وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

حسی متفاوت

سیاست و یا همان تدبیر بمعنای واقعی کلمه ترفندهایی است که گروه و یا جناح و یا کشوری در مجامع بین الملل و برای استیفای حقوق حقه خودوتوان افزایی و  برتری و فائق امدن برسایر دول والبته برای ملت خویش مورد استفاده قرار میدهند تا به اهداف تعیین شده در روند امورات خویش برسند لذا درواقع امری است که توام با تزویر و ریا و زرنگی خاص خواهد گردید که قطعا در اذهان عمومی و بویژه افرادی که صداقت پیشه واقعی هستند جایگاه مطلوبی ندارد لیکن از انجایی که این شکل از امراز واجبات ضروری برای رشد و توسعه همه جانبه در یک کشور قلمداد گردیده و بشدت باید مد نظر قرار گیرد موردتوجه واقع شده  است، تاقبل از انقلاب اسلامی که فضای سیاسی کشور فضایی بسته و اصولا مردم زندگی بدون سیاست را دنبال کرده و بینش سیاسی در جامعه حاکم نشده بود سخنی از این قبیل مباحث در میان نبود فلذا جدای از توهین بملت بزرگوار ایران مردم چشم و گوش بسته ادامه حیات داده و بزندگی خویش بدون نگاه سیاسی و حق انتخاب و اظهارنظر توجهی نداشتند به استثنای قلیل ومحدود افرادی که حساب ایشان از سایرین جدابود و تحمل مشقات و مصائب این برتری را داشتند تا اینکه انقلاب به پیروزی رسید و فضای عمومی و سیاسی جامعه منقلب و مردم بعنوان طلایه داران خط و مشی حسینی خواستار حاکمیت خود برجامعه گردیدند والبته این روند باشدت و حدت خاص دنبال وامروز شاهد سی و جهارمین سال از موفقیت مردم در تعیین تکلیف خود هستیم درطول این مدت انقلاب بارها دستخوش تحولاتی خاص گردید که گاه روند را کند و گاه تند کرد ودر جناحهای مختلف سیاسی نیز تغییرات صورت گرفته و مسند امور و یاخدمت بمردم را طیفهایی خاص بردوش میگرفتند گاه اصلاح طلب و گاه اصول گرا اما انچه بیشتر مدنظر واقع میشد نگرش این طیفها نسبت به حقوق مردم و تلاش برای افزایش رفاه و خلق ظرفیتهایی برای فراهم اوردن امکانات مناسب در جهت زندگی بدون دغدغه ایشان بود که در ابعاد مختلف مدنظر قرار میگرفت ومسیر همچنان ادامه داشت تا به مقطعی از تاریخ کشور رسیدیم که حضور حماسی مردم در صحنه موجب گردید خطوط مختلف به یکباره مورد نقد قرار گرفته و سمت و سوی جریانات سیاسی از دوجناح جداشده و سمت اعتدال پیشه گردد و جدا این تحقق اهداف مردم که بدون هیچ خسارتی کسب میگردد نشاندهنده فهم و شعور والای این سرمایه های عظیم کشور عزیزمان میباشد . 

انچه حقیر را بران داشت تا تحلیلی کوتاه و مجمل براتفاقات اخیر داشته باشم فضای تلطیف و مملو از شادی و نشاط و علی الخصوص امیدوارجامعه است که این روزها در اقصی نقاط کشور مشاهده میگردد فلذا امیدوارم منتخب مردم که خود از انسانهای وارسته و دلسوز و درد اشنا و باحوصله و باتدبیر و اب سرد و گرم چشیده مجموعه حکومتی است قدردان این لطف مردم در انتخاب ایشان بوده و با انتخاب کابینه ای قوی و به دور از گرایشهای سیاسی و البته فراجناحی و متشکل از مدیران خبره و اگاه و معتدل و دلسوز و درد اشنا و فهیم و .......مسیر رو به رشدی را انتخاب و خدمتگزارواقعی مردم باشعور ایران عزیز گردند. 

انشالله

جام جهان نما

درشرائطی که جهان امروز به مهمترین عامل توسعه و بالندگی که همانا فن اوری و تکنولوژی میباشد مجهزگردیده وقطعا کشورهای توسعه یافته سعی بران دارند تا این مهم را بگونه ای مورد استفاده قرار دهند تا مردم کشورشان دربهترین وضعیت در تمامی زمینه ها چه اقتصادی و یا اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و... واقع گردند عرصه ورزش نیز جزئی از این موجودیت و هدف قرار گرفته بنابراین برای حصول اهداف عالیه در این مقوله نیز برنامه های دراز مدت و استراتژیهایی مدنظر قرار میگیرد تا بالندگی و پویایی یک کشور در این مسیر نیز به جهانیان عرضه شود لذا ورزش و علی الخصوص فوتبال نیز جزئی از سیاست اقوام و ملل قرار گرفته تا بدینوسیله ظرفیتها و توانمندیهای درون مردم کشورها بالفعل شده و جهانیان از طریق جام جهان نما و یا از نزدیک رشد وبالندگی کشوری را به نظاره بنشینند واما.................ایران عزیز نیز که از فرهنگ وتمدن بسیار قوی و معرفی شده برخورداراست این سیاست را دنبال کرده و همچون سایر دول سعی دارد تا دراین میدان و عرصه حرفی را برای گفتن داشته باشد ازکل دوره های برگزار شده تا کنون جام جهانی که کشورهای برتر رشته فوتبال دراین تورنمنت گرد هم می ایند و چشمهای میلیاردی ببیننده بدان دوخته گشته و راهکار بسیار موثری برای معرفی کشورهای توسعه نیافته و یا درحال توسعه است تنها ایران عزیز در سه دوره حضور داشته و باتوجه به موقعیت و امکانات و نیروی وارسته انسانی و توان و ظرفیت مردم ایران این نتیجه بسیار ضعیف و در خور و شان ملت شریف و سزاوارایران نبوده است اما............... 

دیروز اتفاق بسیار بزرگی در این عرصه افتاد و نمادی بزرگ از توانمندی ایرانیان به جهانیان عرضه شد درجایی که مربی  کشوری پیشرفته همچون کره جنوبی باانهمه برنامه کرکری بسیار ناسزاوارانه ای را برای مردم ایران عزیز میخواندبناگاه دلیر مردان عرصه شجاعت و تعصب و غیرت و مردانگی و....غرورشان را مدنظر قرار داده و برای سرافرازی مردمی از تبار هخامنش و .....و مسلمانانی شیفته اهل بیت استینهارا بالا زده و کاری میکنند کارستان اتفاقی که شاید شماری کمتر از مردم خودمان نیز انرا پیش بینی میکردند لذا ضمن تبریک وتهنیت موفقیت مردان متعصب ایران این ملی پوشان باغیرت صعود مقتدرانه تیم ملی را به جام جهانی برزیل 2014انهم با شکست تیم ملی کره جنوبی در خاک ان کشور ودرحضور خیل عظیم از تماشاگران خدمت تمامی ملت ایران بویژه خوانندگان عزیز این وبلاگ تبریک وتهنیت عرض کرده و بازهم به ایرانی بودن خود و ظرفیتهایی موجودی که قطعا هشداردهنده به مسئولین کشورعزیزمان برای استفاده مناسب از این توانمندیهاست افتخارکرده و امید ازانها بخوبی استفاده گردد. 

انشالله که در طول قریب یکسال باقیمانده تا شروع رویداد مهم برزیل بنحوی برنامه ریزی داشته باشیم تا در ان محیط موردتوجه  جهانیان بتوانیم نام ایران را سربلند کرده و از انچه سزاورش هستیم بخوبی ذفاع کنیم بدان برسیم. 

حماسه سیاسی

اگرچه دراین دنیای مجازی بنابدلائلی که خودمیدانم قصد ورود به دنیای سیاست را نداشته و ندارم اما حضور حماسه کونه مردم بزرگوار و فهیم ایران اسلامی انچنان فضایی را در کشور و جهان بوجود اورد که تمامی جهانیان به بزرگی و فهم و شعور مردم نجیب و وطندوست و مسلمان ایران پی بردند وچه فضای شعفناک و منظبطی که دران رقبای انتخابات ریاست جمهور باهم داشته و ضمن رقابت رفاقتهارانیز کاملا مراقبت تا خدای ناخواسته مردم در مقابل هم قرار نگیرند فلذا همگان و همه امکانات برای اجرای انتخاباتی در خور وشان ملت رشید ایران فراهم شد وبحمدالله بدون هیچ نگرانی نتیجه نیز اعلام و رفقای رقیب نیز طی اطلاعیه هایی بنامزد پیروز تبریک گفتند و ارزوی توفیق کردند ازامروز ماموریت نامزدانتخاب شده انهم با برنامه های اعلام شده اغاز و رسالت ایشان بعنوان منتخب مردم بسیار سنگین و فشرده و طاقت فرسا خواهد بود و اینجانب نیز بعنوان کسی که درطول این مدت نگرانیهای بیشماری را از اتخاذ تصمیماتی غیراصولی داشته ام ارزوی موفقیت و توجه به عقلانیت و منطق را برای جبهه برنده انتخابات داشته و باامید به اینکه اصل شایسته سالاری را پیشه کرده و از تمامی افکاری که دارای انگیزه هستند درمدیریت کشور استفاده شود انتظار جهشی مناسب و در خور شان ایران قهرمان را دارم. 

به امید داشتن ایرانی پویا و توانمند

عدالت در قضاوت و.....

نمیدانم چرا اما شاید هم بدانم مدتی است دستی بنوشتن ندارم و سعی براین است که دستی در اتش نکنم وشاید هم تنبلی بسراغم امده که چرا بااینهمه حرف  وحدیث در زندگی روز مره و توان در کتابت هرانچه اتفاق می افتد باز توان نوشتن ندارم و عجیب است اما نه عجیب نیست باید بدین سمت و سورفت تا ...... 

بهرحال اگر ما ننویسیم دوستان خوبمان مینگارند و مانیز که در سوئ استفاده از زندگی ید طولایی داریم پس با کمال .....از دوستمان اقای عرب نیای عزیز رخصت خواسته ومنعکس میکنیم و ثواب انرا نیز حتما باید بدو نیم کرده و هردو سهیم شویم پس با اجاز ه ایشان :   

پس از ۱۱ سال زوجی صاحب فرزند پسری شدند. آن دو عاشق هم بودند و پسرشان را بسیار دوست داشتند. فرزندشان حدوداً دو ساله بود که روزی مرد بطری باز یک دارو را در وسط آشپزخانه مشاهده کرد و چون برای رسیدن به محل کار دیرش شده بود به همسرش گفت که درب بطری را ببندد و آنرا در قفسه قرار دهد. مادر پر مشغله موضوع را به کل فراموش کرد.
پسر بچه کوچک بطری را دید و رنگ آن توجهش را جلب کرد به سمتش رفت و همه آنرا خورد. او دچار مسمومیت شدید شد و به زمین افتاد. مادرش سریع او را به بیمارستان رساند ولی شدت مسمومیت به حدی بود که آن کودک جان سپرد. مادر بهت زده شد و بسیار از اینکه با شوهرش مواجه شود وحشت داشت 
وقتی شوهر پریشان حال به بیمارستان آمد و دید که فرزندش از دنیا رفته رو به همسرش کرد و فقط سه کلمه بزبان آورد.
فکر میکنید آن سه کلمه چه بودند؟
شوهر فقط گفت: “عزیزم دوستت دارم!”
عکس العمل کاملاً غیر منتظره شوهر یک رفتار فراکُنشی بود. کودک مرده بود و برگشتنش به زندگی محال. هیچ نکته ای برای خطا کار دانستن مادر وجود نداشت. بعلاوه اگر او وقت میگذاشت و خودش بطری را سرجایش قرار می داد، آن اتفاق نمی افتاد. هیچ دلیلی برای مقصر دانستن وجود ندارد. مادر نیز تنها فرزندش را از دست داده و تنها چیزی که در آن لحظه نیاز داشت دلداری و همدردی از طرف شوهرش بود. آن همان چیزی بود که شوهرش به وی داد.
گاهی اوقات ما وقتمان را برای یافتن مقصر و مسئول یک روخداد صرف می کنیم، چه در روابط، چه محل کار یا افرادی که می شناسیم و فراموش می کنیم کمی ملایمت و تعادل برای حمایت از روابط انسانی باید داشته باشیم. در نهایت، آیا نباید بخشیدن کسی که دوستش داریم آسان ترین کار ممکن در دنیا باشد؟ داشته هایتان را گرامی بدارید. غم ها، دردها و رنجهایتان را با نبخشیدن دوچندان نکنید.
اگر هرکسی می توانست با این نوع طرز فکر به زندگی بنگرد، مشکلات بسیار کمتری در دنیا وجود می داشت.
حسادت ها، رشک ها و بی میلی ها برای بخشیدن دیگران، و همچنین خودخواهی و ترس را از خود دور کنید و خواهید دید که مشکلات آنچنان هم که شما می پندارید حاد نیستند.