وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

اناروفوائد ان

 انچه از نیاکان بمابه ارث رسیده علاوه بر تربیت خانوادگی وخصلتهای ژنتیکی و ........شاید بمیزانی برحسب ثروت و دارایی افراد "اموالی نیز منتقل گردیده واما در ولایت ما ارسنجان و روستاهای این شهرستان مهمترین نماد باغستانهای اناری است که مرحوم پدر نیز با زحمات ومشقات زیاد و در زمانی که از ابزار و الات مکانیزه هیچ اثری نبود باغاتی از این میوه بهشتی احداث وبیادگارگذاشتندکه بعدها با تلاش برانها افزوده گردید لذا این امر موجب گردید تا پس از مطالعه مطلبی در خصوص فوائد این میوه انرا در این وبلاگ بیاد مرحوم پدر منعکس کنم انشالله که تمامی افراد بتوانند برای پس از حیات خویش توشه هایی چه در بعد معنوی و چه مادی ماندگار داشته باشند. 

 

 چین، هسته انار را شکر می زنند و در جشن عروسی برای خوشبختی عروس و داماد آن را می خورند.

انار جزوی از نشانه و سمبل نجابت در مردم اسپانیا است.
انار سمبل باروری و ازدواج است.
انار به عنوان رنگ برای پارچه استفاده می شود.
حال ۱۲ فایده مهم و اصلی انار را برای شما بیان می کنیم.

۱- انار و خاصیت آنتی اکسیدانی
تحقیقات نشان داده است که انار ۳ برابر چای سبز، آنتی اکسیدان دارد. لازم به ذکر است که نقش آنتی اکسیدان ها، حفاظت از بدن در برابر استرس ها، آلودگی های شیمیایی و میکروبی، بیماری قلبی و سرطان هاست.

۲- انار و قلب و عروق
آب انار جلوی تصلب شرایین و بیماری قلبی را می گیرد.
انار، از کلسترول بد( LDL) در برابر اکسیده شدن محافظت می کند.
آب انار همانند آسپیرین عمل می کند.
آب انار از به هم پیوستن پلاکت های خونی جلوگیری می کند، پس مانع از لخته شدن خون می گردد.
انار موجب کاهش فشار خون بالا می گردد.
آب انار باعث کاهش چربی خون می شود.
تحقیقات نشان داده است که اگر روزی سه چهارم لیوان آب انار بنوشید و این کار را مدت ۳ ماه انجام دهید، مقدار اکسیژن بیشتری به قلب می رود و باعث سلامتی قلب می شود.
آب انار، جلوی تخریبات DNA و بیماری های حاصل از تخریب آن را می گیرد.

۳- انار و سرطان
آب انار به کاهش خطر سرطان پستان کمک می کند.
انار از سرطان پروستات جلوگیری می کند و یا رشد آن را آهسته می کند.
از سرطان پوست نیز جلوگیری می کند.

۴- انار و دیابت
قند موجود در آب انار همانند قند موجود در آب دیگر میوه ها است. از این نظر بیماران مبتلا به دیابت باید در مصرف آن احتیاط کنند و در این مورد با پزشک خود مشورت کنند.

۵- انار و کلیه
انار، از بی نظمی و اختلال در کار کلیه ها می کاهد و به طور کلی ادرارآور است.

۶- انار و بیماری آلزایمر
افرادی که در هفته ۲ لیوان یا بیشتر آب انار می نوشند، احتمال پیشرفت و بروز آلزایمر در آن ها نسبت به افرادی که در هفته نصف لیوان آب انار مصرف می کنند، ۷۶ درصد کمتر است.

۷- انار و بیماری های عفونی
انار از تعداد کرم های روده می کاهد.
در هنگام تب، به بیمار، انار یا آب آن را بدهید، چرا که در رفع تشنگی بسیار مفید است.
انار برای گلودرد بسیار مفید است.
شمایی که سرما می خورید، آب انار برای شما دواست.
با نوشیدن آب انار، بیماری های عفونی را از بدن دور کنید.

۸- انار و پوست
هسته انار از پیرشدن پوست جلوگیری می کند.
اگر می خواهید جوان بمانید، انار مصرف کنید، زیرا خوردن انار باعث می شود که ۶ سال جوان تر به نظر آیید.

۹- انار و گوش و چشم و دندان و صدا
انار و عسل برای گوش درد مفید است.
انار و آب انار برای بهبود بینایی و جلوگیری از ضعیف شدن چشم خوب است.
انار از خرابی دندان و لثه جلوگیری می کند.
آب انار برای صدای گرفته و خشن مفید است.

۱۰- انار و بارداری
مادران باردار روزانه نصف لیوان آب انار مصرف کنند تا از زود به دنیا آمدن و از صدمات مغزی در نوزاد خود جلوگیری کنند.
انار منبع خوب ویتامین های A ، E، C، B۳ و اسید فولیک، پتاسیم و فیبر است.
یک لیوان آب انار، ۴۰ درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن را فراهم می کند.

۱۱- انار و یائسگی
انار موجب کاستن استرس و پریشانی ناشی از یائسگی می گردد.

۱۲- انار و کاهش وزن
انار موجب هضم بهتر مواد غذایی می گردد.
آب انار برای بهبود اشتها نیز مفید است.
دقت کنید که آب انار بدون شکر و فاقد فروکتوز( نوعی قند) برای کاهش وزن مفید است.
شمایی که قصد کاهش وزن دارید، به جدول زیر دقت کنید:
یک واحد انار که معادل یک عدد انار متوسط یا ۱۵۴ گرم انار است، مواد مغذی زیر را دارد:



آب انار تازه بهتر است یا آب انار پاستوریزه یا بسته بندی شده در پلاستیک؟
آب انار تازه که خود فرد می گیرد، بسیار بهتر از آب انار پاستوریزه است. آب انار واقعی دارای ویتامین و املاح است. آب انار حدود ۱۶ درصد نیاز فرد به ویتامین C را تامین می کند و همچنین منبع خوب ویتامین B۵ ، پتاسیم و آنتی اکسیدان است.
حرارت زیاد در حین پاستوریزه کردن، موجب از بین رفتن مقداری از مواد مغذی موجود در انار می شود.
خوشبختانه امروزه، همه ی ما از مضرات نگه داری مواد در ظروف پلاستیکی آگاه هستیم. قوطی پلاستیکی، مواد شیمیایی را به محتویات داخل قوطی تزریق می کند که این مواد برای سلامتی خطرناک است.
به جای داروهای شیمیایی برای سلامت قلب بهتر نیست که از این میوه گرانبها استفاده کنیم؟
به راستی می توانیم سلامتی و خوشحالی خود را با انار تضمین کنیم. پس بیایید از هم اکنون انار را جزو برنامه غذایی روزانه ی خود قرار دهیم.

تمایل ذاتی

 چگونه فراتر از خود زندگی کنیم؟  

کبر "غرور"تکبر"خودخواهی و............... 

اینهاواژه هایی هستند که بانام انسانیت بشدت در تعارضندوبرخلاف انچهبعنوان خصلتهای زیبنده  در بعد انسانی موجبات رشد و تکامل نوع بشریت شده و ایشان را تاحد اشرفیت مخلوقات مطرح میکند بشدت بشریت را به خسران و زیان خواهند رساند لذا مطلبی در این باب مهم توسط دوست خوبم اقای عرب نیای عزیز ارسال که شما را نیز در استفاده از ان شریک کرده و دعای خیری بجان ایشان خواهیم کرد:

انشاالله 

اخیراً خیلی به موضوع خودخواهی فکر کردیم. شاید چون این موضوعی است که خیلی از ما با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم. مطمئن هستیم که این سوال، سوال خیلی از ماست، "آیا خودخواه بودن تمایل ذاتی انسان است؟" ممکن است بگویید که سیستم اقتصادی ما به طمع و خودهواهی پاداش می‌دهد و اینکه باوجوداینکه اولویت دادن به دیگران احساس خوبی به آدم می بخشد، اکثر ما علایق و تمایلات شخصی‌مان را در اولویت قرار می‌دهیم و در سطحی ابتدایی‌تر، اینکه زندگی روزمره‌مان را می‌سازیم، میزان خودخواهی ما را تعیین می‌کند. 

آیا فقط به خودمان فکر می‌کنیم یا برای دیگران هم دغدغه‌هایی داریم؟ آیا شرایطی هست که نگران خودمان، سود و زیان شخصی خود و لذت‌ها و تمایلاتمان باشیم درست باشد؟ بهترین تعادل در این زمینه چیست؟ همانطور که می‌بینید، می‌دانیم چه سوالاتی می‌توانیم بپرسیم اما پاسخ‌ها را نمی‌دانیم. در زیر ملاحظاتی در‌این‌باره مطرح شده که به نظر شما دوستان خواهد رسید :
امروز تعداد افراد خودخواه نسبت به گذشته بیشتر شده است. احتمالاً افراد بیشتری را می‌بینید که موقع عوض شدن صف به شما اجازه جلو آمدن نمی‌دهند، برای میهمانی که دعوتشان کرده‌اید با تماس یا ایمیل تشکر نمی‌کنند یا اینکه می‌خواهند همیشه مرکز توجه باشند. به نظر می‌رسد که آدمها در پیله‌ای که به دور خود تنیده‌اند زندگی می‌کنند و نمی‌دانند در دنیای اطرافشان چه می‌گذرد. 

خوشبختانه برای آندسته از ما که می‌خواهیم با بهترین بودن، در زندگی خود به موفقیت دست پیدا کنیم، با اولویت دادن به علایق دیگران، می‌توانیم خودمان را از مردم دیگر متمایز کنیم.

اگر بخواهیم لیستی از صفات افراد غیرخودخواه تهیه کنیم، این صفات می‌توانند به خوبی این افراد را توصیف کنند: دوست‌داشتنی، صمیمی، قابل‌اعتماد، مهربان، باملاحظه، محترم، بخشنده و پیشقدم.

به نظر می‌رسد که همه صفات عالی به این افراد برمی‌گردد. همه آدم‌ها به صورت ذاتی می‌دانند که خودخواه نبودن و دیگرخواه بودن خیلی مهم است اما برای اینکه مطمئن شوید می‌توانید لیستی از آدم‌های دیگرخواهی که می‌شناسید تهیه کنید و ببینید آیا این صفات به آنها می‌خورد یا خیر.
با فرض اینکه دیگرخواه بودن تمایل ذاتی ماست، باید بیشتر به فکر اولویت دادن به دیگران باشیم. این هفته امتحان کرده و سعی کنید که علایق دیگران را قبل از خودتان قرار دهید. مطمئناً در روز صدها فرصت برای اینکار پیدا خواهید کرد. برای کمک چند نمونه برایتان ذکر می‌کنیم :

- اگر یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌تان دچار مشکلی می‌شود، تلفن را برداشته، با آنها دردودل کنید و بگویید که برای کمک حاضرید.

- وقتی می‌خواهید با دیگران حرف بزنید، سعی کنید بیشتر از اینکه حرف بزنید، گوش کنید و صبر کنید تا نوبت حرف زدنتان شود.

- موقع رانندگی، با راننده‌های دیگر با ادب و احترام برخورد کنید 

 وقتی آدامس یا شکلات نعنایتان را درمی‌آورید تا بخورید، اول به اطرافیانتان تعارف کنید.

- وقتی می‌خواهید از دربی عبور کنید، لبخند بزنید، درب را باز نگه دارید و بگذارید ابتدا آنها وارد شوند.

- وقتی راه می‌روید و کسی می‌خواهد از کنارتان راه رود، بایستید و بگذارید او ابتدا رد شود.

 اگر در خانه‌ای با چند نفر دیگر زندگی می‌کنید، وسایل خود را تمیز و مرتب نگه دارید تا آنها مجبور نشوند وسایل شما را تمیز یا مرتب کنند.

- اگر در اداره‌ای کار می‌کنید، محل‌کارتان را تمیز و مرتب نگه دارید و دقت کنید که محیط کارتان به طور کل طوری باشد که برای همه همکاران و مراجعانتان خوشایند باشد.

- اگر کمی فکر کنید، خواهید دید که فرصت‌های زیادی برای دیگرخواه بودن در طول روز پیش رویتان است. این هفته سعی کنید این فرصت‌ها را پیدا کرده و از آنها برای اولویت دادن به دیگران استفاده کنید و بعد می‌توانید دیگرخواهی خود را به سطح بالاتری ببرید.

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به غذا، سرپناه، دسترسی به مراقبت‌های پزشکی و امنیت در برابر آزار و سوءاستفاده نیاز دارند. نعمت‌هایی که خداوند به شما عطا کرده را شمرده و شکرگزار باشید. مطمئن باشید این تلاش‌های شما دیده شده و از آنها قدردانی خواهد شد. با این روش دوستی‌های عمیق‌تری خواهید داشت، دیگران احترام بیشتری برایتان قائل شده، زندگی عشقی بهتری را تجربه خواهید کرد و احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت 

وقتی نیازها، امیال و علایق دیگران را بر خود مقدم بدانید، مطمئناً پاداش این دیگرخواهی خود را دریافت خواهید کرد.

امید

واژه انرژی بخش امید  بسیار ارزنده وقابل ستایش است و اگر نبود این مهم شاید بجرا ت میتوان گفت بشریت نیز تحت تاثیر عوامل مخربی واقع میگردید که دوام و بقا را ازخود زدوده و نیل به فنا و نیستی را البته در مکاتب غیر خدایی از ان خود میکرد ومنشاافرینش نهال امید را در وجود مخلوق خود کاشت تا این نمورا شاهد بوده و براستمرار زندگی ایشان نظاره کند وصدالبته انسانهای امیدوارتراوشات ذهنی و نگاه به اینده ای را درخود مستتر کرده و استفاده میکنند که ناامیدان ازان بی بهره اند بااین توضیح بازهم بسراغ نامه دوست خوبم جناب عرب نیا میرویم انشالله مثمرثمرباشد و نکته ای قابل توجه واموزنده  :  

تعدادی موش آزمایشگاهی رو به استخر آبی انداختند و زمان گرفتند تا ببینند چند ساعت دوام میارند.حداکثر زمانی رو که تونستند دوام بیارند 17 دقیقه بود.سری دوم موشها رو با توجه به اینکه حداکثر 17 دقیقه می تونند زنده بمونند به همون استخر انداختند.اما این بار قبل از 17 دقیقه نجاتشون دادند.بعد از اینکه زمانی رو نفس تازه کردند دوباره اونها رو به استخر انداختند.حدس بزنید چقدر دوام آوردند؟
بیست و شش ساعت پس از بررسی به این نتیجه رسیدند که علت زنده بودن موش ها این بوده که اونها امیدوار بودند تا دستی باز هم اونها رو نجات بده و تونستند این همه دوام بیارند

هیچ موقع امید را از کسی نگیر، شاید این تنها چیزی باشه که داره
.

تسلیت

ارتحال مجاهد نستوه و انسان شجاع و وارسته حضرت ایت الله سید کرامت حسینی را به کلیه دوستداران ان حضرت تسلیت و تعزیت عرض کرده و ارزوی علو درجات برای روح ان زنده یاد دارم.

معجزه

وادی زندگی پراست از مشقات و اضطراب وصدالبته نه برای انانی که بوجود دیگران وجود داشته و به انحا مختلف برکوله و پشت همنوعان سواری خورده و نام گذران عمر را زندگی گذاشته و برهرعملی مستولی انهم به باتلاش دیگران لذا بقول امام اول ما شیعیان : 

"درکنار هرکاخی کوخهایی است بیشمار" 

واما دردرا کسانی بتحمل مینشینند که به جرات میتوان گفت بیشترین زحمات را نیز بردوش کشیده و با صبری ایوب وار به ادامه زندگی شرافتمندانه خود میپردازند وشاید روزی مفهوم عینی کلامی گهربار به بار نشسته و نتیجه زحمات را خودببرند اگرچه باید تلاش را فزون کرد تا به نتیجه رسید: 

"لیس للانسان الاماسعی" 

امروز در گیرودار مطالعه نامه ها بازهم زحمت دوست خوبم جناب عرب نیارا شاهد بودم و چه خوب که از این توشه شما نیز منتفع گردید:  

وقتی سارا دخترک هشت ساله ای بود، شنید که پدر ومادرش درباره برادر کوچکترش صحبت می کنند. فهمید برادرش سخت بیمار است و آنها پولی برای مداوای او ندارند. پدر به تازگی کارش را از دست داده بود و نمی توانست هزینه جراحی پرخرج برادر را بپردازد. سارا شنید که پدر آهسته به مادر گفت: فقط معجزه می تواند پسرمان را نجات دهد.  

سارا با ناراحتی به اتاق خوابش رفت و از زیر تخت، قلک کوچکش را درآورد. قلک را شکست، سکه ها را روی تخت ریخت و آنها را شمرد وفقط5دلار. 

بعد آهسته از در عقبی خانه خارج شد و چند کوچه بالاتر به داروخانه رفت. جلوی پیشخوان انتظار کشید تا داروساز به او توجه کند ولی داروساز سرش شلوغ تر از آن بود که متوجه بچه ای هشت ساله شود. دخترک پاهایش را به هم می زد و سرفه می کرد، ولی داروساز توجهی نمی کرد، بالاخره حوصله سارا سر رفت و سکه ها را محکم روی شیشه پیشخوان ریخت.  

داروساز جا خورد، رو به دخترک کرد و گفت: چه می خواهی؟
دخترک جواب داد: برادرم خیلی مریض است، می خواهم معجزه بخرم.
داروساز با تعجب پرسید: ببخشید؟!!  

دختـرک توضیح داد: برادر کوچک من، داخل سـرش چیزی رفته و بابایم می گویـد که فقط معجـزه می تواند او را نجات دهد، من هم می خواهم معجزه بخرم، قیمتش چقدر است؟ 

داروساز گفت: متاسفم دخترجان، ولی ما اینجا معجزه نمی فروشیم.
چشمان دخترک پر از اشک شد و گفت: شما را به خدا، او خیلی مریض است، بابایم پول ندارد تا معجزه بخرد این هم تمام پول من است، من کجا می توانم معجزه بخرم؟  

مردی که گوشه ایستاده بود و لباس تمیز و مرتبی داشت، از دخترک پرسید: چقدر پول داری؟
دخترک پول ها را کف دستش ریخت و به مرد نشان داد. مرد لبخنـدی زد و گفت: آه چه جالب، فکـر می کنم این پول برای خرید معجزه برادرت کافی باشد!
بعد به آرامی دست او را گرفت و گفت: من می خواهم برادر و والدینت را ببینم، فکر می کنم معجزه برادرت پیش من باشد.
آن مرد ، دکتر آرمسترانگ فوق تخصص مغز و اعصاب در شیکاگو بود.  

فردای آن روز عمل جراحی روی مغز پسرک با موفقیت انجام شد و او از مرگ نجات یافت.
پس از جراحی، پدر نزد دکتـر رفت و گفت: از شما متشکـرم، نجات پسرم یک معجـزه واقعـی بود، می خواهم بدانم بابت هزینه عمل جراحی چقدر باید پرداخت کنم؟  

دکتر لبخندی زد و گفت: پنج دلار بود که پرداخت شد .

عدالت اجتماعی

انقلاب یا revalaitionدگرگونی و تحول در ساختار هرجامعه را در برمیگیرد و اصولا درهرتحول کلیه احاد جامعه برای رسیدن به انچه تحت عنوان عدالت اجتماعی در فکر و اندیشه و ذهن خلاق احاد جامعه شکل میگیرد کوشش و تلاش زائدالوصفی را اغاز کرده ودراین راه بیشترین اسیبها و زحمات را متقبل وهزینه های گزافی را نیز میپردازند هرانقلاب براساس مشی غالب جامعه بسته به اعتقادات و باورها متکی بر اصول و ضوابطی است که ازهمین راه رهبران انقلاب نیز انتخاب و هدایت انرابعهده میگیرند دراین حین روند و شکل گیری ونهایتا نتیجه گیری تلاشهای احاد جامعه درگرو رهبری و زعامت این تحول دارد دراین میان  شاید بتوان به جرات انقلاب اسلامی ایران را که در سال 1357 به پیروزی رسید ازجمله شناخته ترین انقلابهای قرن نوزدهم خواند چرا که دران سلسله شاهنشاهی که در طول مدت دوهزاروپانصدواندی سال بریکی از بزرگترین و مطرحترین واگاه ترین مردم کشوری بنام ایران سلطه گری میکردند فائق امده و دودمان این سلسله را تارو مار کردند دراین برهه توجه به اندیشه های ژرف نگر مذهبیون که ریشه چند ساله در کتاب اسمانی تکامل بخش قران داشته نقش بارزی در ازجاکندن دودمان شاهنشاهی ایفا کرده است لذا انقلاب بمعنای تحول در چارچوبها و عملکردها و نگاه ها و حتی ذائقه ها و....برای جامعه از اثرگذاری بارزی برخوردار خواهد بود وطبعا انتظار از انقلاب اسلامی نیز همچون سایر تحولات وبخصوص زمانیکه به اعتقاداتی بشردوستانه و عدالت محور متکی است بیشتر از سایر تحولات خواهد بود که در این راستا رهروان راستین تحول نیز باید با از خودگذشتگی و رعایت موازین وبه عبارتی ایثار سعی در اجرای عدالت اجتماعی میان شهروندان و انقلاب کنندگان داشته باشندبااین پیشگفتار درصدد برامدم تا به زبانی قاصر انچه را امروز در رفتارها وکنشهاووا کنشهای احاد جامعه مشاهده میکنم  به بحث گذاشته وشاید بتوان گفت ذره ای را ازسیل بیکران امالی که در دل سایه افکنده و برباورهای استوار خدشه وارد میکند را بیان کنم. 

بدون شک انتظار از جامعه انقلابی احترام متقابل و اشاعه فرهنگ ایثار و فداکاری و گذشت میباشد وازاین قوت است که انچه در طول زمان حدوث انقلاب تا پیروزی ان برجامعه بعنوان باراضافی تحمیل میشود را میتوان بخوبی حمل کرد لذا تمرین این دوران بعنوان درس عبرتی برای زمانهای پس از ان نیز باید مستدام ومستمر باشد که علیرغم غنای فرهنگی بسیار والای ایرانی  متاسفانه امروز شاهد جریانات مخالف در نوع و نگرش برزندگی برخی از مردم انقلابی ایران عزیز است که شاهد ان حداقل در فرهنگ حاکم بررانندگی در شهرها و عدم رعایت حق تقدم و تلاش بریشی گرفتن و سبقت بردیگری است که گاه در ذهن انسان تداعی کننده دزدی انهم در روز روشن است برای مثال مامردم ایرانی که در زمان میهمانی و ورود به محلی تا این حد باهم تعارف کرده که مدتهادر محل ورود معطل میمانیم چرا  درسبقت  بریکدیگر در امر رانندگی تا این حد تعجیل و پافشاری داریم ؟ 

وصد البته این نوع نگاه به همدیگر در سایر امورات نیز بجد و بفور مشاهده میگردد چه در بازار و چه در مکانهای تفریحی و یا در محل کار و ...انچه در هرحال به امورات زندگی ما سروکار دارد واین معضل که چاره نیز دارد و چاره ان در دست خودمان میباشد را میتوان با لحظه ای تفکر و اندیشیدن و دل سوزاندن بحال خود و تمدن چندین ساله بخوبی پیداکردو بحرانهای روحی روبه تزاید ناشی از ان را که موجبات زندگی پرازدغدغه و نگرانی را بخوبی محو وناپدید ونابودکرد.