وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

خلاف و انصاف

عدالت و انصاف دو واژه بسیار ارامشبخش و پرطرفدار در جامعه انسانی است و هرچه اجتماع از این مواهب برخوردار باشد قطعا اعضای تشکیل دهنده ان در کمال اسایش و بدون از دغدغه و بسلامت بسر خواهند برددر این میان مکاتب و بویژه مکتب مترقی اسلام  بعنوان مروجین اصلی این خصائص سعی در تکامل نوع بشر برای دسترسی به جامعه ای عاری از هرگونه تزویر و دغل کاری امده اند از سوی دیگر با توسعه فنون و روی کار امدن متدهای نوین برای نیل به زندگی بهتر و استفاده از تکنولوژی در حصول زیستی ساده و اسان متاسفانه مکر و فریب و دروغ و چپاول بیشتر به درون جامعه رخنه کرده و عملا اعتماد را از مردم سلب میکند وبا اطمینان میتوان اظهار داشت که در صورت سلب اعتماد زندگی مسیر اصلی خویش را از دست داده و عملا به بیراهه خواهد رفت این روزها در جامعه شاهد بی قیدی و تجاوز به حقوق همنوعان از نواحی مختلف و بویژه سواری مردم بر دوش خودیها و بی توجهی به حقوق همنوعان هستیم که متاسفانه بدلیل عدم رعایت قانون و بی توجهی نسبت به وجدان بعنوان یگانه محکمه ای که نیاز به قاضی ندارد این اتفاقات بشدت رواج پیدا کرده و بشکلی اپیدمی از درون همچون خوره جامعه را به بن بست و نابودی میکشد. 

برای همگان اینگونه اتفاقات بشکلهای مختلف بوقوع پیوسته که حقیر نیز از این امر مستثنی نبودم وبنابراین گذاشتم تا انواعی از ان را دراینجا بیاورم تا شاید بتوان انسانهای پاک و بی الایش راتا حدی با کلاهبرداریها و تجاوز بحقوق اشنا کنم: 

چند روز پیش رادیو دو موج خود را برای تعمیر به بازاری مشهور در شیراز بردم تا انتن انرا که شکسته بود بازسازی کنم تعمیرکار بدون عنوان هزینه قول داد تا این امر را محقق کرده و بمن تحویل دهد دوروز بعد که برای گرفتن ان رفتم اول مشاهده کردم که یکی از دکمه های صدا را مفقود کرده و بعدتنها با یکعدد میخی که در بالای انتن فشرده بود تقاضای ده هزارتومان اجرت داشت زمانی که علت را جویا شدم ودر پاسخ سوالم که مگر رادیو چقدر ارزش دارد که من این مبلغ را باید پرداخت کنم تنها به پاسخ بی منطق و بدوراز انصاف متوسل شد اگرچه فاکتور خواستم لیکن با افزودن چندین تعمیر دیگر فاکتور سازی و منهم بدون هیچ عکس العملی با پرداخت مبلغ بدلیل علاقه ام به رادیو قدیمی و همیشه همراهم راه خود گرفته و به منزل مراجعه کردم. 

در یکی از بیمارستانها بیماری اورژانسی داشتیم همگان واقفند که در خطر بودن جان فردی یعنی بسیج همه امکانات بوده و نبوده تا جان شخصی نجات پیداکند و شاید اینجا گلوگاهی است که نااهلان مترصد سوءاستفاده و متاسفانه همین بلا نیز برسر ما امد معرفی برای اخذ لوازم پزشکی به مکانی خاص به مبلغ بالغ بر پنج میلیون تومان که براساس براورد همشغلی ها بیش از یک و نیم میلیون ان اضافه برقیمتها واگر از جای دیگرخرید کنیم بدلائلی ....از ان اجناس استفاده نمیشوددر همین بیمارستان فروشنده لوازم که در انجا مسقر و از بخش حصوصی است برای یک دستگاه بخوری که خریداری شده و استفاده نشده برای برگشت ان نصف قیمت را قابل پرداخت میداند که ناگزیز هم وجه کالا و هم جنس را بدلیل فشار مضاعف گذاشته و از انجا خارج شدم. 

مورد بعد مربوط به تعمیر اتومبیل در نمایندگی ان است : 

برای رفع عیبی ساده به نمایندگی اتومبیل خود مراجعه کردم و تصمیم گرفتم سرویس روغن و فیلتری را هم که در بیرون با سیصد هزارریال انجام میدادم انجا انجام دهم تا از وقتم استفاده کنم. 

سرویس کار برای گیربکسی که چهارلیتر روغن لازم داشت پنج لیتر خریداری کرد وفیلتری را که لازم نداشت خریدکرد ودر پایان زمانیکه قصد سوءاستفاده از یک لیتر روغن را داشت .......... 

با واکنش بنده روبرو و مجبور به رضایت برای پس دادن ان شد. 

ودر پایان کار سرویسی را که در بیرون با سیصد هزاررریال تمام میشد از من یکصد و شانزده هزارتومان اخذ کرده و..... 

بنابراین تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل و... 

با این وضعیت چه باید کرد؟ 

پاسخی برایش دارید؟ 

اعیادمبارک

ناجی بشریت در زمان جهل و گمراهی انهم در منطقه ای که مهد جهل ونادانی بود در اینچنین روزی که هفده ربیع الاول است در مکانی زاده شد تا جهانی را به حقایقی روشن کند تا با اصلاح اموردینی رشد وترقی یابد که خود خاتم النبیین نامیده ودینش مترقی ترین دین دنیا وبراین اساس در زاد روزش بسیار اتفاقاتی در جهان رخ داد تا نشانه ای بارز از تولد این اسوه وتفاوت ان با سایر افراد باشد وعلاوه براین عید توام شدن سالروز ولادت رئیس مذهب شیعه و سالروزپیروزی انقلاب اسلامی سخن از ایامی نیک میدهد تا دراین ایام شادی و سرور ایران عزیز را فرا گیرد لذا بسهم خود این ایام خجسته را خدمت تمامی دوستداران ائمه و بویژه پیامبر اعظم و عظیم الشان تبریک و تهنیت عرض میکنم.

ردای امید

رحمت واسعه الهی در اوج بخشش و جود بی نهایتش گاه به نظر مخلوقاتش نیامده و اگر در کمبودی ورود کنند انگاه بیدارشده و موقعیت خویش را درک کرده وپی به وسعت نعماتش میبرند در این وادی حسرت به دل شده و دست نیاز بسمتش دراز کرده و محتاجش میگردند لیکن در وفور نعمتش شکرش نکرده و به طاعتش مقرب نمیگردند لذا از انجمله نعمش بارش را میتوان بعنوان مایه حیات جامعه انسانی و هرانچه مخلوقش هستند ذکر کرد چند سالی بود بشدت در مضیقه نبود بارش توازن زندگی و بویژه محیط زیست بهم خورده و با بحران بسیار عجیبی روبرو شده بودیم  ودر این میان هرکس نظریه ایی بروفق اعتقادات خود ارائه و برای خود استدلال نیز می اورد لیکن همه درمانده و بیچاره از این وضعیت چشم به دامانش دوخته و برای شروع رحمتش در دوری جدید دست به دعا برداشته بودند و خوشبختانه  در این چند روز شاهد و ناظر بر گشایش رحمتش بر مخلوقاتی بودیم که بایست با قدرت ادراکه بیشتر به وجود بی منتهایش پی برده و برای این نعمت واسعه شکران مضاعف داشته باشند. 

دیروز فرصتی دست داد تا پس از مدتها به دیارم و باغ و روستای خود سر بزنم وانجا بود که خاطرات چند سال گذشته که شاهد بارندگیهای انچنانی بودم برایم تداعی شدو بشکرانه اش سجده بردرگاهش کردم امید که خداوند متعال در رحمتش را باز بر بندگان خویش گشوده و بیشتر از این ما را در شرائط بحرانی قرار ندهد اگرچه اعتقادمان ازمونی است تا بندگان مخلص را در بوته اش قرار دهد لیکن به موجودات دیگر نیز رحمش پایدار گردیده و انها را بویژه تالابها و دریاچه ها را از مهلکه فنا و نابودی نجات دهد. 

امار بارندگی چندروز گذشته بحمدالله بسیار خرسند کننده و امیدوار کننده است برای ولایتمان بیشتر از هشتاد میلی متر در این نوبت یا بقول کشاورزان رشنه امده است که بقول پیشکسوتان و بزرگان روستا از سال هشتادو ودو به اینطرف بی سابقه بوده است. 

بازهم برای استمرار این گونه نزولات دست دعا به درگاهش دراز کرده و از وجود بی منتهایش طلب باران میکنیم.

چهره های ماندگار

بدون شک ارزوی هرانسانی است که مسیر وفرایند زندگی خویش را بنحوی تنظیم کرده و بگذراند تا نامی نیکو وماندگار از خود بجای گذارد و قطعا این نگرش برای تمامی افراد چه خوب و چه بد وجود داشته و انگیزه رسیدن بدان در وجود ایشان میباشد در این میان افراد بیشماری بدین هدف رسیده وارزوی خود را محقق کرده و بدان رسیده ه اند از جمله بزرگانی همچون مهاتما گاندی که نقش عمده ای را در تحولات کشور هندوستان داشته است .  

از انجایی که امروز همزمان است با سالروز ترور این شخصیت بنام جملاتی را برای شما عزیزان اورده و امید که موثر واقع گردد: 

به یاد داشته باش: من نباید چیزى باشم که تو می‌خواهى، من را خودم از خودم ساخته‌ام.
 
 
منى که من از خود ساخته‌ام، آمال من است.
 
 
تویى که تو از من می‌سازى آرزوهایت و یا کمبودهایت هستند 
لیاقت انسان‌ها کیفیت زندگى را تعیین می‌کند، نه آرزوهایشان.
 
 
و من متعهد نیستم که چیزى باشم که تو می‌خواهى.
 
 
و تو هم می‌توانى انتخاب کنى که من را می‌خواهى یا نه.
 
 
ولى نمی‌توانى انتخاب کنى که از من چه می‌خواهى.
 
 
می‌توانى دوستم داشته باشى، همین گونه که هستم و من هم.
 
 
می‌توانى از من متنفر باشى بى‌هیچ دلیلى و من هم.
 
 
چرا که ما هر دو انسانیم.
 
 
این جهان مملو از انسان‌هاست، پس این جهان می‌تواند هر لحظه مالک احساسی جدیدباشیتو نمی‌توانى برایم به قضاوت بنشینى و حکمی‌صادر کنی و من همدوستانم مرا همین گونه پیدا می‌کنند و می‌ستایند
حسودان از من متنفرند، ولى باز می‌ستایند.
دشمنانم کمر به نابودیم بسته‌اند و همچنان می‌ستایندم.
 
 
چرا که من اگر قابل ستایش نباشم نه دوستى خواهم داشت، نه حسودى و نه دشمنى و ن
یادت باشد اگر چشمت به این دست نوشته افتاد.
 
ه حتی رقیبىمن قابل ستایشم و تو همبه خاطر بیاورى که آن‌هایى که هر روز می‌بینى و مراوده می‌کنى
همه انسان هستند و داراى خصوصیات یک انسان، با نقابى متفاوت، اما همگى جایزالخطا.
 
 
نامت را انسانى باهوش بگذار اگر انسان‌ها را از پشت نقاب‌هاى متفاوتشان شناختى و یادت باشد که این‌ها رموز بهتر زیستن هستند