وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

دنیای الکترونیک

واژهای در جامعه امروز پراکنده شده که به سرعت جامعه را در برگرفته و انسانها را به سمت خود هدایت میکند واژهایی همچون : 

تکنولوژی  رشد   توسعه   استراتژی     برنامه کاری    ایمیل    اینترنت  و............  

وقطعا مقاومت کردن در مقابل اینگونه تحولات بنوعی مواجه شدن با حیات و مردن انی است بنابراین برای جلوگیری از مرگ جامعه و سمت دهی برنامه ها مسلما باید مفاهیم اولیه کاربردی اینگونه ابزار را اموزش دیده و برای استفاده از انها گامهای اساسی را برداشت چرا که عدم برنامه ریزی در این مسیر میتواند از سرعت توسعه بشدت کاسته و جهت گیری را دچار تزلزل کند . 

با این مقدمه مطلبی را در زمینه نحوه استفاده از پست الکترونیکی یا همان ایمیل مطالعه کردم که خدمتان ارائه میدهم : 

یکی از ابتدایی‌ترین راه‌های ارتباط بین افراد در اینترنت ایمیل کردن است. شما از ایمیل برای ارتباط با وبلاگنویسان دیگر و یا دوستانتان استفاده می‌کنید ، پروژه درسی خود را برای استادتان ایمیل می‌کنید و یا شاید شما با مشتریانتان از طریق ایمیل ارتباط دارید.

مشخصا شما نیز هر از چندگاهی ایمیل می‌زنید و یا روزانه با ایمیل‌های زیادی سر و کار دارید که نیاز به پاسخ دارند، اگر شما هم می‌خواهید در ارسال و یا پاسخ به ایمیل‌هایتان حرفه‌ای عمل کنید، پیشنهاد می‌کنم همچنان با من تا انتهای این مطلب همراه باشید :

۱- از عنوان بامعنی استفاده کنید

همانطور که با دیدن عنوان یک مطلب وبلاگ ، شما تصمیم می‌گیرید آن مطلب را اول بخوانید یا نخوانید، عنوان یک ایمیل نیز باید بگونه‌ای باشد تا شخص دریافت کننده از بین انبوهی از ایمیل‌ها ، موضوع ایمیل شما را دریافت کند.

مثلا اگر شما سوالی در مورد طراحی دارید و می خواهید در این مورد به من ایمیل بزنید ، استفاده از عنوان “سوالی در مورد طراحی” قطعا بهتر از “سلام امین جان” است.

۲- از حاشیه‌ها بپرهیزید و سر اصل موضوع بروید

وقتی در حال نوشتن ایمیل هستید، روی نوشته‌ی خود تمرکز داشته باشید و از نوشتن اطلاعات و لینک‌های غیر لازم خودداری نمایید ، شخص دریافت کننده ایمیل شاید ده‌ها ایمیل در روز می‌بایست بخواند و پاسخ دهد، پس با سر اصل مطلب رفتن، هر دو سریع‌تر به مقصود برسید.

۳- چند نمونه ایمیل برای پاسخ داشته باشید

اگر روزانه و یا معمولا سوالات مشابه و تکراری از شما پرسیده می‌شود، با صرف زمانی یک ایمیل پیش نویس تهیه کنید و در فولدر Draft خود نگهداری کنید و در زمان دیدن ایمیل مشابه، با فرستادن کپی ایمیل پیش‌نویس شده برای مخاطب، سریع‌تر پاسخ دهید.

۴- به ایمیل‌های خود با طمانینه پاسخ دهید

از ایمیل پیش‌نویس شده برای سوالات تکراری و معمولی استفاده کنید، اما زیاده‌روی نکنید و همه چیز را اتوماتیک نکنید، بعضی از ایمیل‌ها نیاز به توجه بیشتری دارند، پس با گذاشتن وقت بیشتر بر روی آنها سعی کنید اطلاعاتتان را بیشتر و بهتر در اختیارشان بگذارید.

۵- پینگلیش ننویسید

خواندن ایمیل هایی که بصورت پینگلیش (فارگلیسی) نوشته شده‌اند ، سخت و پرمکافات است، از این رو سعی کنید ایمیل‌های خود را پینگلیش ننویسید، چرا که بعضی وقت‌ها سر از فولدر زباله‌دان در می‌آورد.

۶- اول ایمیل‌هایتان را بخوانید بعد ارسال کنید

قبل از اینکه دکمه ارسال را بفشارید، ایمیل خود را یکبار مرور کنید، شاید کلمه ای را اشتباها غلط نوشته باشید و یا نیاز به اضافه و کم کردن مطالبی داشته باشید، مطمئنا مخاطب شما از اینکه ایمیل بی‌غلطی برایش ارسال کنید خوشحال می‌شود.

۷- در ایمیل‌هایتان از اسمایلی استفاده نکنید

در ایمیل‌های کاری و یا سفارشات بهتر است از مختصرنویسی و یا اسمایلی ( مانند :) ) استفاده نکنید، ممکن است مشتری و یا رئیس شما اینگونه فکر کند که شما در رابطه با کار آنها به اندازه کافی جدی نیستید.

۸- مواظب رنگ بندی‌ها باشید

ایمیل خود را زیاد از حد با رنگ‌ها و فونت‌های مختلف آرایش نکنید، اگر زیاد از رنگ‌ها استفاده کنید، امکان دارد ایمیل شما اسپم شناخته شود. از چارچوب معمول استفاده کنید، پس‌زمینه سفید با فونت مشکی بهترین گزینه است.

۹- جمله‌های کوتاه بنویسید

ایمیل می‌بایست به سادگی خوانده و مطالب آن درک شود، فکر نکنید اگر نثر مسجع بنویسید، مخاطب از خواندن آن لذت می برد، سعی کنید جملات را کوتاه و ساده انتخاب کنید .

۱۰- ایمیل های گروهی را در قالب BCC بفرستید

برخی مواقع لازم می شود ایمیل گروهی برای دوستان، مشترکان و یا مشتریانتان ارسال کنید، دقت کنید نشانی ایمیل افراد را در قالب BCC درج کنید، تا شخص دریافت کننده ایمیل قادر به دیدن ایمیل مخاطبان شما نباشد. قطعا مخاطبان شما دوست ندارن ایمیلشان بدست اسپمرها بیفتد، پس بیشتر دقت کنید.

ایمیل های گروهی را در قالب BCC بفرستید

ایمیل های گروهی را در قالب BCC بفرستید

11- برای پاسخ دادن به ایمیل‌هایتان از Reply استفاده کنید

۱- سعی کنید برای پاسخ دادن به ایمیل هایتان از گزینه Reply استفاده کنید، این کار باعث می شود پاسخی که به آن ایمیل می زنید، با ایمیل قبلی مجموعه ای را تشکیل دهند، و اگر ایمیل هایتان زیاد بود و موضوع را فراموش کردید، با رجوع به ایمیل های قبلی موضوع گفتگو دستتان بیاید.

10 نکته‌ای که باید قبل از ارسال هر ایمیل به آن توجه کنیم

11 نکته‌ای که باید قبل از ارسال هر ایمیل به آن توجه کنیم

2- برخی مواقع ایمیل‌های گروهی برای ما ارسال می‌شود، که نیاز به پاسخ دارد، مثلا مخاطب سوالی را در قالب ایمیل گروهی از چندین نفر دیگر به غیر از ما نیز پرسیده است، در زمان پاسخ‌دهی به این ایمیل‌های گروهی می‌بایست دقت کنیم که اگر Reply to all کنیم ایمیل ما برای دیگر افراد نیز فرستاده می‌شود، اگر پاسخ شما به دیگر افراد مربوط نمی شود، از گزینه Reply استفاده کنید و پاسخ خود را فقط برای مخاطبتان ایمیل کنید.

اگر پاسخ شما به دیگر افراد مربوط نمی شود، از گزینه Reply استفاده کنید

درضمن توصیه می‌کنم وقتی عصبانی هستید ایمیل نزنید.

فراگیری

دانشمندان ادعا کردند بعد از یادگرفتن یک موضوع اندکی استراحت کنید تا آن را بهتر به خاطر بسپارید.
محققان همیشه معتقد بودند خوابیدن می‌تواند با نظم بخشیدن به مطالبی که شما به تازگی آموخته اید حافظه را قوی‌تر کرده و مطالب را در مغز ذخیره کند.
اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد حتی استراحت بسیار کوتاه و یک زنگ تفریح چند دقیقه ای نیز می‌دهد می‌تواند به نظم و ذخیره سازی بهتر اطلاعات در حافظه کمک کند .
این یافته‌ها که توسط دانشگاه نیویورک در آخرین نشریات عصب‌شناسی به چاپ رسیده است اطلاعات مفیدی در مورد بهبود عملکرد حافظه ارائه کرده است.
این یافته‌ها هم‌چنین نشان می‌دهد چرا ما بعضی از اطلاعات را با کوچک‌ترین جزئیات آن به یاد می‌آوریم ، اما در عوض بعضی دیگر را به سرعت فراموش می‌کنیم.
دکتر لیلا داواچی استادیار دپارتمان روانشناسی دانشگاه نیویورک در این باره گفت :استراحت کوتاه و خوردن یک نوشیدنی مانند قهوه می‌تواند به شما در ذخیره کردن اطلاعاتی که به تازگی آموخته اید کمک کند.

دانشمندان برای آن که پی ببرند آیا یکپارچه سازی حافظه در هنگام استراحت‌های کوتاه و بدون نیاز به خوابیدن نیز اتفاق می‌افتد یا خیر از قسمت‌هایی از مغز که نقش بسیار مهمی در حافظه بازی می‌کردند عکس‌برداری کردند.
در این تحقیقات مشخص شد مغز انسان احتیاج دارد بعد از یاد گرفتن مطلبی مدت کوتاهی استراحت کند تا بتواند به تجزیه و تحلیل مطالب یادگرفته شده بپردازد.
دانشمندان متوجه شدند در هنگام استراحت، قسمت‌های خاصی از مغز به اندازه زمانی که شما در حال یادگیری بودید به فعالیت خود ادامه می‌دهند که این فعالیت‌ها خصوصا در مورد کارهایی که نیاز به خاطر سپردن داشته باشد بیش‌تر است.
دانشمندان کشف کردند مغز بسیاری از اطلاعات خود را فقط برای یک روز نگهداری می‌کند ، اما در هنگام شب درست مانند یک ویرایشگر فیلم که در میان ویدیو کلیپ‌ها جستجو کرده و بهترین قطعات را جدا می‌کند، بهترین قسمت‌های اطلاعات روز را به حافظه بلند مدت فرستاده و در حقیقت آن را آرشیو
می‌کند.

عشق وعلاقه یا همان دوست داشتن واقعی

خلقت اشرف مخلوق توام با احساسی است که در بین مخلوقات حداقل تا کنون یافت نشده واین خصلت اگر چه گاه موجب خسران گردیده و منطق و عقل را از انسان دور میکند لیکن بسیار خصیصه ای جالب و بشدت همواره به منفعتی برای یاری نوع خویشتن است در این خصوص گاه اشکها و گاه لبخندهایی به سراغ امده و در اوج شادی و شعف و بالعکس حزن واندوه انسان را وادار به اعمالی میکند که درون را به رخ کشیده و از این منظر عریان و لخت کرده و شفاف میکند اری همین بنده پیچیده خدا در این احوال کنترل ازدست داده و برخویش توان غلبه نداشته و هرانچه در چنته دارد به روی اورده و بروز میدهد وبدینسان عملی مرتکب شده که نمونه انرا در این  مطلب که توسط دوست خوبم ایمل شده می اورم شما با خواندن ان نسبت به احساس بیشتر اشنا شده و مورد کاربرد قرار دهید :  

 

مردی مشغول تمیز کردن ماشین نوی خودش بود. ناگهان پسر 4 ساله اش سنگی برداشت و با آن چند خط روی بدنه ماشین کشید. مرد با عصبانیت دست پسرش را گرفت و چندین بار به آن ضربه زد. او بدون اینکه متوجه باشد، با آچار فرانسه ای که در دستش داشت، این کار را می کرد!

 

در بیمارستان، پسرک به دلیل شکستگی های متعدد، انگشتانش را از دست داد.

وقتی پسرک پدرش را دید، با نگاهی دردناک پرسید:

«کی انگشتانم دوباره رشد می کنند؟!»

 

مرد بسیار غمگین شد و هیچ سخنی بر زبان نیاورد. او به سمت ماشینش برگشت و از روی عصبانیت چندین بار با لگد به آن ضربه زد. در حالی که از کرده خود بسیار ناراحت و پشیمان بود، جلوی ماشین نشست و به خط هایی که پسرش کشیده بود نگاه کرد. پسرش نوشته بود:

«دوستت دارم بابایی»

روز بعد آن مرد خودکشی کرد!

 

عصبانیت و دوست داشتن هیچ حد و حدودی ندارند. دومی را انتخاب کنید تا یک زندگی زیبا و دوست داشتنی داشته باشید. این را نیز به یاد داشته باشید که:

وسایل برای استفاده کردن هستند و انسانها برای دوست داشتن. اما مشکل جهان امروز این است که انسانها مورد استفاده واقع می شوند و به وسایل عشق ورزیده می شود.

بیایید همواره این گفته را به یاد داشته باشیم:

وسایل برای استفاده کردن هستند.

انسانها برای دوست داشتن هستند.

 

مواظب افکارتان باشید، آنها به کلمات تبدیل می شوند.

مواظب کلماتی که به زبان می آورید، باشید، آنها به رفتار تبدیل می شوند.

مواظب رفتارتان باشید، آنها به عادت ها تبدیل می شوند.

مواظب عادت هایتان باشید، آنها شخصیت شمار را شکل می دهند.

مواظب شخصیت تان باشید، چون سرنوشت شما را می سازد 

 

 

با تشکر از مهندس مهرزاد عزیزکه هراز گاهی با مطالب جذاب و خواندنی من را مورد لطف قرار میدهند

ایام حزن واندوه

مکتب را چهارچوبی است تا تقید پیشه کرده و براین اساس از ناهنجاریهای اجتماعی پرهیز کرده وبر حق خود قانع و به حریم سایرین تجاوزی ننمائیم ودراین میان رسالت انبیاءدر هدایت جامعه در سیر و سلوکی است که طاعت خدا را بعنوان بنده ای از جنس مخلوقات بجا اورده و در این دنیای فانی به رحمت واسعه اش در اخرت و عقبای دائمی امیدوار و سعی در خدمت به همه مخلوقات علی الخصوص نوع بنی بشر کرد وچه بسیار افراد که با لحظه ای اندیشیدن و تقرب به درگاه احدیتش در انجام رسالت سنگین خود که همانا تبعیت و فرمانبرداری از ذات اقدسش بود ره بهینه  که ختم به بهشت برین شده را برگزیده و به طاعتش تا انتهای عمر مادی ادامه و در پناه رحمت واسعه اش سر از پای نشناخته و به غایت ملک در مانند   را از ان خود کرده و همنشین با اهل بیت اطهر شده اند و گاه برخی در معصیتی  غوطه ور که منجر به قطع امید شده لیکن در زمره توابین اجر خویش را ستانیده و پرده دریده شده را باز بخیه کرده و از نعم الهی به بهترین وجه ممکن برخوردار شدند واز همین باب یاد می اورم ندای دلسوزانه شهید بزرگوار ایت الله دستغیب را که در ضمن قرائت دعای انسانساز کمیل فرمود: 

بازای باز ای  صدبار اگر توبه شکستی باز ای  

و براین اساس محرم وصفری که بفرموده امام امت موجب زنده نگهداشتن اسلام گردیدند ایامی را با خود همراه دارد  سراسر حزن و اندوه که دهه اخرش را تالمی سنگین برای شیعیان که بقول مرحوم عمویم حاج محمداقای کلانتر که در هر بیست و هشت سفر در مسیر رفتن به امامزاده های کفر و شوراب و علی ولی الله برای زیارت و عرض ارادت با نوحه سرائی خاص در ان فضای حزن انگیز میفرمودند : 

حضرت خیرالنسا اندر سه جا دارد عزا   هم نجف هم کربلا هم مشهد شاه رضا  

جادارد این ایام سراسر غم انگیز و حزن اور را خدمت همه ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت بویژه هموطنان عزیزم و علی الخصوص خوانندگان گرامی این پایگاه تسلیت وتعزیت عرض کنم واز خداوند متعال برکت و رزق و روزی حلال و سلامتی و طول عمر با برکت و مملو از معنویت را برای همه شما خواستار شوم ظهور و فرج اقا امام غائب از انظار و حاضر در اطراف را مجدانه طلب کرده و امید به حیات در ظهورش را در پارکابی این عزیز ارزومندیم . 

خورشید به سوگ مصطفی میگرید 

مهتاب  به    حال  مجتبی   میگرید  

در مشهد دل  چه کربلائی  برپاست  

عالم  به  شهادت  رضا     میگرید

کمی تامل

سلام  

اتفاقاتی در خور نیاز و خواسته افرادی میفته تا برخی ها شاد بشن انهایی که همیشه دنبال تعطیلات و فرار از کار و بی توجهی به رشد و توسعه و تعالی و پیشرفت جامعه هستند و به این نمی اندیشند که اینهمه تعطیلات که به مراسم و ایامی خاص بستگی داره تاثیرات ناخوشایندی را در رفتن رو به جلو یه کشور گذاشته و عملا همه جریانهای اقتصادی را مختل میکنه نه اینکه فکر کنید بنده با مراسماتی مخالفم یا ...نه به هیچ وجه ولی نمیدونم چرا تعطیلات طوری پشت هم قرار میگیرند که مدتی ادمهای کاری را از چرخه خدمت و تلاش عقب انداخته و تا بیایم باز به گردونه برگردیم قطعا زمان زیادی را از دست میدیم چرا که یک ماه دیگه هم نوروز هست و باز تکرار همین تعطیلات و با این مقدمه وارد مقوله اصلی بحث امروز میشم . 

دوست خوبم پوریا برام ایمیلی را فرستاد که الان داشتم ان را مطالعه میکردم و تا حالا هم بهش توجهی نکرده بودم به اینکه چرا وقتی انسانهایی در کره خاکی دوست د ارند شاد باشند در شادیشون سعی بر شریک کردن سایر .....ندارند و بر عکس اهمیتی هم به این مهم نمیدند بنابراین عین مطلب را با همین توضیح کم میارم تا شما هم کمی تامل کنید .  

امید که بتونیم همیشه ایام تنها به فکر خودمان نباشیم . 

ماهی قرمز نخرید

تجارت ماهی قرمز مدت هاست که در دوره زمانی ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین شکل میگیرد تجارتی که محصول آن هیچ ریشه ای در تاریخ باستانی عید نوروز ایرانی ندارد .

۸۰ سال پیش به همراه ورودچای به ایران ماهی قرمز نیز که سمبل عید چینی ست به سفره های هفت سین مراسم عید نوروز ما وارد شد غافل از اینکه در عید چینی ماهی قرمز را رها میکنند تا زندگی جریان یابد و ما ماهی قرمز را اسیر تنگ بلورین میکنیم تا همزمان با رشد سبزه های سفره هایمان و باروری زمین هر روز او را به مرگ نزدیک و نزدیک تر کنیم .

جالب است بدانید در هیچ کدام از مراسم سنتی مان در مورد نوروز ماهی قرمز جایگاهی ندارد در میان رسوم زرتشتی در سفره عید انار به نشانه باروری و عشق و یا سیب سرخ درون ظرف آب مقدس رها میشود تا عشق و باروری همچنان پاینده بماند. اگر ایرانی ها می دانستند که ماهی قرمز هیچ ریشه تاریخی در سفره هفت سین ندارد به جای پرداخت برای خرید و قتل ماهی های قرمز به بهانه عید، سیب قرمز یا انار را در آب رهامیکردند که ریشه در تاریخ این دیار دارد .

هر سال ایام عید ۵ میلیون قطعه ماهی میمیرند. ۵ میلیون قطعه ماهی قرمز به خاطر رنگ و لعاب سفره هفت سین، به خاطر هیچ و عجیب نیست اگر بدانیم در صورتیکه ایرانی ها از خرید ماهی قرمز منصرف شوند این تجارت سیاه روزی پایان خواهد یافت. عجیب نیست اگر باور کنیم سیب سرخ یا انار همان سرخی هفت سین ایرانی ست که ریشه در تاریخ چند هزار ساله سنت ما دارد .

عجیب نیست اگر تابلوی معروف هفت سین کمال الملک را در کاخ گلستان به تماشا بنشینیم و ببینیم که او نیز ماهی قرمز را میان سفره هفت سینش طراحی و نقاشی نکرده است .

ماهی قرمز در سفره هفت سین ایرانی جایی ندارد پس لطفاًماهی قرمز نخرید 

  

از اقا پوریای عزیز هم تشکر میکنم .

سلامتی و...

هرکدام از اندامهای مختلف بدن انسان نقشی کارساز و موثر در تامین سلامتی و یا حرکتی و جنبشی و...دارند واگر دچار ضعف و یا خسارتی گردند بنحوی میتوان به ادامه حیات پرداخت و بشکلی ممکن یا ان را تعویض و یا ترمیم و در برخی از مواقع شاید بتوان بدون داشتن اندامی به حیات ادامه داد لیکن مهمترین چزء از بدن  که نقش حساسی را در پمپاژ خون به اندامهای دیگر داشته تا با این عمل بسیار حساس اکسیژن مورد نیاز برای فعالیت های مختلف و مواد مورد نیاز غذایی را به انها رساند قلب است بلحاظ فیزیولوژی این اندام که در همه جاندران بنوعی وجود دارد تا حدی مخروطی شکل و دارای بطن و دهلیز و دریچه های منحصر بفردی است که بعنوان تلمبه خانه در ناحیه قفسه سینه قرار گرفته و علیرغم نقش بسیار کارساز در بدن از حساسیت خارق العاده ای نیز برخوردار است و هرگونه عملی که در زندگی افراد بوقوع می پیوندد چه شادی اور و یا حزن انگیز این قسمت از بدن بشدت تحت تاثیر قرار میگیرد . 

علاوه بر مراقبت های غذایی که بایستی از طریق رژیم غذایی برای کاهش میزان چربی بدن مورد استفاده قرار گیرد بحث بسیار مهم برنامه ریزی برای جلوگیری از ورود استرس به بدن و یا حاکم کردن شرائطی که بتوان براحتی و بدون دغدغه زندگی کرد نیز از جمله موارد مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد . 

امروز و در حین مطالعه نامه های الکترونیکی واصله مطلبی در این خصوص خواندم که قطعا برای همه شما بعنوان دوستان خوانند ه این وبلاگ مورد نیاز و استفاده واقع شد بنابراین با هم سری به این مطلب زده و از ان بخوبی استفاده خواهیم کرد:  

آیا می دانید یک سری از اعمال و غذاها باعث می شوند که شما ناخواسته سلامت قلب تان را تهدید کنید؟

بیماری‌های قلبی به رغم اینکه بسیاری از افراد روش‌های پیشگیری و درمان آن را می‌دانند جزو دلایل مرگ و میر بیماران است. یکی از انواع شایع بیماری‌های قلبی بیماری‌های عروق قلب است که گاهی به آن بیماری‌ها شریان کرونر هم گفته می‌شود
شریان‌های قلب (شریان‌های کرونری) وظیفه خونرسانی به عضله قلب را به عهده دارند. پلاک‌ها (تشکیل ذرات چربی) به این شریان‌ها آسیب رسانده و پلاکت‌های خونی (سلول‌های در خون که به انعقاد خون کمک می‌کنند) بعد از چسبیدن به این پلاک‌ها به شریان صدمه وارد کرده و به انسداد جریان خون منجر می‌شوند. عوامل خطر یعنی چیزهایی که فرد را مستعد ابتلا به بیماری‌های عروقی قلب می‌کند بسیار متفاوت هستند. و مهم این است که درمان و رفع این عوامل خطر قابل کنترل می‌تواند شانس یک فرد را برای ابتلا به بیماری‌های عروقی قلب کاهش دهد.

اگر شما این شرایط را دارید بیشتر مراقب باشید!

سن (بالاتر از 40 سال برای مردان، 45 سال برای زنان)

جنس مذکر

تاریخچه خانوادگی بیماری‌های عروقی قلب

سیگار کشیدن

فشارخون بالا

دیابت چاقی

کاهش سطح HDL (کلسترول خوب) و افزایش سطح LDL (کلسترول بد) و افزایش تری‌گلیسیرید

کاهش فعالیت‌های جسمی

تجمع چربی شکمی (بدن سیبی شکل)

 

بیایید با رعایت این نکات از قلبتان محافظت کنید
سیگار کشیدن را ترک کنید

حداقل 30 دقیقه در اغلب روزهای هفته ورزش کنید

اگر مبتلا به فشارخون بالا هستید آن را درمان کنید
ورزش و سلامتی
اگر مبتلا به دیابت هستید قند‌ خون‌تان را کنترل کنید

در رژیم‌غذایی خود مقدار زیادی غذاهای حاوی فیبر، میوه و سبزی و حبوبات بخورید

از چربی‌های حیوانی اسیدهای چرب، قند و نشاسته استفاده نکنید

با رژیم غذایی،‌ ورزش و در صورت نیاز دارو کلسترول خون خود را کاهش دهید

برای داشتن قلبی سالم، رویه زندگی‌تان را تغییر دهید با کمی تغییر در رویه زندگی می‌توانید زندگی بهتر و سالم‌تری داشته باشید و خطر بیماری‌های عروقی قلب را کاهش دهید. حتی کاهش 10 درصدی وزن می‌تواند به طور قابل‌توجهی خطر بیماری‌های قلبی را در شما کاهش بدهد.

کمی قدم زدن حین کار، برنامه‌ریزی برای ورزش، ورزش کردن با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده،‌ بازی با فرزند خود و استفاده از پله به جای آسانسور قدم‌های کوچکی برای سلامت کلی بدن است.

بیشتر روزهای هفته 30 دقیقه به فعالیت بدنی بپردازید و 2 روز در هفته ورزش‌های قدرتی و انعطاف‌پذیری انجام دهید.

همسر و اعضای خانواده می‌توانند در تغییر رویه زندگی شما نقش موثری داشته باشند و این کار برای سلامت همه افراد خانواده مفید است.

حبوبات کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید بدون اینکه طعم آنها عوض شود.

از گوشت قرمز کمتر استفاده کنید و بیشتر گوشت سفید مرغ، جوجه و یا ماهی آن هم به میزان اندک استفاده کنید.

از خشکبار استفاده کنید و از مصرف غذاهای فرآیند شده پرهیز کنید. روزانه 5 وعده میوه و سبزی مصرف کنید .
کنید