وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

استجابت دعا

هنوز رطوبت حاصله از ورودم با کفش به ابهای ابشار مارگون در شمال غربی شیراز از بین نرفته است که درد و الام حاصله از شوک وارده در لحظه ورود به منطقه و دیدن نمای دور ابشار تنم را بلرزه واداشته است . 

برای پنجم و یا ششمین بار بود که خداوند توفیق داد تا بار دیگر با حضور در این طبیعت زیبا که نشانه ای بارز از قدرت باریتعالی است به دیار سپیدان بروم انجایی که در انتهایی ترین ناحیه زاگرس جنوبی واقع است و در طول عصرها و نسل ها همه افریدگان و موجودات زنده از مواهب و منافع ان بهره برده اند وچه بسیار که امدند و از نعم بیکرانش استفاده  بشکرش نیز مزید کردند و اندر توانش به شکرش تعظیم فرو بردند لیکن پروردگار عالمیان را باید به نهایت وجود یاد کرد و از محضر پر برکتش استمداد طلبید چرا که من انچه را امروز رویت کردم خطری بسیار سهمگین و اندوهناک در عاقبتی است که شاید به چند روز و ماه نیز تامل نکند که قطره ای نیز از وجود مایه حیاتش را برای رفع تشنگی حاصله از خشکسالیهای قبل و پیش رو نازل نفرماید چرا که در دیده من خزه های موجود که روزی بدلیل وفور مایه حیات نازل شده وغلیان کرده از چشمه های جوشان ک.ه های سر بفلک کشیده تشنگی این گیاه را مرتفع میکرد بدلیل قلت اب رنگی زرد را به خود گرفته و نمای بسیار جالب و طرب انگیز ابشار را به نمایی ترسناک که فریاد کشنده ای را از خود برمی تاباند به نمایش گذاشته است و اینجاست که حقیر نیز بعنوان فردی که اینده بحرانی بلحاظ خشکسالی را در تفکر خویش مجسم میکنم از تمامی بندگان مخلص درگاه ربوبیتش استدعای دعا برای تغییر در شرائط جوی   و    و ضعیت کنونی را طلب میکنم باشد که این دعا ها فرجی باشد برای گشایش در اموری که به حیات بشریت بسته شده است .  

نگاه گاندی

بسیار انسانهایی که امدند و رفتند لیکن ورود و خروج انها از صحنه گیتی و حیات همچون سایر انسانها و مخلوقات خداوند نبود وایشان پس از رحلت نیز همچون حیات با نام و کلام و عبارات و فصاحت و بلاغت کم نظیر خود ماندگار شدند و بنابراین همیشه در همه طول اعصار و قرنها از ایشان به بزرگی یاد خواهند کرد و بقول سعدی علیه الرحمه : 

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز  

مرده انست که نامش به نکویی نبرند 

از جمله این نوع از انسانهای فرهیخته گاندی است رهبری از هندوستان که نامش همیشه مانگار خواهد بودوامروز با نامه ای ارسالی از مهندس عزیز مهرزاد خادم الحسینی که همیشه بنده را مورد لطف قرار میدهد ازاین مرد پراوازه یاد میکنیم :   

 

از نظر گاندی هفت موردی که بدون هفت مورد  

 دیگر خطرناک هستند:   

  

ثروت، بدون زحمت    

 

لذت، بدون وجدان  


دانش، بدون شخصیت
 

تجارت، بدون اخلاق 


علم، بدون انسانیت 


عبادت، بدون ایثار 


سیاست، بدون شرافت

 

این هفت مورد را گاندی تنها چند روز پیش از  

 

مرگش بر روی یک تکه کاغذ نوشت و به نوه‌اش  داد.

  

جام جهانی و جهانی دیگر

کره خاکی که موجودی را بنام انسان در خود جای داده و این موجود بسیار پیچیده در عرصه های مختلف به فعالیت و تلاش برای رسیدن به زیستنی ایده ال می پردازد در بر دارنده بیش از دویست کشوری است که هر کشور براساس قوانین ومقررات تدوین شده توسط همان مردم و یا قوانینی عمومی که در سازمانی بنام ملل متحد تدوین گردیده به زندگی خود می پردازند براساس قوانینی که در اعصار گذشته انهم نه بسیار دور تدوین شده برای رقابت در عرصه های ورزشی در هر چند سال تورنمنت ها و گرد همایی هایی نیز با شرکت تعدادی از کشورهایی که قطعا برخوردارتر و از پیشرفتهای اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و...نیز برخوردارند که البته در انواع مختلف ان همچون المپیک و پارا المپیک و جام جهانی و....برگزار میگردد بواسطه تهیجی که ورزش فوتبال در بین انسانها در ملل مختلف بوجود اورده و میدانی خوب برای به رخ کشیدن قدرت نیز میباشد فوتبال در بین جهانیان از جایگاه وی‍ژه ای برخوردار است و البته که بالتبع سیاستهای جهانی و علائق ملت خودمان این ورزش در بین اهالی کشورمان نیز بخوبی دیده شده و اکثر افراد در هر چهارسال با کمال علاقه به تماشای توپ گردی که بین بیست و دونفر در گردش است نشسته و بسیار نیز از فقدان کشورمان در بین این دول حسرت به دل شده اند اگرچه انچه حداقل من بیاد دارم زمانی در 1978 و زمانی نیز در همین چند سال گذشته با حضور ایران حرارتی دیگر به جام جهانی داده شده بود لیکن نماد واقعی رشد و توسعه و مباحثی همچون مدیریت و استفاده بهینه از امکانات و کارائی و ...را میتوان در همین دنیای توپ گرد در جهان دید و به موارد مهمی از عشق و علاقه به کار و تلاش و داشتن تعهد در خدمت به کشور را در بین مللی همچون کره جنوبی و شمالی و ژاپن بعنوان کشورهای همسایه یا هم قاره در مباحث توسعه ای دید حداقل برای من بسیار جالب است که این کشور و کشور ‍ژاپن که بعد از جنگ دوم جهانی بشدت اسیب دیده و کاملا از بین رفته بود چگونه موفق شد تا خود را در بین کشورهای توسعه یافته و برخوردار جای دهد و امروز در همین میادین ورزشی نیز این امر بدیهی و بوضوح دیده میشود و این در حالی است که هنوز تب تبانی ها و سوءمدیریتها در فدراسیون فوتبال کشور مان در خصوص مواردی از ... دیده میشود و بنابراین زمانی که ملتی همچون کره جنوبی مردان فوتبالیست خود را بمیدان کارزارجهانی اعزام و در مقابل تیم قهرمان اروپا سرافراز بیرون امده و انها را به زانو در می اورند باید قبول کرد که توسعه فراگیر و همه جانبه زمانی صورت خواهدگرفت که ملتی در همه عرصه ها با شتابی زیاد گامهای بزرگی را برداشته و حتما این مهم میسور نخواهد بود مگر از ابتدا با برنامه های مدون ازجانب دست اندرکاران مدیریتی کشورو از سوی دیگر خلوص و تعهد مردم تشکیل دهنده این کشورتا بتوان به اهداف بلند مدت رسید و بنابراین  : 

 چشمها راباید  شست و جور دیگرباید  دید. 

کاهش وزن با اب

انشب قصد داشتم بجای این پست از جام جهانی و بویژه موفقیت تیم ملی کره جنوبی براتون مطلب داشته باشم لیکن خستگی ناشی از کار روزانه و اخرین جلسه کارگروه اشتغال استان که تا همین حالا ادامه پیدا کرد فعلا منصرفم کرد و بجای ان به مطلبی در خصوص کاهش وزن با اشامیدن اب که توسط ایمیل بهم  رسیده اشاره میکنم : 

حال ما به شما می‌گوییم که نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز چگونه باعث لاغری می‌شود..

 

نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز، یکی از نکات کلیدی برای تغذیه سالم و بخش مهمی از یک رژیم لاغری موفق و کارآمد است.
چاقی یکی از معضلات جهان امروزی است و بسیاری از افراد چاق به دنبال یک راه معجزه آسا برای کاهش سریع و آسان وزن هستند، ولی در حقیقت هیچ معجزه‌ای در کار نیست. تنها راه معقول و علمی کاهش وزن این است که مقدار کالری که شما می‌سوزانید، بیشتر از مقداری باشد که دریافت می‌کنید.

نوشیدن آب زیاد

نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز، یکی از نکات کلیدی برای تغذیه سالم و بخش مهمی از یک رژیم لاغری موفق و کارآمد است.
حال ما به شما می‌گوییم که نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز چگونه باعث لاغری می‌شود:

1-غذا را هضم می‌کند. آب برای دفع مواد زائد از بدن شما ضروری است. بدون دریافت آب کافی، مواد زائد و دفعی در روده‌های شما جمع شده و باعث افزایش وزن می‌شوند.

2-متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، در نتیجه کالری بیشتری می‌سوزانید. در عین حال خود آب، کالری ندارد، لذا باعث کاهش وزن می‌شود. هنگامی که بدن، آب کافی دریافت نکند، سلول‌های چربی، سفت می‌شوند و به راحتی نمی‌سوزند. در نتیجه کاهش وزن سخت تر خواهد شد.

3-وزن آب بدن را کم می‌کند. هر چقدر کمتر آب بنوشید، بدن آب بیشتری در خودش نگه می‌دارد مثل شتر. شتر به دلیل اینکه در بیابان‌ها و آب و هوای گرم زندگی می‌کند، نمی‌تواند به مقدار کافی آب بنوشد، لذا همیشه در بدن خودش آب زیادی نگه می‌دارد.
وزن بدن بر اساس میزان آبی که می‌نوشید، تنظیم می‌شود. لذا هر چقدر آب بیشتری بنوشید، وزن بدن کمتر خواهد شد.

4-با نوشیدن آب کافی، نیازی به نوشابه‌های گازدار نخواهید داشت. این نوشابه‌ها دارای شکر، مواد افزودنی مصنوعی (رنگ دهنده‌ها و طعم دهنده) هستند و کالری زیادی را به بدن می‌رسانند، لذا باعث چاقی می‌شوند. قندهای مصنوعی موجود در نوشابه‌های رژیمی هم مناسب نیستند.

5-گرسنگی را فرو می‌نشاند. هر چقدر بیشتر آب بنوشید، کمتر غذا خواهید خورد. لذا سعی کنید 15 دقیقه قبل از خوردن غذا، یک لیوان آب بنوشید.

6-خیلی وقت‌ها هنگام احساس گرسنگی، در حقیقت بدن شما تشنه است و نیاز به آب دارد، نه غذا. لذا هر وقت احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آب بنوشید. این کار باعث می‏شود لاغر شوید و مجبور نباشید بدون اینکه بدن شما نیاز داشته باشد، غذا بخورید. نوشیدن آب، کاهش وزن شما را راحت‏تر خواهد کرد.

7-میوه‏ها، منبع خوبی برای تامین آب هستند. هر چقدر میوه‏های تازه بیشتری بخورید، آب بیشتری دریافت خواهید کرد. بنابراین سعی کنید هر روز علاوه بر نوشیدن 8 لیوان آب، از میوه‏های تازه به خصوص مرکبات نیز استفاده کنید.

8-با نوشیدن آب، کبد کار خود را به بهترین نحو انجام می‌دهد. در نتیجه آب باعث می‌شود که چربی‌های بدن، بشکنند. نوشیدن آب زیاد به بدن کمک می‌کند تا چربی‌های شکسته شده، دفع شوند.

همچنین نوشیدن آب می‌تواند...
از سرماخوردگی و تب جلوگیری می‌کند.
سردرد را بهبود بخشد و تمرکز ذهنی شما را افزایش دهد.
پوست شما را از جوش‌ها پاک می‌کند.

سالروز تاسیس بانک کشاورزی

امروز دقیقا هفتادو هفت سال از شکل گیری و تاسیس بانک مردمی و بالنده و خدمت رسان کشاورزی میگذرد و از انجایی که در طول بیست و هشت سال با این سازمان دانش محور و مشتری مدار زندگی کرده و قسمتی از عمر خویش را در این بنک گذرانده ام وظیفه خود دانستم که پیام تبریکی را به همه عزیزانی که بنحوی باک را بانک خود میدانند عرضه کنم ولذا عین پیام خدمتتان تقدیم میشود. 

پاینده و برقرار باشید : 

((   به نام خالق هستی آفرین ))

                                                                               

مسیحای دلنشین شهد نشأت گرفته از دعاهای پرحلاوت و صمیمانه پابرهنگان روستائی که امروز با کمک بانک همیشه یاورشان نوای امید واری به زندگی و آینده درخشان به ارمغان می آورد را از چهار سوی مزارع و باغات و واحدهای تولیدی از دل طبیعت خدادادی به ترنم نشسته ایم روح معمار کبیر انقلاب اسلامی را نظاره گر تلاش وصف ناپذیر خود شاهد وبا همت مضاعف وتلاش بیشتر درقطع وابستگی درزمینه محصولات کشاورزی بهترازگذشته برای استقلال این آب و خاک کوشائیم .

 هفتاد و هفتمین سال نهضت خدمت رسانی در بانک پویا و بالنده و مردمی با کارکنانی خدوم و  شایسته ، صادق  و  درد آشنا ، متعهد و مدبر و دلسوز ومتخصص را خدمت کلیه مردم شریف ، مشتریان گرامی و ارزشمند ، مدیران و پرسنل ساعی بانک کشاورزی تبریک و تهنیت عرض می کنم .

خداوندا توشه آخرتمان را با خدمت به احاد جامعه اسلامی و علی الخصوص تولید کنندگان تلاشگر عرصه جهاد و سازندگی در بخش کشاورزی پربارتر فرما .

روزی پرکار

امروز مصادف بود با هفتادوهفتمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی . 

عشق و علاقه وافر در خدمت رسانی به مردم انهم تلاشگران عرصه جهاد و سازندگی و خودکفائی کشور از وابستگی به مواد غذایی مورد نیاز جمعیت فزاینده وتعصب و عرق سازمانی اینجانب و همکاران را حسب وظیفه به برگزاری مراسمی در خور و شان همکاران و مشتریان ویژه بانک و بازنشستگان این سازمان خدمت رسان وادارکرد در این مراسم که از ساعت ۹ صبح اغاز گردید معاونت محرم استاندار و مدیرن کل و مدعوین وروسای شعب استان حضور داشتند که در مطلب بعدی به تفصیل بدان خواهم پرداخت. 

در ادامه گردهم ایی روسای شعب استان از ساعت ۱۲ تا ۱۸ برگزار گردید و پس از ان دوره اموزشی ویژه حفاظت و مبارزه با جعل و...تا ساعت ۲۱ ادامه یافت قطعا مشغله زیاد کاری خستگی مفرطی را بدنبال داشته که امید خداوند متعال مساعدت کرده وتوان مضاعفی عطا کند. 

نکته جالب این موضوع چاپ گزارشی جالب از عملکرد بانک کشاورزی در نشریه امید مردم با عبارت بسیار زیبای: 

بانک کشاورزی هنری فراتر از تخصص که در صفحه اول با تیتر درشت و انتشار عکسی از حقیر و اختصاص صفحه اخر به این گزارش رنگی و متعاقب ان سیل پیامهای دوستان به تلفن همراه اینجانب که حقیر را بشدت شرمنده خود کردند . 

در طول جلسه نیز مجری توانمند صدا و سیمای مرکز دنا با شرحی از بیوگرافی بجد مرا شرمنده خود ساخت. 

از خداوند نیرویی مضاعف را برای خدمت به بندگان خاصش طلب میکنم که مردم ما بسیار ارزشمند و قدرشناس هستند.