وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

احساس

«اگر می‌خواهید شاد باشید، شادمانه رفتار کنید».

احساسات هر فرد قبل از هر چیز روی خود او تاثیر خواهد گذاشت. شما می‌توانید از این خاصیت به نفع خود بهره ببرید. اگر احساسات منفی شما را اذیت می‌کنند، با مدیریت و کنترل آنها می‌توانید از شر آنها رهایی پیدا کنید.

کمی از منطق فاصله بگیرید .

«در برخورد با مردم به خاطر داشته باشید آنها بیش از آن که منطقی باشند، احساساتی‌اند».

این یک نکته کلیدی است. منطق بسیار خوب است، اما در برخوردها و در زندگی روزمره، ما موجوداتی احساساتی هستیم. ما احساسات خود را به اطرافیان خود انتقال می‌دهیم و متقابلا احساسات آنها را دریافت می‌کنیم. روحیه و احساسات شما تاثیر بسزایی بر نحوه گفتار و حالت‌های چهره و در نهایت بر روابط شما با اطرافیان دارد.

بهتر است از سه چیز اجتناب کنید .

«هر نادانی می‌تواند انتقاد، محکوم و عیب جویی کند، اما صبور و بخشنده بودن نشانه شخصیت و خویشتنداری شماست».

ممکن است نتوان براحتی از هر سه این موارد اجتناب کرد. اغلب برخوردها یا حتی ارتباطات ما از طریق این سه مورد منفی ایجاد شده و ادامه می‌یابد. انتقاد، عیب جویی و محکوم کردن نوعی لذت غیرعادی ایجاد می‌کند. با این کارها ممکن است احساس کنید اهمیت بیشتری دارید، اما در نهایت این سه مورد، رفتاری منفی هستند که روابط شما را محدود می‌سازند.

چه چیز اهمیت دارد؟

«راه اصلی برای تسخیر قلب انسان این است که با او درباره چیزهایی که بیشترین اهمیت را برایش دارند، صحبت کنید».

یک پند بسیار مفید و عالی: زیاد درباره خود و زندگیتان صحبت نکنید. به جای این کار ، به صحبت‌های بقیه گوش دهید، اما اگر آنها حرف‌های نامربوط می‌زنند، اگر متقابلا به حرف‌های شما گوش نمی‌دهند و علاقه‌ای به داستان زندگی شما ندارند، می‌توانید محیط را ترک کنید. چیزهایی که مردم اغلب به آنها اهمیت می‌دهند، عبارتند از عقاید، کودکان، یک سرگرمی مخصوص، شغل و ... 

به اطرافیان خود بیشتر توجه کنید .

«اگر مردم را دوست داشته باشید، در مدت 2ماه خیلی بیشتر از آن دوست پیدا خواهید کرد، تا این که 2 سال سعی کنید دیگران را نسبت به خود علاقه‌مند سازید».

بسیاری از مردم روش دوم را به کار می‌گیرند ، یعنی تلاش می‌کنند دیگران آنها را دوست داشته باشند، اما این راه چندان موثر نیست. مردم همان گونه با شما رفتار می‌کنند که شما با آنها رفتار می‌کنید. آنها را دوست داشته باشید ، آنها شما را دوست خواهند داشت.مایلم در اینجا این نکته را نیز اضافه کنم که موضوع مهم در این زمینه این است که صمیمانه و صادقانه به سایرین عشق بورزید. علاقه خالصانه شما از طریق زبان بدن و تن صدای شما انتقال می‌یابد.

سکان زندگی را به دست گیرید .

«کسانی که به دنبال تشویق بیرونی هستند، شادی خود را در دست دیگران جستجو می‌کنند».

یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای بدبخت کردن خود این است که بیش از اندازه به ارزیابی‌های اطرافیان خود اهمیت دهید. ارزیابی بیرونی به معنای ارزشی است که دیگران به رفتار و گفتار شما می‌دهند، این که مثلا بگویند شما زیبا، باهوش و موفق هستید. این وضعیت شما را تحت کنترل سایرین قرار می‌دهد و قضاوت آنها را به یک اهرم فشار روانی تبدیل خواهدکرد. یک روز احساس شادی و موفقیت می‌کنید، روز دیگر حالتان آنقدر بد است که باید در رختخواب بمانید.اما اگر تنها به قضاوت خود متکی باشید، سکان زندگی را به دست می‌گیرید و احساسات خود را کنترل می‌کنید، نه به آن معنا که از انتقادهای اطرافیان خود استفاده نمی‌کنید. بلکه منظور این است که عیبجویی‌های دیگران زندگی شما را بیش از حد تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

آنها باعث پسرفت شما نخواهند شد .

«به جای این که نگران باشید مردم درباره شما چه می‌گویند، چرا سعی نمی‌کنید کاری انجام دهید که تحسین آنها را برانگیزد.»

اهمیت دادن بیش از اندازه به آنچه مردم می‌گویند، یک غول خیالی از آنها در ذهن شما می‌سازد. برای مثال ممکن است فکر کنید هر کاری را انجام دهید مردم شما را محکوم خواهند کرد. ممکن است این طور باشد، اما مردم اغلب درگیر گرفتاری‌های زندگی خود هستند و چندان به کارهای شما اهمیت نمی‌دهند. اگرچه ممکن است این وضعیت ناامیدکننده باشد، اما از طرف دیگر باعث راحتی خیال خواهد شد و به شما کمک خواهد کرد موانع داخلی را که شما را از انجام کارهایتان باز می‌دارد کنار بزنید.همان طور که کم‌کم یا در یک حرکت ناگهانی این موانع را کنار می‌گذارید، بیشتر به خود اهمیت خواهید داد، اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد و شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت، در نتیجه احساسات مثبت بیشتری در وجود شما ایجاد شده و احساسات منفی برطرف خواهدشد. در این صورت در ایجاد رابطه با اطرافیان موفق‌تر عمل می‌کنید و مهارت‌های اجتماعی شما ارتقا پیدا خواهد کرد. 

چه نفعی به حال من دارد؟

«تنها یک راه وجود دارد که هر چیزی را می‌خواهیم به دست آوریم و آن این که سایرین را به آنچه می‌خواهیم علاقه‌مند سازیم.»

اگر می‌خواهید کسی کاری برای شما انجام دهد، ببینید آیا او به انگیزه شما برای انجام آن کار اهمیت می‌دهد؟ شاید او اصلا علاقه‌ای به آنچه که شما می‌خواهید نداشته باشد. او می‌خواهد بداند این کار چه نفعی برایش دارد. پس برای این که به خواسته خود برسید، مزایای انجام آن کار را توضیح دهید. سعی کنید این کار را صادقانه و با نگرشی مثبت انجام دهید. اگر دلیل شما برای این کار موجه نباشد یا به صورتی قاطعانه و با اعتماد به نفس بیان نشود، ممکن است طرف شما را متقاعد نسازد و بنابراین هر دوی شما از مزایای انجام آن کار محروم شوید.

چگونه در یک بحث پیروز شویم‌ .

«بهترین راه برای پیروز شدن در یک بحث و جدل این است که از آن اجتناب کنید.»

درگیر شدن 2 نفر در یک بحث و این که هردو بخواهند از مواضع خود جداگانه دفاع کنند، رابطه آنها را دچار مشکل خواهد کرد. تنها نتیجه‌ای که از یک مشاجره عاید خواهد شد، این است که تا مدت‌ها پس از آن هر دوی شما احساسی منفی نسبت به یکدیگر خواهید داشت و هر دوی شما در این دید منفی نسبت به یکدیگر غرق خواهید شد. خودداری از بحث‌ها و مشاجرات غیر ضروری مهمترین پیروزی خواهد بود.

سخنان شما بیش از آنچه فکر کنید، اهمیت دارند .

«تنها و تنها 4 راه برای برقراری ارتباط با دنیا وجود دارد. ما از طریق این 4‌وسیله ارتباطی ارزیابی و طبقه‌بندی می‌شویم: چه‌کار می‌کنیم، چگونه نگاه می‌کنیم، چه می‌گوییم و چگونه می‌گوییم.»

با وجود اهمیتی که هر کدام از این 4 مورد دارند، اما بیشتر روی سومین آنها یعنی این که چه می‌گوییم تاکید می‌شود. اغلب مردم در اولین ملاقات خود با سایرین به شکلی ناخودآگاه آنها را ارزیابی می‌کنند. ذهن به این ترتیب مردم و چهره‌ها را سازماندهی می‌کند. بنابراین درباره نحوه نگاه خود و این که اولین احساسی که ایجاد می‌کنید چگونه خواهد بود فکر کنید. درباره زبان بدن و این که جملات را چگونه بیان می‌کنید بیندیشید.

شیعه وشهادت

ژرفای شیعه را اموزه ای است ارزشمند که بی بدیل و بقوت هویدا از نعمش سرافرازی و از جلوسش بر هر اندیشه استقلال و وقار و مجد وعظمت و براین اساس کتاب اسمانی را توصیه کرده تا در اوج بی عدالتی و جور وستم و برای اجرا حکم الهی که سرمنشا و نهایتش عدالت و داد و حق است در هر مقطعی از تاریخ بشریت علیه بی حرمتی و فسق و فجور قد علم کرده و با نهایت قدرت به دا محرومین برسید و براین اساس هجرت را برای توام شدن با شهادت در عبارتی شیوا بیاد اورده که اکر جهاد را توان نداری پس قائدین را به مجاهدین کمتر بها داده و فضل الله المجاهدین علی القائدین اجرا عظیما را ائیزه گوش قرار داده و در نهایت اگر در توشه قوتی برای ادامه نماند هجرت را انتخاب و بر محیط فسق و فجور به اینچنین غلبه کرد و در جایی دیگر : 

جهاد را در بی عدالتی برای اجرای عدالت در پهنه گیتی توصیه و تذکر داده که: 

اگر میتوانی بمیران و اگر نمیتوانی بمیر 

واین فلسفه را اعتقاداتی در بطن جامعه و مکتب و مذهبی بنام تشیع بوجود اورده که پرچودارش را امام جعفر صادق (ع)به ترویج پرداخته اند و امروز سالگرد شهادت این وجود مبارک است که شیعیان جهان بدان افتخار میکنند. 

این روز سراسر حزن و اندوه را به ساحت عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم و مردم شیعی جهان اسلام و بویژه خوانندگان عزیز این پایگاه تسلیت و تعزیت عرض میکنم.

یادو یاداوران

در پرتو کمالات انسانی که نشات گرفته از ذات ربوبیت در خلقت موجودات  جهان هستی مستتر و بنام خلیفه الله بر تارک دنیای فانی به درخشندگی مشغول میشوند وارسته مخلوقاتی مجوز حضور دریافت میکنند که نامشان و یادشان زینت بخش صفحات تاریخ بشریت واقع شده و چه در اوج خوشی و شادی و چه حرمان و تنگدستی و زوال و فشار و یا در اوج ستم و یا عدالت هیچ سلمه ای بر وجود شریفشان که همچون سروی خرامان دامن طبیعت وجودی بشریت را در بر گرفته و با یاد و خاطرات انسانیت ترکیب و مخلوط شده فراموش نخواهد شد و از جمله نام اوران عرصه شعر و ادب که نه تنها شیراز زرخیز و شاعر پرور بلکه ایران متمدن و با قدمت بر وجودش تبارک الله احسن الخالقین را به دیده عیان میکند لسان الغیب حضرت حافظ است شاعری که نامش را در نقشینه های مسطور شده در قلب همه جهانیان بعینه میتوان در اعماق دیده ها به نمایش نشست اری :  

 «حافظ»، لقب یکی از بزرگ‏ترین شاعران جهان، مطابق آنچه ارباب تراجم و تذکره نویسان ذکر کرده‏اند، ناشی از آن بود که خواجه شمس الدین محمد، حافظ قرآن مجید بود و آن کتاب عزیز را با چهارده روایت از حفظ می‏خواند:

 عشقت رسد به فریاد، گر خود بسان حافظ
قرآن زبر بخوانی، با چارده روایت

روشن از پرتو رویت نظری نیست که نیست
منّت خاک درت بر بصری نیست که نیست
 ناظر روی تو صاحب نظرانند، آری
سرّ گیسوی تو در هیچ سری نیست که نیست
 اشک غماز من ار سرخ برآمد چه عجب
خجل از کرده خود پرده دری نیست که نیست
 تا بدامن ننشیند زنسیمش گردی
سیل خیز از نظرم رهگذری نیست که نیست
 تا دم از شام سر زلف تو هرجا نزنند
با صبا گفت و شنیدم سحری نیست که نیست
 من ازین طالع شوریده برنجم ورنی
بهره‏مند از سر کویت دگری نیست که نیست
 از حیای لب شیرین تو ای چشمه نوش
غرق آب و عرق اکنون شکری نیست که نیست
 مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز
ورنه در مجلس رندان خبری نیست که نیست
 شیر در بادیه عشق تو روباه شود
آه از این راه که در وی خطری نیست که نیست
 آب چشمم که برو منّت خاک در تست
زیر صد منّت او خاک دری نیست که نیست
 از وجودم قدری نام و نشان هست که هست
ورنه از ضعف در آنجا اثری نیست که نیست
 غیر از این نکته که حافظ زتو ناخشنودست
در سراپای وجودت هنری نیست که نیست

ولی کم نبودند - و امروز نیز نیستند - کسانی که حافظ قرآن مجید بودند؛ تنها از حفظ خواندن کتاب کریم، گرچه فی‏نفسه فعل بافضیلتی است، اما برای حافظشدن کفایت نمی‏کند. حافظ خود توجه ما را به این نکته مهم جلب می‏کند:

 زحافظان جهان کس چو بنده جمع نکرد  

اصولا در گفتمان جهانی یکی از ابزارهای مهم در دسترس شعر و شاعری است که این امکان نه تنها احساس درونی شخص شاعر را بلکه فرهنگ نهفته شده در بطن جامعه را به منصه ظهور و بروز رسانده و شاعر با زبان گویای خویش نمایش دهنده هرانچه در محتوای وجودی مردم کشور است میباشد  

همه حافظان و مفسران قرآن، همیشه فهم درستی از آن نداشته‏اند. منظور از «فهم درست»، تنها فهمی نیست که از لحاظ نظری، دارای منطقی استوار و خالی از تناقض باشد، بلکه بیش از آن، فهمی را باید «درست» خواند که در سطح تنظیم روابط اجتماعی و سیاسی، موجب پیدایش مناسباتی شود که نهایتا زندگی مردم را سامان دهد، عدالت و آزادی و نشاط به ارمغان آورد و از اندوه و پریشانی و اغتشاش بکاهد.

 بنابر این سؤال ما وجه و عمقی دیگر پیدا می‏کند: آیا می‏توان فهم حافظ از قرآن را به معنایی که توضیح دادیم، «فهمی درست» خواند. جواب به این سؤال آسان نیست، مخصوصا دشواری راه وقتی بیشتر درک می‏شود که به موانع و مشکلات راهی که باید برای کسب پاسخ پیمود، توجه دقیق‏تری بکنیم.

 جستجو و تحقیق در باب مسائل اجتماعی در لابلای متون ادبی و فلسفی، کار بسیار خطیری است. مهم‏ترین خطری که ما را تهدید می‏کند، تلقی انتزاعی از مفاهیم سیاسی و اجتماعی و تطبیق این مفاهیم انتزاعی با شعر و حکمت و هنر قدیمی است؛ گاهی این کار موجب پیدایش مباحثی می‏شود که تنها از باب لطائف و طرائف می‏شود به آنها نگریست؛ مثلا اگر کسی از شعر حافظ که توصیه به عدل می‏کند، تفسیر سوسیالیستی بکند، معلوم می‏شود که نه از شعر حافظ چیزی می‏فهمد و نه از ماجرای سوسیالیسم در جامعه‏شناسی سیاسی و اقتصاد و فلسفه سیاسی، دانش عمیقی دارد. 

پس منظور ما از این جمله که می‏گوییم «حافظ امروز می‏تواند ما را در رویکردی انسانی به مسائل اصلی اجتماعی و سیاسی یاری کند» چیست.

اگر ما در اینجا فرصت بحث درباره شرایط شنیدن صدای شاعر را نداریم، اما شاید بتوانیم عملا وقت خود را با ابیاتی از آن «کلمات آتش افروز» خوش کنیم؛

 منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن
منم که دیده نیالوده‏ام به بد دیدن
 وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم
که در طریقت ما کافری است رنجیدن
 به پیر میکده گفتم که چیست راه نجات
بخواست جام می و گفت عیب پوشیدن
 مراد دل ز تماشای باغ عالم چیست؟
بدست مردم چشم از رخ تو گل چیدن
 به می‏پرستی از آن نقش خود زدم بر آب
که تا خراب کنم نقش خود پرستیدن
 به رحمت سرزلف تو واثقم، ورنه
کشش چو نبود از آنسو، چه سود کوشیدن
 عنان به میکده خواهیم تافت زین مجلس
که وعظ بی‏عملان واجبست نشنیدن
 زخط یار بیاموز مهر با رخ خوب
که گرد عارض خوبان خوشست گردیدن
 مبوس جز لب ساقی و جام می‏حافظ    

که دست زهد فروشان خطاست بوسیدن 

آنچه گفتیم تنها یکی از وجوه زبان رنگین حافظ و توجیه یکی از دلایل کاربرد تعابیر رایج در شعر اوست. اگر کسی از این سخنان چنین استنباط کند که در این کلمات سعی در عمده کردن وجه اجتماعی شعر حافظ و غفلت یا بدتر از آن انکار سایر وجوه شعر اوست، بی شک استنباط درستی نکرده است.

 اجازه دهید پایان کلام همچون آغاز آن استشهاد به چند بیت از خود او باشد:

 ماجرای عشق ایرانیان و فارسی زبانان به حافظ، شبیه ماجرای حافظ است با معشوق خود:

 مرحبا طایر فرخ پی فرخنده پیام
خیر مقدم، چه خبر؟ دوست کجا؟ راه کدام؟
 یارب این قافله را لطف ازل بدرقه باد
که ازو خصم به دام آمد و معشوقه بکام
 ماجرای من و معشوق مرا پایان نیست
آنچه آغاز ندارد، نپذیرد انجام

اینک در سالروز بزرگداشت این عزیز وارسته که مایه فخر و مباهات ایرانی است خجسته تبریکات خود را نثار وجود مبارک همه حافظ دوستان و عاقلان و متعهدین به این اب وخاک میکنم

حساسیتهای پوستی

آیا می دانید حساسیت پوستی با چه نشانه هایی نمود پیدا می کند و بر روی پوست صورت یا بدن شما ظاهر می شود؟
هرگونه تغییری که در پوست افراد در تـماس با مـاده خاصی ایجاد شود را می توان ساده ترین تعریف برای حسایت پوستی عنوان کرد.
انواع و اقسام مواد که در محیط وجود دارند و انسان روزانه با آنها در تماس است می تواند در افراد خاص ،که از نظر ژنتیکی زمینه مساعد دارند ایجاد حساسیت کند .

شایعترین حساسیت زاها شامل :
* گـرده گـیاهان ( با گرده افـشانـی گــیاهان در فـصل بهار،این نوع حساسـیت بیشــتر دیده می شود که می تواند همراه با عطسه و آبریزش از بینی و ریزش اشک باشد ).
* پوشاک و پوشیدنی ها ( انواع لباس هایی که در آنها نایلون،چرم و غیره- به جز پوشاک نخی- استفاده شده باشد می تواند در افراد مستعد ایجاد حساسیت کند؛در این افراد ضایعات بیشتر در نواحی که بیشتر با لباس در تماسند دیده می شود)
* غذاها ( از جمله :غذاهای دریایی،گوجه،بادمجان و خوراکی هایی که مواد رنگی در آن استفاده شده است و... )
* تنقلات
* نیکل:این فلز،در انواع فلزات ناخالص و خاک دیده می شود و شایعترین علت حساسیت از بین حساسیت زاهاست (افرادی که به این فلز حساسیت دارند با در دست کردن ساعت هایی که بند آنها فلزی است و یا عایق پشت ساعت پاک شده باشد،پوشیدن جواهرات بدلی و طلا با عیار پایین،دچار ضایعات پوستی در ناحیه تماس می شوند )
* عوامل دیگر:موارد زیادی در محـیط وجود دارند که باعث
حساسـیت پوستــی می شوند و ذکر تـمام آنها مقدور نیست.البـته ذکر این نکته الـزامی است که موارد گفـته شده فقـط در افراد مستعد ایـجاد حـساسـیت می کنند. 

روزنه پوستی چیست؟
روزنه یا همان منافذ پوستـی در حقیقت محل خـروج چربـی از غدد چربی است.در افرادی که تا حدودی این غدد فعال می باشند و پوست چـربی دارند این منافذ دیده می شود ( در همه افراد این منافذ وجود دارد ).نبایـد هـیچـوقـت به فکر بستن این منافـذ بود،چـون با بستن این منافـذ، محـل خـروجی این غـدد بسـته می شـود و جـوش صورت ایجاد می شود.روش هایی وجود دارد که میتوان این منافذ را غیرقابل دید کرد تا دیده نشوند.وقــتی ترشحات چــربی در این منافــذ وجود داشته باشند به علت اکسیده شدن، مواد چربی در این منافذ به رنگ تیره دیده می شوند. راحــت ترین روش این است که این ترشحـات چــربی را با شستشو از بین برد.شستشوی مکرر با صابون های ضد جوش به این امر کمک می کند .
روش دیگر:
با استفاده از کرم و ژل های حاوی AHA است که مقداری لایه برداری می کنند و لوسیون و کرم ترتینوئین (که نیاز به تجویز پزشک دارند).می توان با این کار این منافـذ را غـیرقابل رؤیـت کرد.روش های دیگری نیز وجود دارد که احتیاج به پزشک مجرب دارد و در اینجا از ذکر آنها خودداری می کنیم.

یاقوت میوه ها

انار میوه‌ای خوش طعم است که درمانگر بسیاری از بیماری می باشد،اما چه بیماریهایی؟
این میوه خوش‌طعم و خوش رنگ سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی فراوانی است که به حفظ سلامت اعضای خانواده بدن کمک می‌کند.

 

http://i2.tinypic.com/t9ax5s.jpg


آنتی‌اکسیدان‌ها
این‌میوه از نظر ارزش غذایی،حاوی مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان بوده که در مقایسه با مواد غذایی مانند چای سبز،درصد قابل توجهی است.ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در انار،از ایجاد اختلالات DNA و ابتلا به نقص ژنتیکی پیشگیری می‌کند.
از بین بردن رادیکال‌های آزاد موجود در بدن از
خواص آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار بوده که در پیشگیری از ابتلا به سرطان نقش مهمی دارد.قلب و عروق
تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه آب انار از تنگ شدن رگ‌های عروقی و بسته شدن آن پیشگیری می‌کند. به عقیده محققان، مصرف روزانه یک لیوان آب انار به مدت سه ماه، گردش خون را به سمت قلب بهبود می‌بخشد و خطر ابتلا به حملات قلبی و عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
آرتریت
آرتریت روماتوئید از جمله بیماری‌های شایع زنان بویژه در دوره یائسگی است.پژوهش‌ها نشان می‌دهد ترکیبات موجود در دانه انار خاصیت ضد التهابی داشته و مانع از ایجاد آرتریت استخوانی می‌شود.
سرطان پروستات
پیشگیری از ابتلا به سرطان و کاهش خطر احتمال بازگشت دوباره بیماری در افرادی که سابقه ابتلا به این بیماری را دارند از دیگر
خواص مصرف انار است. آزمایشی که روی 48 مرد مبتلا به سرطان پروستات انجام شد، نشان داد در افرادی که در روز یک فنجان انار در وعده غذایی روزانه‌شان قرار داشت، روند رشد سلول‌های سرطانی و پیشرفت بیماری کاهش یافت.علاوه بر این،آنتی اکسیدان‌های موجود در عصاره انار،عامل مهمی در پیشگیری از ابتلا به سرطان محسوب می‌شود.کاهش کلسترول
مصرف روزانه یک لیوان آب انار میزان کلسترول بد خون (LDL) را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. این آزمایشی است که دانشمندان روی 700 زن و مرد مبتلا به کلسترول انجام داده و پس از آن دریافتند در افرادی‌که روزانه انار مصرف می‌کنند،میزان کلسترول تا 50 درصد در مدت سه ماه کاهش پیدا می‌کند.
فشار خون
آب انار بهترین دارو برای افراد مبتلا به فشار خون به شمار می‌رود و توصیه متخصصان به افراد مبتلا به این بیماری،مصرف روزانه از این میوه‌است.
انار سرشار از ویتامین‌های مختلف بوده و مصرف یک عدد انار، 40 درصد از ویتامین ث مورد نیاز بدن و دیگر ویتامین‌ها و مواد ضروری مانند ویتامین آ، نیاسین، ویتامین ای، فولیک‌اسید، فیبر و پتاسیم با مصرف این ماده غذایی تأمین خواهد شد.

http://yazd.ir/image/image_gallery?img_id=1115

دوران بارداری
مصرف انار در دوران بارداری نقش مهمی در تکامل ارگان‌های بدن جنین و پیشگیری از تولد نوزاد نارس دارد.متخصصان مصرف روزانه این میوه را به زنان باردار توصیه می‌کنند.
سرطان سینه
پژوهش‌ها نشان می‌دهد روغن موجود در هسته انار، حاوی ترکیباتی است که از سرطانی شدن سلول‌های سینه، پیشگیری کرده و به تنظیم هورمون‌ها که نقش مهمی در کاهش خطر احتمال ابتلا به سرطان سینه دارند، کمک می‌کند.
ضد آفتابی مناسب
مطابق با تحقیقات انجام شده، ترکیبات موجود در انار به بازسازی سلول‌های آسیب دیده پوست ناشی از اشعه آفتاب کمک کرده و مصرف روزانه آن از حساسیت پوست در برابر نور آفتاب می‌کاهد.
پیشگیری از ازبین رفتن و شکستن رشته‌های کلاژنی و الاستین پوست که ‌در اثر افزایش سن بیشتر می‌شود، از دیگر
خواص
انار است.دانشمندان کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست را از خواص مصرف انار می‌دانند.محافظت از دندان‌ها
پیشگیری از تشکیل پلاکت‌های دندانی و محافظت از لثه‌ها با مصرف روزانه نصف فنجان انار تضمین می‌شود.
آلزایمر
آلزایمر از جمله بیماری‌های دنیای امروز است که مطابق با آمار، شمار مبتلایان به این بیماری روز به روز در حال افزایش است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد ترکیبات موجود در انار،از زوال سلول‌های مغزی پیشگیری کرده و افرادی که در روز آب انار می‌نوشند،از توانایی ذهنی بهتری برای انجام کارهای روزانه برخوردار بوده و احتمال ابتلا به مشکلات شناختی و آلزایمر در مقایسه با افرادی که کمتر از این میوه استفاده می‌کنند در آنان کمتر است.
پوکی استخوان

فیتو کمیکال‌های موجود در آب انار،سطح هورمون سروتونین و استروژن خون را بالا برده و باعث افزایش احساس شادابی در فرد می‌شود.
تنظیم سطح هورمون‌ها بویژه استروژن، در سلامت استخوان‌ها مؤثر است و احتمال ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد

ارزیابی شخصی

 آیا فردی مضطربید؟

Teenage Anguish Royalty Free Stock Image

با انجام این آزمون متوجه خواهید شد که آیا فردی مضطربید یا فردی نرمال هستید واختلال اضطرابی ندارید.

الف)1 امتیاز    ب) 2 امتیاز    ج) 3 امتیاز    د) 4 امتیاز    ه) 5 امتیاز


1) به خود مطمئن هستم؟
الف) بسیار زیاد  ب) زیاد  ج) تا حد متوسط  د) کمی  ه) هرگز

2) می توانم بر
افکار خود تمرکز کنم؟
الف) بسیار زیاد  ب) زیاد  ج) تا حد متوسط  د) کمی  ه) هرگز

3) آرام هستم؟
الف) بسیار آرام  ب) تا حدود زیادی آرام  ج) تا حد متوسط  د) کمی آرام  ه) هرگز

4) عصبی هستم
الف) هرگز  ب) بسیار کم  ج) تا حد متوسط  د) خیلی  ه) همیشه

5) ناراحت هستم
الف) هرگز  ب) بسیار کم  ج) تا حد متوسط  د) خیلی  ه) همیشه

6) بدنم همواره
مرطوب است
الف) هرگز ب) بسیار کم ج) تا حد متوسط د) خیلی ه) همیشه

7) نفسم منظم است
الف) هرگز  ب) بسیار کم  ج) تا حد متوسط  د) خیلی  ه) همیشه

8) احساس تنش در معده دارم
الف) هرگز  ب) بسیار کم  ج) تا حد متوسط  د) خیلی  ه) همیشه
* حالا امتیاز ها را با هم جمع کرده و نتیجه را ببینید:
امتیاز کمتر از 24:
افراد
طبیعی را می رساند که اختلال اضطرابی و مشکل عمده ای ندارند.

امتیاز 24 تا32:
اضطراب شما کمی بیش از حد طبیعی است که با توجه به شدت کم اختلال,می توانید با استفاده از کتابهای اضطراب آن را هم برطرف کنید.

امتیاز 32 تا 50 :
شما به اضطراب شدید مبتلا هستید,به طور حتم باید به
روان شناس مراجعه کنید.