وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

تسلیت ایام

حریم حرمت یاران را پاسداشتن وبرای انانی که در راه سلامت نفس خویش و اصلاح جامعه کوشیده ه اند حرمت قائل شدن در تمامی مکاتب وهمه عصرها و نسلها عادتی است بسیار والا وارزنده وقابل ستایش علی الخصوص که این نوع از گرامیداشت در مکتبی باشدکه کتابش بعنوان اخرین و پیام اورش خاتم الپیامبران باشدوبویژه ایامش زمانی باشد که شخصیت والای جامعه انسانی که همانا برترین بنده نزد خداوند است ایام رحلتش با نوادگانی همچون امام غریب ومیهمان ارزنده و ضامن اهو وحسن مجتبی توام گردد اری بیست و هشتم ماه صفر یاداور حزن و اندوهی است که بر جامعه اسلامی برای شهادت و یا رحلت شخصیتهای طراز اول اسلام از پیام اور الهی تا.... انجایی که در نوحه ها میخوانیم: 

حضرت خیرالنسا اندر سه جا دارد عزا: 

هم هم نجف هم کربلا هم مشهد شاه رضا 

قداست وحرمت این یوم را در خاطرم همیشه با بازگشت به بیش از چهل و پنج سال پیش بهمراه عموی بزرگوارم حاج محمداقا رحمت الله علیه در مسیر روستایمان با انهمه مردم صادق و مسلمان واقعی جمال اباد تا امامزاده های کفر و اس چپ یا همان جلودر امروزی انهم با کامیونهایی بنام انترناش های قدیم وبا حجم بسیار از مردم روستایمان که با ارادت خاص به مکتب و ائمه و...بیاد می اورم و این نوحه را از زبان انمرحوم شنیدن و مردم را در سینه زنی و ارادت پاک وخالصانه ای که در مراسمشان داشتند وای کاش انگونه ارادتها هنوز هم در جبیره و ذات ما و همه مردم مدعی مسلمانی ماندگار شده بود تا شاید امروز شاهد اینهمه ریا کاری و....در جامعه نبودیم. 

با امید احاطه صداقت برجامعه وظهور اقا و مقتدا برای اصلاح امور این ایام سراسر حزن واندوه را خدمت همه عزیزان بویژه خوانندگان این پایگاه تسلیت وتعزیت عرض میکنم.

اربعین

از سالروزحماسه پرشور عاشورا وشهادت اسوه شجاعت وحریت چهل روزمیگذردبراساس سنت واداب وبرای گرامیداشت یادوخاطره شهدای گرانقدر این حماسه گه موجب ماندگاری اسلام در تمامی دوران واعصار گردیده وخواهدگردید بیستم ماه صفر را پاس داشته واین یوم را بتمامی خوانندگان عزیز تسلیت وتعزیت عرض میکنم.

اطرافیان شیرینی

اگرچه انسانهاروزبروزرشد بیشتری را در زندگی خود شاهدوناظرند و از این ترقی و پیشرفت نیز بنحوشایسته ای استفاده میکنند بااین حال از قدیم عبارات و اصطلاحاتی وجود دارد که هرچه تغییروتحول در زندگی بشریت بوجود اید بازهم انگونه فرمایشات تازه و نو وکاربردی دائمی و همیشگی دارد اری باکمال تاسف امروزه شاهدیم که مردمی وجود دارند که با باد جابجاشده و بقولی مشابه پشه کوره هایی هستند که به هرجهتی که باد بوزد انها نیز همانطرف را انتخاب میکنندوصد افسوس که افراد ی وجود دارند که صادقانه و مودبانه اینگونه افراد را در کنار خود جای داده و بدانها اعتماد میکنند وغافل از انند که این مگسان دور شیرینیند. 

چه میشود کرد ؟ 

روزگار چنین است گاه انسانهایی انچنان خود را جا کرده و در جامعه رخنه میکنند که برخی انها را از برادر بخود نزدیکتر میبینند لیکن غافل از این هستند که تمامی این شگرد ها صرفا برای رسیدن به جاه و مال و مقام ومرتبت و....  

ودر اخر سخن اینکه اینچنین خصلتهایی بمحض رسیدن به هدف همه چیز را فراموش کرده و بر خرمراد خود سوار و دیگریادی از اطرافیان نخواهند کردغافل از اینکه تمامی این پستها ومامها و منزلتهاکاذب و دروغین و روزی خواهد رسید که خود مانی و وجدان وانجه بعنوان کارنامه در نزد خود و خداوند مانده و با ان اگر خوب عمل کرده ای شاد و اگر خدای ناخواسته بد عمل کرده باشی نادم وراهی برای برگشت باقی نمانده است. 

ودرنهایت اینکه چه خوب که این دنیای دنیای دون و فانی است که انسانهابرای همیشه وجود اینگونه خصلتهایی را شاهد نخواهند بود.   

براین اساس است که از قدیم گفته اند: 

این دغل دوستان که میبینی       مگسانند گرد شیرینی

شکرازرحمت فراوانش

اگرچه انسانها دائم در خسران و زیانند لیکن معبود بی همتا در هیچ زمانی چتر حمایتش را از بندگان خود دریغ ندا شته و در همه حال یار ویاور این مخلوق خاطی و گناهکار است وچقدر زیباست که او رحمان و رحیم و بخشنده ومهربان وسکینه شیفتگانش میباشداری بندگان را موهبتی است و دائم در کنارشان وحتی از رگهای گردن بدیشان نزدیکتر است بهمانسان که مخلصین درگهش مقربین وارسته ای هستند که دائم بیادش هستند و با او انس والفتی بینهایت دارند. 

بحمدالله و از برکت دعاهای انسانهای وارسته و مقرب و دلدادگان طریقت الهی تا حد زیاد از بار سنگین مشکلات حادث شده نجات یافته وباز چشم براه دعاهای خیر بندگان بانشاط و درد اشنای این مکان. 

ملتمس دعایتان هستم.

دعاکنیم

اللهم مشفه کل مریض  

اللهم مشفه کل مریض  

اللهم مشفه کل مریض  

اللهم مشفه کل مریض  

اللهم مشفه کل مریض  

ازهمه عزیزان عاجزانه التماس دعا دارم.

شاکربه درگاهش

انگاه که در تلاطم زندگی ویرانه ای از دل را بهمراه کرده وازسر ناسازگاری دنیا قلیان قلبت را تندترین و با سرعتترین نفسهایت رسای پاسخگویی ونشاندن مرهمی براین وانفسای تنت نیست به کجا پناه میبری؟ 

ان لحظات بسیارتلخی را که با اشفتگی دل دمار از روزگارت بریده و تاب و توان از دست داده و عنان از دستت خارج شده را چگونه میتوان به سامان رساند؟ 

اری الابذکرالله تطمئن القلوب............................ 

درامتداد الام ناشی از امتحان الهی که جندروزی است بشدت درگیر انیم دوستان بیشماری در گروهی که در دنیای مجازی به همت دوستی تشکیل شده و گرد هم امده انددست به راز و نیازی زده اند که خواندن هرمتنی از این احساسات پاک علائمی را به جامعه بشری میدهد که تادنیاست انسانیت نیز ماندنی و استوار خواهد بود اگرچه گرگان بیشماری در یوزگی ودرماندگی در اشیانه هایی به نشخوار مشغولند. 

خداوندعالمیان همه انسانهای واقعی را در کنف حمایت خودقرارداده وبرسبیل واقیعت هدایت فرماوانهایی را که دراشتباه وخسرانندبه صراط مستقیم برسان. 

انشاالله.