وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

حسین اسوه حریت و شجاعت

اول ماه محرم که میرسد حزن و اندوه جانکاهی سراسر دیار عاشقان به عدالت و شهامت و حریت را فرا میگیرد تکیه ها و حسینه ها شور و حالی خاص پیدا کرده و صدای ضجه و ناله و..و مراسم تعزیه و سینه زنی و مداحی و زنجیر زنی گوشها را به نجوا خوانده و روح انسان را که به ذاته در پی عدالت است ارام کرده وبیاد شهدای دشت کربلا در روز عاشورا تسکین میدهد اگر نیود عاشورا و تاسوعای حسینی شاید امروز شاهدی بر دین و عاقبت خیر نبودیم و امام سوم شیعیان جهان برشعار کونو للمظلومه عونا و للظالمه خصما ایستادگی کرد و صدای عدالت را برجهان طنین انداز کردفلذا فرارسیدن ماه محرم را به همه شیعیان جهان علی الخصوص خوانندگان عزیز تعزیت و تسلیت عرض میکنم.

سلام توام با پیام سلامتی

اگرچه کسالت تا حدی رفع شده و درد کمی را در ناحیه پا یدک میکشم و توان نشستن زیاد را در کنار سیستم ندارم لیکن دل تنگی برای دوستان خوبم و نگرانی از بابت نبود ارتباط با عزیزان خواننده حقیر را بران داشت تا با مطلبی در خصوص سلامتی و یکی از مهمترین عوامی مرگ و میر در حال حاضر هم سلامی عرض کرده باشم و هم این پیام مهم را باطلاعتان برسانم امیدوارم که همیشه سالم وسر زنده و توانمند باشید: 

  

تا آخر بخوانید نکته آخر آن خیلی  مهم است  

 

چهارمین نشانه سکته نیز مشخص شد: زبان

هیچ گاه این سه حرف را فراموش نکنید: لحد

نشانه های سکته:

فریدون در جشن کباب پزی سکندری خورد و به زمین افتاد. اما به دوستانش که پیشنهاد کردند به اورژانس زنگ بزنند گفت حالش خوب است و فقط به خاطر اینکه به کفش های جدیدش عادت ندارد پایش به سنگفرش گیر کرده.آن ها به او کمک کردند تا بلند شده و یک بشقاب غذای دیگر برای خود بکشد.

فریدون با اینکه کمی هول شده بود ولی تا آخر آن بعدازظهر خود را سرگرم کرد.

همان شب همسر فریدون تماس گرفت و به همه اطلاع داد که فریدون را به بیمارستان منتقل کرده اند و وی ساعت 6 بعد ازظهر فوت کرده است. او در جشن دچار حمله شده بود و اگر اطرافیانش نشانه های حمله را تشخیص داده بودند شاید فریدون اکنون با ما بود.

گاهی حمله منجر به فوت افراد نمی شود اما آنها در شرایطی بدتر از مرگ مجبور به ادامه زندگی می شوند.

 

خواندن این متن تنها یک دقیقه از زمان شما را خواهد گرفت...

 

یک متخصص اعصاب اعلام کرده است که اگر شخصی را که دچار حمله شده در 3 ساعت به بیمارستان منتقل کنند می توان عوارض ناشی از حمله را به طور کامل از بین برد. بله به طور کامل!! وی می گوید روش شناسایی حمله و رساندن بیمار به درمان های پزشکی در کمتر از 3 ساعت به شناسایی علایم آن بستگی دارد:

شناسایی علایم سکته:

در برخی موارد شناسایی علایم سکته کار بسیار سختی است.

متاسفانه نا آگاهی افراد می تواند منجر به فاجعه ای جبران ناپذیر شود. سکته می تواند باعث مرگ یا آسیب مغزی فرد گردد و این در حالیست که اطرافیان شخص حتی متوجه علایم سکته نشده اند.

پزشکان اعلام کرده اند که اطرافیان قربانی می توانند تنها با پرسیدن سه سوال ساده متوجه علایم سکته شوند

هیچ گاه این سه حرف را فراموش نکنید:
لحد

ل: از شخص بخواهید تا لبخند بزند.


ح
: از شخص بخواهید که حرف بزند یا یک جمله ساده را به درستی ادا کند.( مثلا: امروز هوا آفتابی است)


د:از وی بخواهید هر دو دستش را بلند کند.

 

اگر فرد در انجام هر کدام از موارد زیر مشکل داشت ، در اسرع وقت با اورژانس تماس گرفته و علایم را برای امدادگران توضیح دهید.

 

و اما نشانه دیگری از سکته: از وی بخواهید زبان خود را بیرون بیاورد.

اگر زبان وی به راست یا چپ متمایل شده بود، بدانید که شخص دچار حمله شده است.

یک متخصص قلب می گوید اگر هر کس این ایمیل را دریافت می کند آن را به 10 نفر دیگر بفرستد می توان امیدوار بود که حداقل جان یک انسان نجات یابد.

تقدیم سلام

با ارزوی بهترین اوقات و لحظات و به میمنت عید بزرگ شیعیان جهان ضمن تبریک مجدد خدمت شما دوستان عزیز امیدوارم لحظات شیرینی را در کنار خانواده محترم سپری کنید .