وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

یاذ یاران (درگذشت هنرمند شهیر)

امروز و لختی اندک پس از اتمام سفری کوتاه به دیار اصفهان تازه به منزل رسیده و مشغول تماشای فیلمی زیبا  و کاری ماندگار از  فردی هنرمند در عرصه سینما و تئاتر  و سریالهای تلویزیونی بودم که خبر درکذشت این هنرمند فقید به یکباره شوک هولناکی را وارد کرد اری خبر بسیار متاثر کننده درگذشت خسرو شکیبائی که بر اثر عارضه کشنده سرطان از ناحیه کبد در روز وفات حضرت زینب (س)دار فانی را وداع کفت ضمن ارج نهادن به این شخصیت هنرمند کشورمان وظیفه خود می دانم به کلیه مردم عزیز وهنردوست ایران و از جمله فارسیان و کازرونیها و بویژه خانواده کرامیشان تسلیت و تعزیت عرض کنم از خداوند متعال برای شادی و علو درجات روحشان و همچنیین صبر برای خانواده مرحوم استغاثه دارم  . 

تشکر از دوست خوبم

از همه دوستان علی الخصوص دوست ارجمندم که سعادت اشنایی ایشان را از طریق وبلاک با نثر بسیار شیوا و جالب را از مدتها قبل پیدا کرده و در تمامی اوقات که فرصت داشته با نوشته هایشان اوقات را سپری می کنم و در اظهار نظری نیز بنده را مورد لطف قرار داده اند صمیمانه سپاسگزارم انشاالله که جاوید وکامیاب باشید .

مبحث روز جامعه

انسان در هر شرائط ودر هر برهه از زمان نیازهای عمومی وکلی دارد که باید با تلاش وکوشش بدانها دست پیدا کند نیازهای که بصورتهای مختلف از جمله مادی ؛معنوی ؛عاطفی ؛غریزی و... مطرح است از جمله نیازمندیهای انسان د ر ابعاد مادی داشتن اقتصادی ایده ال و رفع حوائج مختلف در این بعد میباشد و در این خصوص بیشترین نقش در سالم سازی و ایده ال بودن جامعه را رفع اینگونه نیازها برشمرده اند و اصولا  به همین دلیل است که اکثریت داوطلبین ویا به عبارتی کاندیداهای موجود درصحنه های مختلف انتخابات تاکید بیشتر را بر شعارهای اقتصاد داشته و در انجاست که مدعی برطرف کردن مشکلات موجود در اقتصاد جامعه میشوند که اکثرا با نمونه های ان چه در حد شعار و یا عمل مواجه بوده ایم .در چند روز گذشته نیز طرح رئیس جمهور محترم در خصوص  تحولات اقتصادی که دولت محترم در صدد پیاده کردن ان میباشد یه عنوان بحث اصلی روز مطرح وکارشناسان اقتصادی و مردم عامی نیز انرا بعنوان مبحث اصلی محافل انتخاب کرده اند  واما خوشبختانه در استانه اجرای این طرح دیشب جلسه ای را ریاست محترم جمهور با اساتید و  کارشناسان اقتصادی گشور داشته اند که شمه ای از انچه در جلسه گذشته است را از زبان اقای فرشاد مومنی از اساتید علم اقتصادازنظر شما عزیزان خواننده میگذرانم : 

فرشاد مومنی گفت: «جلسه شب گذشته احمدی‌نژاد با اقتصاددانان نسبت به جلسه سال گذشته دارای پیشرفت‌های چشمگیری بود».

دکتر فرشاد مومنی درباره نکات مثبت و ارزشمند جلسه رئیس جمهور با 100 اقتصاددان اظهار داشت: «در این جلسه دوستان دولت کمتر حرف زدند و بیشتر شنونده خوبی بودند».

این اقتصاددان متعهد شدن احمدی‌نژاد را از دیگر دستاوردهای این جلسه عنوان کرد و گفت: «استادان محترم دانشگاه‌ها راجع به خطیر بودن طرح تحول اقتصادی مطرح شده از سوی رئیس جمهور و پتانسیل‌های بحران آفرینی آن صحبت کردند و احمدی‌نژاد متعهد شد قبل از اینکه به یک جمع بندی پخته و علمی نسبت به این طرح برسد، دست به هیچ اقدام عملی نزند».

وی در گفت‌وگو با آفتاب، ادامه داد: «همچنین شاه بیت نکات ارائه شده از سوی دبیر محترم ستاد تحول اقتصادی دولت این بود که این بار قرار است کار شتابزده و نسنجیده صورت نگیرد».

این اقتصاددان با اشاره به این نکته که استادان دانشگاه معتقدند که ناپختگی و ابهامات بی‌شمار در آنچه که در ذهن دولت است، مشاهده می‌شود، افزود: «اگر دولت به تعهداتی که در این جلسه داده است، عمل کند، می‌توانیم با کمال خوشحالی و خوشبختی بگوییم که جلسه دیشب یک دستاورد بزرگ داشت و آن اینکه دولت شتابزده عمل نخواهد کرد».

دکتر مومنی اظهار داشت: «بخش مهمی از اظهارنظرهای استادان به خاطر محدودیت زمانی، مجال عرضه پیدا نکرد که در این مورد هم رئیس جمهور وعده دادند که مساله را پیگیری می‌ کنند و سازو کاری برای اینکه مطالب دیگر دوستان هم شنیده شود، فراهم می‌کنند».

این اقتصاددان در ادامه با با ابراز نگرانی اظهار داشت: «متاسفانه من اهتمام جدی و اراده مشخصی برای مبنا قراردادن قانون و برنامه در سخنان رئیس جمهور ندیدم و این نگران کننده است».

وی گفت: «نگرانی از این بابت که احتمال دور زدن مجلس وجود دارد هم از باب اینکه مجموعه تدابیر و تمهیداتی که در شان یک برنامه حتی کوتاه مدت باشد تاکنون اندیشیده نشده و صرفا آنچه ارائه شده کلیاتی به صورت غیر منسجم و کاملا گزینشی از برخی موضوعات مطرح شده بود».

مومنی اضافه کرد: «تمایلی که دولت برای مشارکت‌جویی استادان دانشگاه و نهادهای پژوهشی از خود نشان داده است، اگر اجرا شود چیزی ارزشمندی است که می‌تواند از آسیب‌های احتمالی آنچه را که در گذشته شاهد آن بودیم، بکاهد».

این اقتصاددان در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری چنین نشست‌هایی را در راستای تبلیغات پیش از موعد برای ریاست جمهوری تحلیل می‌کنید؟ اظهار داشت: «ما می‌توانیم گمانه‌زنی مثبت یا منفی داشته باشیم».

وی ادامه داد: «اگر جلسه‌ سال گذشته را مبنا قرار دهیم ناگزیر به سمت گمانه‌زنی منفی پیش می رویم به دلیل اینکه تقریبا هیچکدام از تعهداتی که رئیس جمهور در دیدار سال گذشته خود با اقتصادانان انجام داده بود، هنوز محقق نشده است».

مومنی گفت: «با وجود اینکه دولت به صراحت تعهد داده بود آمارهای رسمی و به روز در اختیار پژهشگران قرار داده شود که متاسفانه هنوز هم آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی دولت مربوط به سال 1384 است».

این اقتصاددان با اشاره به عمل نکردن رئیس جمهور به وعده سال گذشته خود مبنی بر دادن جواب به نامه مکتوب 56 اقتصاددان گفت: «احمدی‌نژاد در سال گذشته به صراحت به اقتصاددانان وعده داد که یک پاسخ مکتوب به نامه آنها داده می‌شود و همان جا به مسئولان و دستیاران اقتصادی خود فرمان صادر کرد که حتما این کار انجام شود، متاسفانه بعد از یکسال هنوز هیچ پاسخی دریافت نشده است».

وی اظهار داشت: «اگر همچنان با دید مثبت به این مساله نگاه کنیم، در صورت عمل کردن رئیس جمهور به تعهداتی که در این جلسه داشته، یعنی ناسنجیده و غیر مشارکت‌جویانه عمل نکردن و برای علم منزلت قائل بودن رعایت شود، حتی اگر هدف دولت با انگیزه سیاسی باشد، هیچ اشکالی ندارد».

دکتر مومنی در پایان گفت: «دانشگاه‌ها به تمایلات سیاسی مقامات کاری ندارند. آنها می‌خواهند موازین متعارف علمی در فرآیندهای تصمیم‌گیری و تخصیص منابع رعایت شود و با هر انگیزه‌ای دولتمردان این کار را انجام دهند از نظر ما بلااشکال است».

عرض تسلیت

در روزهای اخیر متاسفانه شاهد وقوع اتفاقات ناگواری در کشور عزیزمان بوده ایم که منجر به تلف شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان گردید ضمن عرض تسلیت خدمت بازماندگان حوادث اخیر برایشان ارزوی صبری جمیل و از خداوند منان میخواهیم که روح درگذشتگان را مشمول علو درجان بفرمایند

مهر: طی دو ساعت پنج کارگر یک کارگاه بلوک زنی در اطراف یاسوج در چاه آب جان باختند.

عصر دیروز این کارگران متوجه می شوند که پمپ آب درون چاه خراب است براین اساس یکی از کارگران به درون چاه می رود اما پس از مدتی باز نمی گردد.

عدم بازگشت کارگر اول باعث می شود کارگردوم نیز به درون چاه برود که وی نیز موفق به بازگشت نمی شود.

کارگران دیگر نیز یکی پس از دیگری برای نجات دوستان خود به درون چاه می روند اما هیچکدام باز نمی گردند.

شاهدان حادثه در ابتدا با 110تماس گرفته و ماموران پلیس به محل حادثه آمده و در ساعت 18 و 48 دقیقه با آتشنشانی تماس می گیرند.

ماموران آتشنشانی پس از حضور در محل امکانات خود را کافی برای نجات حادثه دیدگان نمی بینند و به این دلیل عملیات امداد و نجات متوقف می شود.

سرانجام در ساعت 9 و 30 دقیقه  اجساد حادثه دیدگان به کمک گروه امداد و نجات هلال احمر از چاه خارج می شود.

کارشناسان امر علت حادثه را وجود سیم برق فشار قوی در چاه آب ذکر کردند.

آنچه قابل بیان است عدم کارایی نیروهای امداد رسان استان در این حادثه و حوادث مشابه است.

عدم تخصص امدادرسانان و نبود امکانات اولیه امداد و نجات، از جمله مشکلاتی است که باعث اطاله زمان امداد و نجات و به تبع آن جریحه دار شدن احساسات شاهدان حادثه می گردد.

این در حالی است که در حادثه آتش سوزی بخش وسیعی از جنگلهای استان، ماموران اطفای حریق با شاخ و برگ درختان و احیانا لباسهای خود اقدام به اطفای حریق می کردند که این شیوه در نوع خود بی نظیر است. 

خستگی و خواب‌آلودگی راننده یک اتوبوس، در جاده تهران ـ قم حادثه آفرید.

به گزارش فردا، خستگی و خواب‌آلودگی راننده یک اتوبوس، در جاده تهران ـ قم منجر به تصادف دیگری شد.

صبح امروز اتوبوسی که در حال انتقال زایران عتبات عالیات سوریه از شهر یزد به سمت فرودگاه تهران بود، بر اثر خواب آلودگی و خستگی راننده اتوبوس، دچار حادثه شد. در این حادثه حدود بیست نفر کشته و تعدادی نیز مجروح شدند.

این تصادف در جاده تهران ـ قم در اثر سهل‌انگاری راننده رخ داد. در این تصادف اکثریت زایران دچار سانحه شده و تعدادی نیز مجروح شدند که به منظور مداوا به بیمارستان هفتم تیر شهرری منتقل شدند.

آخرین اخبار از کشته شدن 25 نفر در این حادثه حکایت دارد
.
ساختمانی هفت طبقه در منطقه سعادت آباد تهران صبح دوشنبه 10 تیر فرو ریخت که متاسفانه در این حادثه عده‌ای کشته شدند.
به گزارش واحد مرکزی خبر سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: ساعت 8 و 44 دقیقه امروز به ستاد فرماندهی اعلام شد که ساختمانی هفت طبقه درمنطقه سعادت آباد، بلوار فرهنگ نبش خیابان 24 شرقی فرو ریخته است.

بهروز تشکر با اشاره به این که سه دقیقه بعد از حادثه ماموران اولین ایستگاه سازمان آتش‌نشانی در محل حاضر شدند افزود: این ساختمان که با رعایت نکردن مقررات استاندارد ساختمان‌سازی احداث شده و قبلا بدون توجه به هشدارهای کارشناسان ایمنی سازمان آتش‌نشانی بخشی از آن فرو ریخته بود امروز در عملیات گودبرداری وتخریب کامل آن، باز هم بدون رعایت اصول گودبرداری و ایمن سازی محل، این ساختمان ناگهان به طور کامل فرو ریخت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اعلام کرد: جسد یکی از کارگران ریزش ساختمانی در خیابان سعادت آباد از زیر آوار خارج شده است و عملیات خارج کردن اجساد دیگر ادامه دارد.
هم اکنون دستگاه‌ها و سگ های زنده یاب در حال جستجو برای یافتن افراد زیر اوار است. هم اکنون مسیر شمال به جنوب بلوار فرهنگ مسدود شده است.

دستگیری پیمانکار و دو نفر از مالکان
دادستان تهران با حضور در محل فرو ریختن ساختمان هفت طبقه در منطقه سعادت آباد تهران به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: در ارتباط با این حادثه پیمانکار شهرداری به همراه دو نفر از مالکان اصلی این ساختمان دستگیر شدند.

سعید مرتضوی همچنین افزود: به منظور بررسی ابعاد این حادثه، شهردار منطقه یک به همراه شهردار ناحیه دو این منطقه به دادسرا احضار شدند.

با توجه به بتونی بودن این ساختمان، عملیات برای امدادرسانی به حادثه دیدگان با مشکل مواجه است.

وفای به عهد

همانطوریکه در پست قبل یاستحضار شما خوانندگان عزیز رسید گردانندگان پایگاه تحلیلی خبری بازنویس امروز از مطلب اقتصادی این پایگاه در خصوص ؛ هدفمند کردن یارانه ها ؛استفاده کرده اند که برای اطلاع بیشتر شما عزیزان ادرس را بشرح ذیل می اورم قطعا مراجعه به پایگاه مذکور که در همه زمینه ها اطلاعات پر باری را ارائه می کند تاثیرات بسیار زیادی را در افزایش اطلاعات خواهد گذاشت .وظیفه خود می دانم از اقدام دوستان عزیز در این خصوص که  موجب مراجعه تعداد بیشتر ی از هموطنان به این مکان خواهد شد تقدیر و تشکر کنم امید وارم که همه عزیزان صاحبنظر و دلسوز در ایران عزیز با تلاش بیشتر و استفاده از اینهمه امکانات خدادادی و از همه مهمتر هوش و ذکاوت ایرانی که در جهان زبانزد عام وخاص است دست در دست هم داده و برای رشد وترقی وتعالی این کشور صاحب تمدن و مجهز به سلاح ایمان از هیچ کوششی دریغ نورزیده و هر گونه فعالیتی را برای رضایت بندگان خدا که نهایتا منجر به رضایت حق تعالی خواهد شد صورت داده و چشم به برکات الهی برای رسیدن به اهداف و ارمانهای خود داشته باشیم انشاالله .

http://www.baznevis.com/view.php?newsid=7839&هدفمند%20کردن%20یارانه%20ها