وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

حکایت ملا و....

در نزدیکی ده ملا مکان مرتفعی بود که شبها باد می آمد و فوق العاده سرد می شد.دوستان ملا گفتند: ملا اگر بتوانی یک شب تا صبح بدون آنکه از آتشی استفاده کنی در آن تپه بمانی, ما یک سور به تو می دهیم و گرنه توباید یک مهمانی مفصل به همه ما بدهی. ملا قبول کرد, شب در آنجا رفت و تا صبح به خود پیچید و سرما را تحمل کرد و صبح که آمد گفت: من برنده شدم و باید به من سور دهید.گفتند: ملا از هیچ آتشی استفاده نکردی؟ملا گفت: نه, فقط در یکی از دهات اطراف یک پنجره روشن بود و معلوم بود شمعی در آنجا روشن است. دوستان گفتند: همان آتش تو را گرم کرده و بنابراین شرط را باختی و باید مهمانی بدهی. ملا قبول کرد و گفت: فلان روز ناهار به منزل ما بیایید. دوستان یکی یکی آمدند, اما نشانی از ناهار نبود گفتند: ملا, انگار نهاری در کار نیست. ملا گفت: چرا ولی هنوز آماده نشده, دو سه ساعت دیگه هم گذشت باز ناهار حاضر نبود. ملا گفت: آب هنوز جوش نیامده که برنج را درونش بریزم. دوستان به آشپزخانه رفتند تا ببیننند چگونه آب به جوش نمی آید. دیدند ملا یک دیگ بزرگ به طاق آویزان کرده و دو متر پایین تر یک شمع کوچک زیر دیگ نهاده.گفتند: ملا این شمع کوچک نمی تواند از فاصله دو متری دیگ به این بزرگی را گرم کند. ملا گقت: چطور از فاصله چند کیلومتری می توانست مرا روی تپه گرم کند؟شما بنشینید تا آب جوش بیاید و غذا آماده شود.
با همان متری که دیگران را اندازه گیری می کنید اندازه گیری می شوید...

دولت جدید و ....

پس از مدتها هیجان و انتظار بهرحال دکترروحانی که با مشارکت  بیش از 75 درصد از جمعیت درانتخابات برگزیده شده و عنان امور اجرائی را در دست گرفته باانتخاب وزرا و معرفی ایشان به مجلس رای اعتماد پانزده نفررااخذ و برای سه نفردیگر نیز سرپرست انتخاب و امور را اغاز کردند باتوجه به وضعیت خاص کشور و منطقه و جهان اتخاذ تدابیری که بتواند چالشهای پیش روی ایران عزیز را به امید خداوند و همت دولتمردان و تلاش مردم متدین و صبور ازپیش پابردارد کاری بسیار حساس و نیازمندصعه صدر و توانمندی سیاسی دارد که امیدوارم این مهم در اینده ای نزدیک محقق و هرانچه بعنوان سیاست کاری باید مدنظر قرار گیرد مورد توجه قرارگرفته و بیاری خداوند متعال بنحوی شایسته جایگاه سزاوار و درحد انمتظار ایرانی تسخیر و از این وضعیت نامطلوب خارج گردیم.انشاالله

فرایندپیرشدن (برادر گرامی اقای عرب نیا)

چند دوست قدیمی که همگی ٤٠ سال سن داشتند می‌خواستند باهم قرار بگذارند که شام را با همدیگر صرف کنند و پس از بررسی رستوران‌های مختلف سرانجام باهم توافق کردند که به رستوران چشم‌انداز بروند زیرا خدمتکاران خوشگلی دارد.
١٠ سال بعد که همگی ٥٠ ساله شده بودند دوباره تصمیم گرفتند که شام را با همدیگر صرف کنند. و پس از بررسی رستوران‌های مختلف، سرانجام توافق کردند که به رستوران چشم‌انداز بروند
.


١٠ سال بعد در سن ٦٠ سالگی، دوباره تصمیم به صرف شام با همدیگر گرفتند و سرانجام توافق کردند که به رستوران چشم‌انداز بروند زیرا
محیط آرام و بی‌ سر و صدایی دارد.



١٠ سال بعد در سن ٧٠ سالگی، دوباره تصمیم گرفتند که شام را با هم بخورند و سرانجام پس از بررسی رستوران‌های مختلف تصمیم گرفتند که به رستوران چشم‌انداز بروند
زیرا هم آسانسور دارد و هم راه مخصوص برای حرکت صندلی چرخدار.


و بالاخره ١٠ سال بعد که همگی ٨٠ ساله شده بودند یکبار دیگر تصمیم گرفتند که شام را با همدیگر صرف کنند و پس از بررسی رستوران‌های مختلف سرانجام توافق کردند که به رستوران چشم‌انداز بروند
زیرا تا به حال آنجا نرفته‌اند!گروه اینترنتی دشت آرزوها | dashte-arezoha yahoo group
زیرا غذای خیلی خوبی دارد
__._,_.___


ورزش قهرمانی

برنامه ریزی و تدوام ان همراه با ممارست و تمرین و استفاده از متدها و علوم و فنون جدید وصدالبته توام شدن انهابا تلاش و سخت کوشی درتمامی عرصه ها منجر به اتخاذ نتایجی در خور توجه و تحسین برانگیز خواهد شد لذا امروزه تمامی مدیران برنامه ریز نتایجی را از تلاش های خود اخذ کرده اند که نوید بخش اینده ای مطلوب و روشن برای جهانیان میباشد درکشور ایران عزیز نیز این نوع نگرش در برخی از مقولات و عرصه ها خودرا بعینه بنمایش گذاشته و برملا میکند از انجمله عرصه مهم ورزش که مدتهاست بنوعی رنگ و لعاب سیاسی نیز بخود گرفته است البته منظور از سیاسی شدن امرورزش تنها به ایران عزیز برنمیگردد و مجموعه جهان که در تسلط جهانخواران قرار داشته و جهان سومی ها بنوعی مستعمره شده اند را نیز در برمیگیرد فلذا برای عرض اندام در کل جهان یکی از طرق مورد استفاده مطرح شدن در عرصه ورزشی است تا بدینوسیله علاوه برنمایش قدرت و توان کشوری مدیریت بهینه نیز مورد مداقه قرار گرفته و بنمایش گذاشته شود و............ 

اینهارا بعنوان مقدمه بربحثی شروع کردم تا پیروزیهای اخیر دلاورمردان این اب و خاک را که در رشته های مختلف ورزشی از جمله : 

فوتبال و صعود به جام جهانی برزیل و والیبال و درخششهای ورزشکاران در جام جهانی و اخیرا بسکتبال و صعود بجام جهانی و قهرمانی در اسیا و ........تبریک گفته و سوال این است که ایا این نتایج تاثیری در ورزش عمومی کشور داشته و یا خواهد داشت یا خیر که در مقوله ای دیگر بدان اشارتی خواهم داشت.

دلایل عدم ثروتمندی(برگرفته ازپایگاه قدس انلاین)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از افکار نیوز ثروتمند شدن برای آدم‌های مختلف معانی مختلفی دارد، معتقدم ثروتمند شدن اما به معنای داشتن آزادی اقتصادی برای رسیدن به اهداف مورد نظر و زندگی کردن به گونه‌ای است که خواستار آن هستیم.

روزنامه دیلی ورث، می خواهید بدانید چرا تاکنون ثروتمند نشده‌اید؟ دلایل زیر را بخوانید.

1. پول های خود را همانند یک انسان ثروتمند هزینه می کنید.

خرید لوازم و چیزهای گران قیمت حس خوبی به آدم می دهد چیزهایی مانند یک خودروی لوکس، لباس های طراحی شده، یک خانه بزرگ و یا رفتن به یک تعطیلات. اگر هیچ ضرورتی برای خرید اقلام گران قیمت نداشته باشید واگر مرتب اقدام به خرید آنها کنید این موضوع برای شما روتین می شود. بسیاری از ما فراتر از توانایی های مالیمان و با استفاده بیش از حد کارت اعتباری در زندگی هزینه می کنیم. مشکل اینجاست: تا وقتی که ما در حال هزینه کردن بیش از پولی که داریم هستیم ما نمی توانیم ثروتی را جمع کنیم.

2. هیچ برنامه ای ندارید.

بدون داشتن یک برنامه روشن با اهداف کوتاه و یا بلند مدت، ثروتمند شدن شبیه به یک فانتزی دست نیافتنی به نظر می رسد و به عبارتی دیگر کسی که نتواند برنامه ریزی کند برای نتوانستن برنامه ریزی کرده است. روند برنامه ریزی کردن اقدامی است که می تواند به آسانی با نوشتن اولویت بندی های شما بر روی کاغذ تحقق یابد.

3. صندوق اضطراری ندارید.

شما صدها بار این حرف را شنیده اید که شما نیاز دارید که درامد حداقل 6 ماهتان را در یک صندوق ویژه و اضطراری پس انداز کنید. بسیاری از مردم دیده شده اند که با یک هزینه غیرمترقبه و غیر برنامه ریزی شده مانند تعمیرات خانه و یا از دست دادن شغل و یا هزینه پزشکی مواجه شده اند که به کاهش یک باره پولی که پس انداز شده است می انجامد. زمانی که این موضوع رخ می دهد، نداشتن یک پس انداز قابل توجه می تواند شرایط را بسیار بیشتر بد کند. تکیه کردن به کارت های اعتباری منجر به آن می شود که شما به جای اینکه پس انداز کنید بیشتر بدهکار شوید.

4 دیر آغاز کردید.

هر ماه و یا سالی که بدون پس انداز کردن بگذرد، شانس شما برای ثروتمند شدن نیز کاهش می باید، «زمان و مقایسه علایق» زمانی که مقدار پول پس انداز شده شما افزایش پیدا می کند دو دوست خوب شما هستند. بنابراین از دست دادن آنها واقعا به شما ضربه می زند. سخت ترین بخش پس انداز اغاز آن است. پس از آغاز آن شما به زودی عادت پس انداز کردن را در می یابید و بدون توحه به مقدار آن شما به اسانی به افزایش پولی که پس انداز کرده اید ادامه می دهید.

5 به جای متعهد بودن شکایت کردن

«زندگی خیلی گرونه» «هیچ وقت از زیر بار بدهی بیرون نمی یام» « من به اندازه کافی پولی در نمیارم» «سرمایه گذاری کردن بسیار خطرناک است». دلایل بسیاری را از سوی افراد برای پس انداز نکردن پول هایشان می توان شنید. اجازه دهید عادات بدی که قصد دارند جای متعهد بودن شما را بگیرند از شما دور شوند. بدهی و هزینه های سخت زندگی برای همه وجود دارد و به میلیون ها نفر فشار می آورد.

6 برای امروز زندگی می کنید نه فردا

فکر کردن به موضوعاتی که قرار است در آینده در انتظار ما باشند بسیار سخت است در حالی که ما اکنون احتیاجات و خواسته هایی داریم. قبض ها باید پرداخت شوند، بچه ها به تعطیلات نیاز دارند و.....مشکل اینجاست که بسیاری از کارها و رفتارهای که در باره آن فکر نشده است به هدر رفتن پولی که در کارت اعتباری پس انداز شده است منجر می شود. پس این جمله ها را به خاطر داشته باشید.«الان پس انداز کن، بعدن ثروتمند شو.»

7 سرمایه گذار تک ترفندی هستید

شما به اندازه کافی خوشبخت هستید که با سرمایه گذاری کردن پول هایتان تنها در یک بخش ثروتمند شوید. مثل اینکه بسیار خوش شانس خواهید بود که یک لاتری را برنده شوید. اما این یک استراتژی برای ثروتمند شدن نیست. یکی از بدترین اشتباهات اقتصادی این است که شما همه تخم مرغ هایتان را درون یک سبد بگذارید. انجام این کار شما را به خطر مواجه می کند. سرمایه گذاری شما باید شامل چند سرمایه گذاری خوب با درجه خطرهای متفاوت و با قدرت بازگشت باشد.

8 خودکار عمل نمی کنید

راز پس انداز کردن پول اینجاست: اتوماتیک بودن. پس انداز کردن به نظر می رسد یک عمل خودکار باشد. متاسفانه ما به دنیا نیامده ایم که پس انداز کنیم. ما به طور ذاتی حریص هستیم. مسئولیت پذیر بودن نیاز به انضباط دارد. بنابراین خودکار عمل کردن ما را مجبور می کند بدون اینکه تلاش زیادی کنیم مسئولیت پذر باشیم.

9 هیچ حس اضطراری ندارید

ممکن است شما این احساس را داشته باشید که نیازی برای نگرانی با هدف خروج از بحران بدهی و یا پس انداز کردن ندارید زیرا، کسی و یا چیز دیگری از شما محافظت می کند. ممکن است این موضوع افزایش درآمد،یافتن شغل جدید و یا لاتری باشد. تا زمانی که این موضوع وجود داشته باشد یک دلیل برای برای اینکه گام های خودتان را بردارید و ثروتمند شوید وجود دارد.

10 به راحتی تحت تاثیر قرار می گیرید.

همه ما تاثیرپذیری های منفی در زندگیمان داریم که شانس های ما برای ثروتمند شدن را تهدید می کنند. فرهنگ سطحی، مادی و چیپی که ممکن است بر جامعه ما قرار گرفته باشد می تواند یکی از بزرگترین دلایل این تاثیر پذیری ها باشد و همراهی رسانه ها با این موضوع می تواند آن را چند برابر بدتر کند.

رمضان و طهارت قلب (فطر مبارک)

پلشتی های دنیای امروز و هرانچه که انسان و ادمیت را به گناه و عتابه وامیدارد انچنان جامعه بشری را تحت تاثیر قرار داده که گاه شاهد جرم و جنایتهای بی حدی و حصری هستیم که زبان از ذکر ان شرمسار میگردد ومتاسفانه هرچه بسمت ماشینی شدن و راحتی سوق داده میشویم عرصه و فضای لازم برای الودگی و پلشتی نیز بیشتر شده و افسار از دست ادمیت بیشترخارج میگردد وبدین لحاظ روی اوردن به هرانچه معنویت را رشد داده و انسانیت را بخداوند نزدیک ومقرب میسازد بعنوان بهترین راهکار مورد توجه وعنایت قرار میگیرد فلذا مکاتب اسمانی برای ساختن انسان در ابعاد روحانی و ممانعت از فسق و فجور امده اند تا خداوندمتعال راه و طریقت صحیح انسان شدن را به مخلوقات خویش که در قالب انسان افریده شده اند نشان دهدواسلام بعنوان دین کامل اداب و رسوم و فرائضی را داردتا این کمال به بهترین وجه خویش خود را در انسان نمایش دهد و این مخلوق بعنوان احسن مخلوقات جایگاه رفیع اشرف مخلوقات را از ان خویش سازد و..... 

از جمله فرائض روزه در رمضان است و اصولا رمضان از ریشه سوختن امده تا هرانچه بنام گناه، پاکی و لطافت و طراوت و .... اندامی بنام قلب را الوده و سیاه کرده را با حرارت نشات گرفته از الهامات الهی بطرزقابل توصیفی سوزانده و قلب را بعنوان موثرترین جزئ از کالبد بشری تطهیر کرده و انسان را به فطرت خویش رهنمون سازد وچه خوشگوار و باصفاست بازگشت انسان به فطرت خویش و رسیدن به نقطه ای که گویا بتازگی متولد شده و از هرگونه گناه مبراو پاک است. 

دراین لحظات ناب و اسمانی که شوق رسیدن به فطرت در وجود یکایک مسلمانان متبلورگردیده و در انتظار تولدی دیگر برای خویشتن خویش هستیم و عروج انسانی را در دنیای مادی به جشن و سرور می نشینیم اینجانب به سهم خود به همه روزه داران و مسلمانان جهان اسلام و علی الخصوص خوانندگان گرامی این پایگاه عیدفطر راتبریک و تهنیت عرض میکنم