و ... به تعدادی از شرکتهای حقوقی و فارغ التحصیلان بیکار کشاورزی واگذار شده است .

 

ایشان در پایان ضمن تشکر از کلیه مشتریانی که بانک کشاورزی را بعنوان بانک خود انتخاب کرده اند عنوان داشت شاید بتوان گفت که حسنات واقعی قرض الحسنه که در دین مبین اسلام بجّد مورد تأکید قرارگرفته در این بانک بنحوی اجرا و افرادی از سپرده های مردم استفاده می کنند که بحق شایسته و سزاوار حمایت و اعطای تسهیلات هستند بنابراین بدینوسیله از کلیه هموطنان گرامی دعوت می شود تا با سپردن منابع موجود خود دربانک کشاورزی ما را در امر خطیر اعتبار رسانی به بخش کشاورزی مورد حمایت و لطف خویش قراردهند .

حماسه وشجاعت

سی سال از حمله وتجاوز به این اب و خاک میگذرد دقیقا در همچنین ایامی درمرکز زرهی شیراز دوران مقدس سربازی را میگذراندم اگرچه مدتی قبل را در منطقه دوسلک و پاسگاه فکه و سوبله و سمیده و سایت بهمراه پرسنل سخت کوش تیپ زرهی شیراز حضور داشتم  لیکن جهت استراحت به محل مرکز امده بودم که خبر حمله  نیروهای عراقی را شنیده و پس از ان اماده باش کامل و اعزام مجدد به منطقه که قسمتی از خاطرات انرا در پست های قبلی باطلاع خوانندگان عزیز رساندم پس از ان این دفاع بمدت هشت سال به درازا کشید وامروز علاوه بر دلاوری ها و مردانگی ها و شجاعت سربازان دلیر اسلام اثاری از ایثار و شهادت و ازادگی مردان سزافراز ایران اسلامی برجای مانده که تا ابد این حماسه برتارک ایران عزیز خواهد درخشید . 

این ایام خجسته را به تمامی هموطنان عزیز بخصوص دلاور مردان جنگ وایثار تبریک وتهنیت عرض میکنم.

سلامی دوباره از سر سلامتی

مدتی بود که بدلیل مشغله کاری زیاد و در پی نقل و انتقال وماموریتهای محوله چه از نظر شغلی و چه خانگی سعادت حضور در این مکانی را که باب ارتباط و تعامل باش ما دوستان خوبم را باز میکند نداشتم تا امشب که افتخار به حضور رسیدن را بار دیگر مزه کرده و برهمگان درود وسلام فرستم لذا از باب سرسلامتی از در سلامتی مطلبی را تقدیم میکنم تا افرادی که بنوعی از درد مزمن و همه گیر برجستگی شکم رنج میبرند شاید فرصتی کنند تا درد خویش درمان کرده و بر سبیل سلامتی سوار گردند: 

 

 

تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که در هفته حداقل 2 بار، از این خوراکی می‌خورند کمتر شاهد اضافه وزن خواهند بود 

 

اگر می خواهید از شر اضافه وزن و چربی شکمتان خلاص شوید گردو، بادام زمینی، پسته، بادام و دیگر انواع آجیل را مصرف کنید.

الیزابت سومر، کارشناس تغذیه می گوید: مغزها سرشار از دو ترکیب فیبر و پروتئین هستند که این دو، کلید اصلی کاهش وزن محسوب می شوند.

وی می گوید من همیشه در کیفم و یا روی میز کارم مقداری آجیل می گذارم و به عنوان یک میان وعده سبک از آن ها استفاده می کنم و با اینکار می توانم از ساعت ۶:۳۰ که از سر کار برمی گردم تا ساعت ۸ که شام حاضر می شود هله هوله دیگری نخورم و تا حدی رفع گرسنگی کنم.

مغزها میان وعده های فوق االعاده ای هستند که نه تنها باعث افزایش وزن نمی شوند بلکه به مقدار قابل توجهی باعث از دست دادن وزن می شوند.

از خواص این میان وعده فوق العاده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• موجب کاهش سریع وزن می شوند. 

 

طی نتایج حاصله از تحقیقات در دانشگاه لوما لیندا، افرادی که هر روز بادام مصرف می کنند نسبت به کسانی که از این ماده غذایی مصرف نمی کنند، ۶۲ درصد از وزن و ۵۶ درصد از چربی خود را بیشتر از دست می دهند و این مورد به خاطر وجود فیبر درون مغزها است که مانع جذب چربی به بدن می شوند. این نوع آجیل همچنین دارای مقادیر زیادی آلفالینولئیک است به سوخت و ساز چربی ها شتاب می دهد.

سعی کنید روزانه ۳۵ گرم بادام بوداده یا خام مصرف کنید.

• باعث کوچک شدن شکم می شوند.

انواع آجیل با وجود چربی های اشباع نشده در خود می توانند از تجمع چربی های زائد درشکم پیشگیری کنند.

• موجب افزایش انرژی می شوند.

گردو، بادام و بادام زمینی سرشار از چربی های انرژی زا، فیبر و پروتئین هستند. همیشه مقداری از آن ها همراه خود داشته باشید.

• باعث تقویت قلب هستند.

مصرف حدود ۳۰ گرم آجیل در روز می تواند تا ۳۹ درصد احتمال خطر ابتلا به حملات قلبی را کاهش دهد.

• احتمال ابتلا به سرطان را در شما کاهش می دهند.

• موها را شفاف می کنند.

• به خاطر دارا بودن ویتامین E باعث شادابی و جوانی پوست می شوند

فطر و فطرت

دقیقا یکربع دیگر تا ساعت دو بعد از ظهر مانده است بعداز ظهر اخرین روز از ماه صیام در سال ۱۴۳۱واین لحظات در حالی سپری میگرددکه برخی از انسانهابه نهایت تطیهروپاکی و نجات از گناهان احتمالی رسیده اندوبرخی نیز نادم از عدم اطاعت از بندگی رب ودود وانهاکه سر به تعظیم فرو برده مزد خویش ستانیده و بر سبیل رحمت رسیدندواصولا با هر موهبتی جشنی برپا میگردد و این بار اطاعت خداوندی در بازگشت به فطرت خویش با سوزندان گناهان و سیر به قربت الهی است.  

براین اساس فطر بوجود امده تاانسانهای بازگشته به فطرت خویش گرد هم امده و جشن و سرور بپا کنندولذا حقیر نیز به همه بندگان مخلص این توفیق عظمی را تبریک گفته و برایتان ارزو سربلندی و پویایی دارم. 

منصور و موید و کامیاب و مومن باشید.

مغز و تقویت حافظه

گذر عمر و گذشت زمان حیات در زندگی  بشری همچون سایر مخلوقات و افریده های الهی موجبات فرسایش اندامهای ممختلف بویژه انهایی که بیشتر در امورات دخالت دارند را فراهم میکند بنابراین برای داشتن زندگی بدون مخاطره و تداوم ان اصولی باید مد نظر قرار گیرد که انسان قادر باشد بدون دغدغه عمر خویش را سپری کنددر این ارتباط شاید  به جرات بتوان گفت اندامی که بیشترین کاربرد را در بدن انسان داشته ودارد مغز میباشد که برای حفظ ان باید تلاش بیشتری معمول داشت در همین مقوله امروز ایمیلی بدشتم رشید که مصلحت دیدم برای بهره برداری شما انرا منتشر کنم: 

جوان نگهداشتن مغز 

 

زمانیکه به 30 سالگی می رسیم، مغزهای ما آهسته و ثابت، مسیر یک منحنی نزولی را در پیش می گیرند. اما این تنزل شناخته شده یک عارضه جانبی غیرقابل فرار نیست، بلکه اخیرا گفته می شود شما می توانید با روشهایی تغییرات مربوط به افزایش سن را خنثی کنید. روشهای ساده ای که فعال بودن شما را تضمین کند و نیروی ذهنی تان را قوی نگه دارد.

وقتی در اینترنت جستجو می کنید، مراکز کلیدی در مغزتان را که کنترل تصمیم گیری و استدلال آوری پیچیده را کنترل می کنند، درگیر می کنید. این کلیک های کوچک گاهی از خواندن نیز محرک تر است.

جستجو در اینترنت مدارهای عصبی را استفاده می کند که در هنگام خواندن فعال نیستند. استفاده بیشتر از گوگل که برای جستجو هدفمند تر است، چرخه های قوی تری در ذهن شما می سازد. پیشنهاد: برای مثال چند روز در هفته به مدت 20 دقیقه در اینترنت به دنبال مطالبی بگردید که همواره میخواستید بیاموزید، هر چه که باشد! درباره بازیگران، موسیقی یا فعالیت مغزی!

بله، ورزش! ورزش می تواند زوال عقل را بخوبی به تاخیر بیندازد. اما می دانید که ورزش منظم می تواند زوال عقل را کاملاً معکوس کند؟ طبق تحقیقات تمرینات ایروبیک سرعت و شفافیت تفکر را بسیار بالا برده و همچنین بافت نسج مغز را زیادتر میکند.

پیشنهاد: سه بار در هفته به مدت 50 دقیقه پیاده روی تند انجام دهید تا این تاثیر بر شما ایجاد شود. برای نتیجه بهتر در پارک یا مکان پر درخت اینکار را انجام دهید زیرا تاثیرش 20 درصد بهتر خواهد بود.

مسواک زدن به وضوح با سلامت مغزی ارتباط دارد. این نتیجه پس از مطالعه بر روی هزاران فرد بین 20 تا 59 ساله انجام شده است و مشخص شد بیماریهای دندان و لثه با بدترین بیماری های مغزی در سنین کهولت ارتباط دارد. پس به توضیه های دندان پزشکتان توجه کنید، هر روز مسواک حداقل یکبار و هر بار حداقل 2 دقیقه مسواک زدنتان طول بکشد.

تا جای ممکن از نوشیدن مشروبات الکلی بپرهیزید، با افزایش مصرف الکل، حجم مغز کاهش می یابد، و این مشکل در زنان بیشتر است زیرا زنان جثه کوچکتری دارند و بیشتر در معرض این خطر قرار می گیرند.

مصرف زغال اخته سرعت عملکرد مغز را افزایش می دهد و باعث رشد سلولهای هیپوکامپوس می شوند. زغال اخته را همراه با غلات یا ماست مصرف کنید و برای فصلهای بعد فریز کنید..

با سودکو 10 سال جوانتر شوید! سودوکو سرعت انتقال و تصمیم گیری در مغز را به نحو عجیبی افزایش می دهد، اول می توانید با پازل ها و جدولهای ساده که در تمام فروشگاه ها هست شروع کنید تا در سودوکو حرفه ای شوید!

مدیتیشن نیز بر بهبود سلولهای خاکستری مغزتان اثر می گذارد و بر رشد مناطقی از مغز که مخصوص کنترل حافظه، زبان و حواس است اثر مثبت دارد. با 15 دقیقه مدیتیشن در روز شروع کنید، مثلا در ساعت ناهار یا قبل از ترک محل کار، راست بنشینید، چشمها را ببندید، و به هر چیزی که در زمان حال حسش می کنید، تمرکز کنید. چه صدای پرنده ای در دوردست باشد چه صدای تنفس تان.

 

10 پیشنهاد ویژه برای تقویت مغز

http://www.medianews.ir/images/headlines/2008/06/2008-06-21-web.jpg

۱/ کاری انجام دهید
دانشمندان بر این باورند که نرمش های هوازی منظم می تواند ساده ترین و مهم ترین راه برای سلامتی طولانی مدت مغز باشد. در حالی که قلب و ششها واکنشی سریع نسبت به دویدن بر روی دستگاه دوی ثابت نشان می دهند، مغز هم به آرامی با هر قدم قعالیت میکند. برای سلامت دائمی مغز، روزانه حداقل
۳۰ دقیقه فعالیت جسمانی (دویدن و نرمش های هوازی) می تواند نقش شایان توجهی داشته باشد.
۲/ متعادل بخورید
انرژی بسیار زیاد یا انرژی بسیار کم خللی بزرگ در کارایی مغز ایجاد میکند. رژیم غذایی تشکیل شده از مواد قندی کم با فیبر بالا و چربی و پروتئین معمولی بسیارآرام تر از غذاهایی با میزان قند بالا (مانند شیرینی جات و نشاسته) در بدن تجزیه میشوند. سرعت ثابت و ملایم هضم در روده مقدار انرژی بیشتری را به مغز می رساند، و باعث بهینه‏سازی سوخت و ساز در ارگانهایی شوند که می توانند در سلامتی طولانی مدت نقش بسزایی داشته باشند.
۳/ مراقب رژیم غذاییتان باشید
در حالی که پرخوری فعالیت مغز را کند میکند و در طولانی مدت باعث وارد آمدن به مغز می‏شود، کمبود کالری هم می تواند اثر مشابهی را بر مغز گذارد. رژیم های غذایی مفرط می تواند باعث طولانی شدن برخی دردها در بدن و در نتیجه سلب آسایش شوند، احساسی که باعث اعتیاد افراد به لاغر ماندن (
anorexia) (ترس از چاق شدن) شود. بسیاری از مطالعات رژیم های غذایی مفرط را با حواس پرتی ، اختلال در حافظه و پریشانی مرتبط می دانند.
۴/ مراقب بدن خود باشید
بسیاری از بیماری های قابل پیشگیری مانند دیابت نوع دوم، چاقی، فشار خون و… می توانند تاثیر بسزایی در پیر شدن مغز داشته باشند. فعال و سالم نگه داشتن سیستم گردش خون با کارهایی از قبیل سیگار نکشیدن و عدم استفاده از چربی های اشباع شده مانع از پیری زودرس مغز میشود.
۵/ از استراحت و آرامش لذت ببرید
در زمان استراحت و رویا، خاطرات به آرامی مرور میشوند، بعضی دور ریخته میشوند و بعضی ذخیره می شوند.... مطالعات نشان می‏دهند وقتی دچار کمبود خواب هستیم، پروتئینی که سیناپس‏ها (محل تماس دو عصب) را شکل می دهد توانایی کافی برای تفکر و فراگیری را از دست می‏دهد، علاوه بر این خواب ناکافی با فراموشی در ایام کهولت رابطه مستقیم دارد.
۶/ از قهوه تان لذت ببرید
تحقیقات نشان داده است که استفاده منظم از کافئین از مغز محافظت می کند. بر اساس یک مطالعه علمی
۲ الی ۴ بار سرحال آمدن بعد از خستگی در یک روز می تواند به کاهش فراموشی کمک کند و ۳۰ تا ۶۰ درصد از بروز آلزیمر پیشگیری کند. اینکه آیا کافین موجود در چای و قهوه باعث رفع خستگی میشود یا آنتی اکسیدان موجود در آنها هنوز مشخص نیست اما قهوه باعث افزایش سطح هوشیاری در این بعد از ظهر و چند سال بعد میشود.
۷/ ماهی بخورید
براساس تئوری های جدید وجود ماهی در رژیم غذایی انسانها می تواند نقش بسزایی در تقویت حافظه انسانها داشته باشد. اسیدهای چرب مورد نیاز مانند امگا
۳، برای ساختمان مغز مهم بشمار می آیند و تاثیر آنها برای درمان بیماری های مغزی بسیار موثر است. مطالعات انجام گرفته بر روی تاثیر مکمل امگا ۳ نتایج جالبی را به همراه داشت که نشان می داد امگا ۳ دربرخی دیگر از منابع غذایی مانند تخم کتان، ماهی ها و برخی از حیوانات علف خوار نیز یافت می شود.
۸/ خونسرد باشید
استرس تاثیر بد و مخربی روی مغز می گذارد و با ترشح هورمون‏های خطرناکی در ناحیه‏ی هیپوکمپوس (
hippocampus) و سایر قسمت های مغز، حافظه را تحت تاثیر قرار می‏دهد. بعضی از دانشمندان بر این عقیده‏اند که داشتن یک زندگی متعادل و دنبال کردن فعالیت های آرامش بخش مانند یوگا، حضور در اجتماع و انجام فعالیت‏های هنری می تواند روند فراموشی بر اثر کهولت سن و پیری مغز را به تاخیر بیاندازد.
۹/ از مکمل ها استفاده نکنید
اخیرا استفاده از مکمل ها به وسیله برای جبران کاستی‏ها تبدیل شده اند، استفاده از مکمل های آشنا برای ما مانند مولتی ویتامین ها تنها نوعی هدر دادن هزینه است. دارو های مکملی مانند (
ginkgo) و (melatonin) امروزه از نظربسیاری از افراد به سطل های زباله تعلق دارند. علیرغم منشا طبیعی، اینگونه داروها فاقد عوارض جانبی نیستند، عوارضی مانند: فشار خون بالا، مشکلات گوارشی، مشکلات باروری و افسردگی. برای انسانهای سالم داروی (ginkgo) هیچ تاثیر مثبتی ندارد و گاها تاثیر دارونماها از این گونه مکمل ها بیشتر است.
۱۰/ مغز را به چالش بکشید
حل یک جدول، بازی فکری یا تست هوش به عنوان سوالات هوش و محرک مغز به شما کمک میکنند تا همیشه ذهنی جوان و سالم داشته باشید. هرچند که کمبود سواد عامل موثری در کاهش حواس و کمکاری ذهن است. هرچه بیشتر برای یادگیری تلاش کنید، ذهن شما برای دوران کهولت آماده‏تر و جوانتر خواهد بود. کلید کار میتواند انجام یک کار چالشی جدید مانند حل یک پازل جدید و سرگرم کننده باشد

سوخت و ساز بدن

در رابطه با بحث مهم سوخت و ساز بدن انسان و داشتن رژیم غذایی مناسب مباحث مختلفی وجود دارد که مهمترین عوارض عدم رعایت ان بیماریهایی همچون دیابت و چربی خون و...میباشد 

امروز به مطلب خوبی در خصوص تهیه سوپ چربی سوز برخورد کردم که مصلحت دیدم برای شما خوانندگان عزیز نیز انرا منعکس کنم: 

طرز تهیه سوپ چربی سوز

طرز تهیه سوپ چربی سوز

این سوپ علاوه بر سوزاندن چربی های اضافی باعث تمیز شدن سیستم گوارشی می شود.  

روش تهیه سوپ چربی سوز

● مواد لازم
▪ ۴ لیتر آب
▪ ۴ عدد پیاز درشت خرد شده
▪ ۴ حبه سیر له شده
▪ ۴ هویج خرد شده نگینی
▪ ۴ عدد کدو سبز خرد شده نگینی
▪ ۲۰۰ گرم گل کلم خرد شده
▪ ۲ عدد فلفل دلمه ای خرد شده
▪ ۲ شاخه کرفس ریز شده
▪ ۶ عدد گوجه پوست گرفته
▪ ۲ قطعه عصاره آب مرغ یا یک لیوان آب مرغ بدون روغن

● طرز تهیه
مواد را داخل قابلمه ریخته نمک، فلفل و پودر کاری را به دلخواه اضافه کنید. سپس در ظرف را بسته تا مواد حدوداً ۱۵ دقیقه به خوبی پخته و نرم شوند. بهتر است از له شدن مواد جلوگیری شود تا ویتامین سبزیجات حفظ شود. هر بار که احساس گرسنگی کردید از این سوپ میل کنید.
خاصیت این سوپ باعث می شود که با هر بار مصرف لاغرتر شوید. این رژیم غذایی در مورد بیماران قلبی یا کسانی که عمل جراحی دارند توصیه می شود تا وزن آنها کمتر شود و خوشبختانه برعکس برخی رژیم های لاغری هیچ ریسکی در برنخواهد داشت. این سوپ علاوه بر سوزاندن چربی های اضافی باعث تمیز شدن سیستم گوارشی می شود.