وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

تغذیه مناسب

دنیای ماشینی همه چیز را تحت تاثیر گذاشته و قطعا در شرائط فعلی کمتر فردی برای سلامتی خویش برنامه ریزی میکند لذا اگر بتوان برای اندکی نیز بخود امده و سلامتی خودرا مورد مداقه قرار دهیم قطعا کار بزرگی را انجام خواهیم داد  ضمن تشکر از دوست خوبم که با ارسال نامه های الکترونیکی پرمحتوای خود حقیر را مورد لطف وعنایت خودقرار میدهند امیدوارم مطلب مفید امروز مورد استفاده شما نیز واقع گردد.  

به امید سلامتی دوستان خوب: 

متخصصان  انجام برخی از این کارها را بعد از غذا خوردن برای دستگاه گوارش مضر می‌دانند و می‌گویند حتی می‌توانند سرطان‌زا باشند. شاید دانستن این موضوع که چرا این کارها اشتباه هستند و نباید بلافاصله بعد از صرف غذا به آنها پرداخت، تا حدی باعث شود از انجامشان صرف‌نظر کنیم.


1. نوشیدن چای داغ
چای از هر نوعی که باشد (سیاه، سفید و سبز)، محتوی موادی به نام تانن است. ترکیب‌های تانن اگر به فاصله کمتر از نیم ساعت بعد از مصرف غذا خورده شوند، به آهن موادغذایی می‌چسبند و مانع جذب آنها می‌شوند به همین دلیل تا یک ساعت بعد از صرف غذا، چای ننوشید.

2. حمام کردن
یکی از باورهای عموم مردم این است که بعد از غذا نباید حمام کرد زیرا احتمال بی‌هوش شدن و از حال رفتن در حمام بالاست. این حرف تا حدی اساس علمی دارد ولی در مورد همه صدق نمی‌کند. افراد مسن و کسانی که بیماری‌های قلبی پیشرفته دارند یا سرخرگ‌های اصلی خونرسان به مغز و شریان‌های گردن در آنها تنگ است، بهتر است حداقل تا 30 دقیقه بعد از خوردن غذای سنگین به حمام نروند زیرا بعد از خوردن غذای نسبتا سنگین، خون به سمت دستگاه گوارش منتقل می‌شود و خونرسانی به مغز کاهش می‌یابد.

3. نوشیدن آب یخ
می‌گویند نوشیدن آب یخ بعد از غذا باعث سرطان معده می‌شود ولی این حرف پایه علمی چندان صحیحی ندارد و تنها مشکلی که با نوشیدن آب یخ بروز می‌کند، دل‌درد یا انقباض عضلات روده است. افراد دچار نشانگان روده‌ تحریک‌پذیر، بیشتر دچار این مشکل می‌شوند و بهتر است آب خیلی سرد ننوشند. نکته دیگر اینکه آب نوشیدن بعد از صرف غذا، باعث رقیق شدن شیره معده می‌شود و می‌تواند در هضم و شکسته شدن ذرات درشت‌تر غذا به ذرات ریزتر اختلال ایجاد کند بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل از غذا یا نیم ساعت بعد از اتمام غذا، آب ننوشید.

4. سیگار کشیدن
برخی سیگاری‌ها به محض اینکه غذایشان تمام می‌شود، سیگارشان را روشن‌ می‌کنند. در متون پزشکی آمده سیگار چه بعد از غذا و چه قبل از آن خطرناک است و خطر مصرف آن بعد از غذا برخلاف تصور عموم مردم بیشتر نیست. حدود 100 ماده سرطان‌زا در سیگار وجود دارد و کشیدن آن به‌طور کلی زیانبار است. نتایج تحقیقات نشان داده دود سیگار می‌تواند محیط معده را اسیدی کند و این موضوع روی عملکرد معده تاثیر منفی می‌‌گذارد و مانع هضم صحیح غذا می‌شود. از سوی دیگر، کشیدن سیگار بعد از غذا، به‌خصوص در افراد مبتلا به نشانگان روده تحریک‌پذیر، درد و علایم شکمی را به دنبال خواهد داشت.

5. دراز کشیدن
دراز کشیدن بعد از خوردن غذا و با معده پر ممکن است باعث شود مقداری غذا از معده به مری بازگردد و ریفلاکس ایجاد شود. در ماه رمضان چون مردم بعد از خوردن سحری می‌خوابند، این موضوع بسیار شایع‌تر است.

6. ورزش
ورزش ممکن است به قلب افراد دچار مشکل‌های قلبی- عروقی، فشار وارد کند. مصرف غذای سنگین و ورزش بلافاصله بعد از آن، این فشار را چند برابر می‌کند. اگر غذای سبکی خورده‌اید، حداقل 3-2 ساعت و در صورت صرف غذای سنگین حداقل 4-3 ساعت باید از انجام ورزش و فعالیت بدنی خودداری کنید.

7. برقراری روابط زناشویی
بیماران قلبی بیشتر باید در این مورد توجه کنند. ارتباط زناشویی نوعی استرس برای سیستم
قلبی‌–‌عروقی محسوب می‌شود. در مواردی نادر مشاهده شده فرد هنگام این عمل دچار سکته قلبی شده است. افراد دچار بیماری‌های پیشرفته قلبی یا کسانی که اخیرا دچار سکته قلبی شده‌اند، بهتر است تا ساعاتی پس از صرف غذا، از برقراری رابطه زناشویی خودداری کنند. مصرف غذاهای سنگین نیز استرسی برای قلب است و خوردن چنین غذایی و روابط زناشویی در افراد دچار بیماری پیشرفته قلبی، خطر عوارض قلبی را به دنبال خواهدداشت.

8. بلند کردن جسم سنگین
افرادی که با معده پر، جسم سنگینی بلند می‌کنند در واقع نوعی فعالیت بدنی انجام داده‌اند که می‌تواند به قلب فشار بیاورد. از سوی دیگر، این کار باعث افزایش فشار داخل شکم می‌شود و ایجاد ریفلاکس می‌کند. به همین دلیل بهتر است یکی دو ساعت بعد از صرف غذا از انجام این کار خودداری کرد.

پیشنهاد

بالاخره فوتبال مقدماتی جام جهانی ادامه پیداکرد و در عجیب ترین نتیجه در تاریخ فوتبال ،کشورعزیزمان با نتیجه یک بر صفر در برابر کشورلبنان بازنده شد لذا بنظر میرسد باتوجه به تجربیات گذشته و نقش بی بدیل وموثر کمیته های بررسی علل شکست تیم ملی در سنوات گذشته ازهمین امروز کمیته مذکور تشکیل تا پس از اینکه تیم ملی از رفتن به جام جهانی باز ماند برای تشکیل این کمیته نیازی به زمان نداشته باشیم.

غیرمتعهدهاوتاریخ

عرصه سیاست حوزه بسیار وسیعی است که هرکه و هرانچه در ان وجود دارد با درایت و تدبیر سعی در جذب و جلب منافع کشور ومردم خویش است تا بدینوسیله و با ابزاری بنام ایجاد ارتباط در سایه تعاملات و حفظ موجودیت با سایر دول درراه توسعه همه جانبه و متوازن کشور خویش تلاش کند . 

اگرچه کشورهای استعمارگر همیشه و در همه جا سعی در استثمارسایر ممالک میکنند لیکن وجود ازاد اندیشان و کشورها ی  مستقل موجب نرسیدن انها به اهدافق سلطه جویانه اشان گردیده که از انجمله به اندیشه های ناب و بیاد ماندنی و تاریخ ساز افرادی همچون تیتو  ناصر  نهرو و...........میتوان اشاره کرد وهم اینان در سال ۱۹۵۵ میلادی با تاسیس یکی از مهمترین سازمانها در واقع بنحوی برنامه ریزی شده مانع از سیطره جهانخواران شرق و غرب بر کشورهای در حال توسعه و بعبارتی بلوک سوم گردیدند اگرچه این نوع از ابزار تاحدی توانست ممانعت در راه سلطه گری کند لیکن این جریان بدلیل عدم همگرایی و وجود بلوکی دربین کشورهای عضو عدم تعهد باز هم راه را برای رسیدن به انچه جهانخواران بدنبال ان بوده و هستند هموارکرده فلذا امروز که بالغ بر یکصد و بیست کشور در ردیف کشورهای عضو این سازمان قرار گرفته اند شانزدهمین اجلاس سران را با حضور تعدادی از سران وهیئتهایی ازان کشورهادر تهران که در حال حاضر کانون توجه جهانیان در مقابله با حوزه امریکای مرکزی و غرب اروپا برای ادامه سلطه طلبیشان قرار گرفته میتوان به فال نیک گرفت و بارقه ای از امید را برای جهانی ازاد و خالی از هرنوع سلطه دردلها روشن دید لذا با وجود ریاست ایران براین سازمان امیدواریم  سه سال اینده و تا رسیدن به ریاست ونزوئلا در ۲۰۱۵ اقدامات عاجل و با برنامه ای را برای پیاده شدن عدالت در پهنه گیتی شاهد باشیم. 

انشالله

دوئل میلیاردیها

پس از کش و قوسهای بسیار زیاد و تبلیغات وسیعی که در تمامی سطوح از صدا و سیما تا نشریات و...صورت گرفت بالاخره سرخابیهای پایتخت رودرروی هم قرار گرفتند و ماهم به تماشای این شهراورد کشاندنداما راستی ازاین نوع برخوردهایی که برای انها میلیاردها ثروت این اب و خاک بدان اختصاص داده میشود ورزش ایران را چه عایدات و فایده ای دربرخواهد گرفت و.... 

ایا سنگ پرانی و بی تفاوت دنبال توپ گرد دویدن و ....میتواند بصورت ریشه ای دردهای ورزش ایران را که بایستی اصولی و زیربنایی برای ان برنامه ریزی کرد و به نتایج در خور توجه رساندوو.. دوا خواهد کرد؟ 

ایا باشگاههایی متمول و صاحب نفوذ همچون استقلال و پرسپولیس بجای اینهمه هزینه ها نمیتوانند خود بازیکن ساز و کاشف استعدادها و پرورش دهنده انها باشند تا از قبل ان به سوداوری در خور شان و نامشان نیز رسیده و خدمتی را به جامعه ورزش کشور کرده باشند؟ 

سخن بسیار لیکن بنظرم تا همینجا بس باشد . 

به امید رسیدگی مطلوب به ورزش مملکتمان.