وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

علی(ع) شخصیتی که نمی شناسیم

دکتر علی شریعتی : چه رنجی بزرگ تر از اینکه ملتی عاشق علی باشد و عاقبت یزید را داشته باشد؟و چه رنجی بالاتر از اینکه کسانی که می بینیم در چه سطحی از معنویت، از آگاهی، از منطق و از انصاف هستند باید از علی و از مکتب علی سخن بگویند و مردم را با مکتب علی آشنا کنند؟ و چه رنجی بالاتر از اینکه در این دنیا یک ملتی، یک گروهی هست که مارک علی بر پیشانی سرنوشتش خورده و از فقر، از خواب، از تخدیر، از تفرقه و از کوتاه اندیشی، و از بدبینی، ضعف و ذلت رنج ببرد؟ و چه رنجی بالاتر از اینکه الان می بینیم نسل قدیم ما که به علی و به مذهب علی وفادار مانده، قدرت زایندگی خودش و حرکت خودش را از دست داده، به جمود و توقف دچار شده و نسل آینده را نمی تواند به تاریخ و فرهنگ و مذهب علی پیوند دهد و آنچه را که شهدای بزرگ شیعه و علمای بزرگ شیعه و بزرگان و فداکاران و مردم عاشق شیعه به این نسل سپرده اند نمی توانند به نسل بعد از خود انتقال دهند. این نسل کهنه میشود، فرسوده می شود و شده است، و دارد رو به زوال می رود و دارد میمیرد. و جانشین اش پوچی و جانشین اش فقر معنوی و جانشینش جهل و بریدگی و گسستگی با گذشته است. و با علی، الان در شرایط خاصی هستیم. هیچ شبی، هیچ لحظه ای بهتر از این شب و این لحظه نیست که چنین مساله ای مطرح شود. البته نه در چنین فرصتی و نه توسط کسی چون من. ولی چه باید کرد؟ به هر حال چنین پیش آمده. من فرصت این را ندارم و حال این را ندارم که خیلی با احساس حرف بزنم و خیلی با منطق و شمرده حرف بزنم. فقط شما از هر کلمه من مجموعه دردی را که در پشتش انباشته است، بفهمید.

فرصتی است که از دست می رود. یک نسل وسط بین نسل آینده و گذشته وجود دارد. همه امید ما و سرمایه ما همین است. همین گروهی که هنوز در جست وجوی مذهب خودشان هستند و هنوز دغدغه شناختن مذهب خودشان را دارند. و هنوز دوست دارند که علی را چهره راستین علی را بشناسند و مذهب علی را بشناسند و راهش را و مکتبش را بشناسند. اما آنچه که بر آنها عرضه می شود، برایشان قابل قبول نیست. فردا این نسل متوسط واسطه میان نسل گذشته و آینده فرهنگ مذهبی ما و فرهنگ استعماری آینده نسلی که به هر حال پیوسته به یک روح مذهبی بوده و نسل گسسته ای که پوک و پوچ پرورده خواهد شد، این نسل واسطه وجود دارد. این نسل همیشه نیست. این گروه همیشه نخواهند بود. این را به شما عرض کنم که 10 سال دیگر، 15 سال دیگر، 20 سال دیگر اگر حسینیه های ارشادی وجود داشته باشد در این مملکت و بگذارند که وجود داشته باشد و بهترین برنامه ها را هم برای جوانان و تحصیلکرده ها و دانشجویان و نسل دانشگاهی داشته باشد براساس مذهب دیگر مثل امروز این چنین ازدحام نخواهد شد. این چنین استقبال نخواهد شد. این چنین نخواهد بود که برای یک مجمع دینی هزاران دانشجو هفت ساعت و هشت ساعت در بدترین شرایط بیاید و به حرف مذهب گوش بدهد. دیگر دغدغه مذهبی در درونش نخواهد بود. اگر نجنبیم و اگر کاری نکنیم.

چنین وقت هایی است که حالتی هست و شرایطی هست و عده ای که هیچوقت نمی آیند به اینجور محیط ها و اینجور مجالس و اساساً مستمع عادی این مسائل نیستند، سرشان به زندگی فردی خودشان گرم است یا در مسائل شغلی یا علمی یا هر صنفی و گاه به گاه و سال به سال چنین شب هایی می آیند. اینها هستند که باید این پیام را بیشتر از همیشه بشنوند. این پیام را از طرف یک روحانی، یک عالم، یک استاد، یک مرجع... نه، نشنوید. از قول یک معلم بشنوید که مسیر را حس می کند با تمام وجودش و می بیند که دارد از دست می رود و می بیند که دیگر بیشتر از یک نسل فرصت نیست برای اینکه کاری بکند. علی این روح پرشگفتی که در همه ابعاد گوناگون و حتی ناهمانند بشری قهرمان است، امروز در میان شیعیان خویش چنین سرنوشتی دارد. (افسوس که چقدر زیبایی ها و عظمت ها در دست ملت هایی که لیاقت داشتنش را ندارند پامال میشود.)

و این امام راستین، شیر پیروز روزهای مدینه و روح تنها و دردمند شبهای نخلستان که رسالت خاصی در تاریخ دارد اکنون از همه وقت ناشناخته تر است و کاش ناشناخته می بود، که بدشناخته تر است.
ای کاش علی را اصلاً نمی شناختیم و محققان نخستین بار او را به ما می شناساندند.

درباره علی از جهات مختلف و ابعاد گوناگون می شود تحقیق کرد و بررسی هر بعد شخصیت وی مسائل خاص همان بعد را داراست. مثلاً به عنوان یک شیعه یا از نظر یک مورخ یا از دیدگاه فلسفی یا عرفانی و... غیره.

البته وقتی می گویم «علی» تنها به عنوان یک فرد و یک شخص نیست. گاه علی را به عنوان یک نفر یک ایمان و یک مذهب به کار می برم و مسلماً از کیفیت تعبیرم متوجه خواهید شد.

یکی از بزرگ ترین مسائلی که در تاریخ و جامعه ما مطرح است اسلام و تشیع است که بسیاری از ما بدان معتقدیم امٌا آن را به درستی نمی شناسیم. به مذهبی ایمان داریم که آشنایی درست و منطقی از آن نداریم. مثلاً به علی به عنوان یک امام، یک مرد بزرگ یک ابرمرد حقیقی و به عنوان کسی که همه احساس ها و تقدیس ها و تجلیل های ما را به خود اختصاص داده اعتقاد داریم و همیشه در طول تاریخ بعد از اسلام ملت ما افتخار ستایش او را داشته اما متاسفانه آن چنان که باید و شاید او را نشناخته است. زیرا بیشتر به ستایش او پرداخته است، نه شناختن او. از این روست که امروز باید بیشتر به سخنی گوش دهیم که علی را به عنوان یک انسان بزرگ، یک رهبر، یک امام و یک سرمشق می شناسد.

در تاریخ اسلام ستایش و تجلیل از علی شاید به اندازه لازم شده باشد. به طوری که ما بتوانیم کتابخانه های بزرگی از اشعار و مقالاتی را که در کرامات و مناقب علی سروده یا نوشته شده و در تجلیل از مقام و عظمت او در پیشگاه خداست ترتیب دهیم. اما متاسفانه وقتی دانشجوی من در این زمان و در این مملکت که کشور علی است از من میپرسد که برای شناختن علی چه کتابی بخوانم؟ و برای اینکه سخنان و نظریات و افکار و اعمال او را خوب بفهمم به چه متونی مراجعه کنم؟ من جواب درستی ندارم که به او بدهم.

بارها گفته ام و باز تکرار میکنم که انسان امروز به «شناخت» علی نیازمند است. نه به «محبت» و «عشق» به او زیرا «عشق و محبت» بدون «شناخت» نه تنها هیچ ارزشی ندارد بلکه سرگرم کننده و تخدیر کننده و معطل کننده نیز خواهد بود. کسانی که مردم را به نام محبت علی و عشق به مولی بدون شناختن مولی و فهم دقیق و درست سخن و راه و هدف او معطل و سرگردان می کنند نه تنها انسانیت و آزادی و عدالت را نابود می کنند بلکه خود این چهره های عزیز را نیز تباه می سازند و شخصیت خود علی را در زیر این تجلیل های بی ثمر مجهول نگه می دارند و باعث می شوند کسانی که تا آخر عمر در محبت مولی وفادار می مانند هرگز از سخن و راهنمایی های او بهره ای نگیرند و متوقف و منحط بمانند و آنهایی هم که کمی آگاه می شوند و با جهان امروز آشنا، اصولاً این گونه علی بی ثمر را و این محبت بی نتیجه را رها میکنند و به دنبال شخصیت های دیگر، الگوهای دیگر و رهبران دیگر می روند.

*این متن برگرفته از یک سخنرانی و دو کتاب دکترعلی شریعتی با عنوان های «علی حقیقتی بر گون اساطیر»، «پیروان علی و رنج هایشان» و «علی (مکتب، وحدت، عدالت)» است.

نقص فنی آزمایش کشف راز کیهان را متوقف کرد

بی بی سی: طرح آغاز آزمایش تصادم ذرات در "برخورد دهنده بزرگ هادرون" (LHC) به واسطه نقص فنی در یکی از ادوات تولید کننده میدان مغناطیسی، متوقف شد.

این نقص باعث شد حرارت حدود 100 عدد از ادوات تولید کننده میدان مغناطیسی که در این دستگاه باید در درجه حراری بسیار پایین فعالیت کنند، به 100 درجه سانتی گراد افزایش پیدا کند و مهندسان برای کاهش دما مجبور به استفاده از روشی به نام فرونشانی (Quench) شوند.

همچنین این حادثه باعث شد یک تن هلیوم مایع در محل تونلی که برخورد دهنده بزرگ هادرون در سازمان اروپایی پژوهش هسته ای (سرن)، در ژنو در آن قرار دارد، نشت کند که در نتیجه نیروی آتش نشانی به محل حادثه فراخوانده شد.

یک سخنگوی سازمان سرن به بی بی سی گفت مشخص نیست چه زمانی کار آزمایش در این شتاب دهنده 6.6 میلیارد دلاری ذرات مجددا از سر گرفته خواهد شد.

هر چند به اذعان این سخنگو چنین حادثه ای "خبر خوبی نیست"، اما او گفت مشکلات فنی از این دست در جریان آزمایش غیرمنتظره تلقی نمی شوند.

تاخیر

اولین شعاع ذرات حدود یک هفته قبل در امتداد مسیر 27 کیلومتری این دستگاه که به شکل دایره است شلیک شد.

قدم اساسی بعدی برخورد دادن اینگونه شعاع ها با یکدیگر است.

با این وجود به نظر می رسد ایجاد این نقص فنی احتمال انجام این آزمایش حداقل در یک هفته آینده را از بین برده باشد.

عملیات فرونشانی در جریان آزمایش نهایی آخرین مدارهای الکتریکی برخورد دهنده بزرگ هادرون رخ داد.

قرار است در امتداد مسیر 27 کیلومتری دستگاه شرایط خلاء برقرار باشد، اما در ساعت 11:27 دقیقه روز جمعه (به وقت گرینویچ) ادوات کنترل این شتاب دهنده نشت هلیوم را ثبت کردند.

ادوات تولید کننده میدان مغناطیسی در برخورد دهنده بزرگ هادرون باید تا دمای 1.9 درجه کلوین بالای صفر مطلق (تقریبا 271- درجه سانتی گراد) سرد شوند تا بتوانند اشعه های ذرات را در امتداد مسیر هدایت کنند.

یک سخنگوی سرن تایید کرد که در حال حاضر برنامه ریزی اولین آزمایش برخورد برای هفته آینده کاری دشوار خواهد بود و پس از ارزیابی آسیب وارد شده، ممکن است تاخیر های بیشتری هم در راه انجام آزمایش ایجاد شود.

این دستگاه بامداد روز چهارشنبه 10 سپتامبر، با هدف کشف بخشی از راز پیدایش کیهان شروع به کار کرد.

این آزمایش با هدف به آزمون گذاشتن فرضیه مربوط به تبدیل ذرات بدون جرم به ماده دارای جرم در "الگوی استاندارد" در فیزیک ذرات به اجرا گذاشته می شود در حالیکه این الگو در فرضیه مهبانگ (بیگ بنگ) در باره پدید آمدن کیهان مورد استفاده قرار می گیرد.

براساس فرضیه تشکیل ماده، فوتون ها، که بسته های انرژی بدون جرم هستند، از طریق "مکانیسم هیگز" به ذرات بنیادی - موسوم به ذره الهی - تبدیل می شوند که عامل پدید آمدن ذات دارای جرم است.

این فرضیه، که در دهه 1960 توسط پیتر هیگز، استاد دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند، و توماس کیبل، استاد امپریال کالج دانشگاه لندن مطرح شد.

براساس این فرضیه، ذره الهی، که از آن به عنوان حلقه مفقوده بین ذرات بدون جرم و ذرات دارای جرم یاد می شود، مانند ذرات بدون جرم، ذره ای بسیط است و از اجزای دیگری تشکیل نیافته و در عین حال، مانند ذرات مرکب، مانند اتم ها، دارای جرم است.

ذره الهی تا کنون از طریق آزمایش مشاهده و وجود آن اثبات نشده است.

تایید فرضیه تبدیل ذرات بدون جرم به ذرات دارای جرم، به منزله گامی مهم در پذیرش فرضیه انفجار بزرگ (مهبانگ یا بیگ بنگ) به عنوان مبداء پیدایش کائنات و تشکیل کهکشان ها و در نهایت، منظومه شمسی و کره زمین خواهد بود.

پس از خاتمه آزمایش، دانشمندان برای یافتن ذرات دارای جرم، به بررسی مواد باقیمانده در محل برخورد پرتوهای متقابل خواهند پرداخت و انتظار می رود جمع آوری و تحلیل اطلاعات حاصل از این آزمایش شش ماه تا یک سال به طول انجامد.

راد مرد و الگویی تمام عیار

۱۴۲۹سال از ظهور اسلام میگذرد در طول عمر این دین که سرامدی است بر تمامی ادیان و پیامبر ختمی مرتبت اکمل انرا به منصه ظهور گذاشت اتفاقات و جریانهایی متعدد حدوث شد و ارشادات و راهنمایی های برای سازندگی و اصلاح جامعه بشری توسط ائمه و پیشوایان دینی انجام گردید اگرچه خلقت بشر از زمان های ابتدائی با تضادهایی در زندگی و از هابیل و قابیل اغاز و همیشه زمان ابستن حوادثی متفاوت گاه خوشایند و زمانی ناخوشایند بود لیکن حریم حرمت انسانیت را توان اقتدار کسی داد که با مشی انسانیت سنخیتی در مرتبت والا داشت الگویی تمام عیار از مردانگی و شحاعت و حریت وجوانمردی و مدیری مدبر و با لیاقت که از خدمت به ایتام را با فتح الفتوح خیبر و یار راستین پیامبر با ایثار و نثار جان خود تا داشتن ذوالفقاری که رعشه اش بر دامن کفر ستیزان عالم بر افکنده و رشادت و اگاهی و امامتش را بر حریم حرمت یار جلو گر بود هم او که ایتام را سرپرستی و پدری میکرد و شجاعتش همچون عدالتش برای همه عصر ها وهمه نسل ها اسوه و الگو خواهد بود عدالت علی را نمیتوان با همه سعی و تلاش دست یافت و انگاه که بر نفسانیت اعمال سلطه ای ستودنی داشت در پیکارش با عمروبن عبدود در حالیکه دشمن را به زانو در اورده و رقیب کافرش را به زمین کوبیده و بر سینه اش نشسته تا به هلاکتش برساند در یک ان اب دهن را به طرف امام اسوه می اندازد که همانجا برای لحظه ای برخاسته و مجدد به کارزار می پردازد و او را به  خاک می نشیند وهنگامی که از ایشان سوال می کنند دلیل این کار چه بود می فرماید اگر ان لحظه عمل می کردم برای نفس ومیل خودم بود چون او اب دهنش را به سمت من پرتاب کرد و بنابراین لحظه ای درنگ را جایز دانستم تا هدفم را گم نکرده و عمل برای خدا را با کار برای میل خود التقاط نکنم و بدین سان رهبری عدالت پیشه به دنیا معرفی شد و از شجاعتش همین بس که کسی را قدرت رویا رویی با ایشان در شرایط عادی نبود و به همین علت در 19رمضان در محراب عبادت و اطاعت و بندگی خالقش ابن ملجمی نامرد خنجرش را به خون عادلترین انسان اعصار و قرون پیاده کرد و هم ایشان عدالتش را در وصیتش به اطرافیان اورد که اگر زنده ماندم خود می دانم و اگر شهید شدم بهمان اندازه ضربتی که وارد کرده بر او وارد کنید و این نمونه ای کامل از عدالت علی کونه ای است که زبانها تا قیام قیامت باید انرا مثال بزنند . 

هرسال رمضان یاد اور شهامت و رشادت امامی است که الگوی تمام عیاری از انسانیت و مسلمانی است .ای کاش همه ما از این رادمرد عرصه های مختلف زندگی درس و عبرت می گرفتیم . 

ایام شهادت مولی الموحدین امام علی اسوه تقوا وعدالت و لیالی قدر بر شما تسلیت وتعزیت باد .

مصاحبه با رسانه

27/06/1387 - منبع : کهگیلویه و بویراحمد

حضور مدیر استان کهگیلویه و بویراحمد در برنامه زنده استان و توسعه

در راستای اطلاع رسانی شفاف به مردم و گزارش عملکرد مسئولین ، مهندس خادم الحسینی مدیر ستادی بانک در استان کهگیلویه و بویراحمد در برنامه زنده و مستقیم استان و توسعه شبکه دنا که بمدت یک ساعت پخش گردید شرکت و در خصوص چالش های سیستم بانکی و طرحهای تولیدی بویژه بنگاههای اقتصادی ، وضعیت منابع و مصارف ،سیاست های عدالت محورانه دولت نهم در توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم ، توجه به مردم به باز پرداخت تسهیلات اخذ شده برای رونق بیشتر وضعیت بانکها در تامین مالی طرحهای جدید ، مدیریت صحیح طرحها ، صدور مجوز برای افراد خبره و آگاه به فنون و تخصص مورد نیاز هر طرح و نقش جایگاه بانک کشاورزی در توسعه استان بویژه استانهایی که اغلب مشاغل در بخش کشاورزی می باشدمطالبی را بیان کردو پاسخ تلفنهای مردم را ارائه کردند .

اجرای ازمایش انفجار بزرگ در سوئیس

سه دهه پس از ارائه ایده خلق مصنوعى آغاز کائنات، سرانجام روز چهارشنبه بزرگترین آزمایش تاریخ فیزیک با پرتاب اولین پروتون به تونلى ۲۷ کیلومترى آغاز شد.

گزارش هاى رسیده حاکى است که این آزمایش موفقیت آمیز بوده و مهندسان پس از به گردش در آمدن کامل ذرات پروتون در تونلى حلقوى در حاشیه شهر ژنو به شادمانى پرداختند.

ماشین  ده میلیارد دلارى براى آزمایش بینگ بنگ مصنوعى یا انفجار بزرگ که زمان آغاز خلقت است، در نزدیکى مرز فرانسه و سوئیس قرار دارد و با استفاده از آن قرار است که راز خلقت و نحوه تکوین حیات با روش علمى گشوده شود.

انجام این پروژه با مشکلات فنى زیادى روبرو بود و با دو سال تاخیر به مرحله اجرا در مى آید.

آغاز به کار ماشین یاد شده که به (Large Hadron Collider) معروف شده است پس از سال ها صرف وقت و با تلاش بیش از هشت هزار دانشمند فیزیک از هشتاد و پنج کشور جهان عملى شده است.

این وسیله شگفت انگیز قرار است آنچه به عنوان سیاهچاله (فضایى) نامیده شده را در اندازه اى فوق العاده کوچک تولید کند.

هدف آن است که ذرات اتم در درون این دستگاه با سرعت نزدیک به نور با یکدیگر برخورد کنند و شرایطى مانند شرایطى که دانشمندان آن را فرضیه «بیگ بنگ» یا انفجار بزرگ مى نامند، بوجود آورند تا نتایج ناشى ازآن را مشاهده کنند.

فیزیکدانان مى گویند که جهان هستى و کیهان ۱۵ میلیارد سال پیش با چنین پدیده اى خلق شد و سپس ستارگان، سیارات و سرانجام سیاره زمین با گسترش آن در کهکشان پدید آمدند.

با کمک ماشین یاد شده، شعاع هاى حاوى ذرات پروتن (از مشتقات اتم) با سرعت به یکدیگر تابیده و با هم برخورد می کنند. در نتیجه بر خورد مستقیم آنها انتظار مى رود حرارتى ایجاد شود که مقدار آن یک تریلیون درجه سانتیگراد تخمین زده مى شود.

حرارت ناشى از برخورد ( به هم کوبیده شدن) مشتقات اتم به ایجاد نقطه سیاهى مى انجامد که داراى غلظت فوق العاده است. این علظت بالا، به نوبه خود جاذبه اى ایجاد مى کند که در نتیجه آن محیط اطراف نقطه سیاه، به درون آن بلعیده (جذب) مى شوند  که سیاهچاله است.

قدرت کشش و مکندگى سیاهچاله ها به حدى است که حتى نورهاى اطراف آن نیز به درون نقطه سیاه فرو مى روند. به این دلیل (تاریکى ناشى از بلعیده شده نورهاى اطراف) نقطه سیاه قابل رویت نیست!

ماشینى که روز چهارشنبه این تجربه بزرگ را در اندازه اى کوچک آغاز کرد در فاصله هشت تا ۱۱ ماه اوت مورد آزمایش قرار گرفته و تجربه بزرگتر و اصلى آن قرار است در۲۱ ماه اکتبر آینده صورت گیرد.

کارشناسان مى گویند که کشفیات ناشى از تجربه این ماشین مى تواند به گشودن راه هاى تازه در جهت دست یافتن به منابع بیکران انرژى منجر شود. به جز کنجکاوى بشر براى گشودن راز خلقت، دست یافتن به منابع تازه انرژى نیز از جمله انگیزه هاى مجریان این پروژه شگفت انگیز است.

دو هفته قبل گروهى از دانشمندان آلمانى با انتشار بیانیه اى تاکید کردند که ایجاد سیاهچاله کوچک تنها براى بخش کوچکى از یک لحظه خواهد بود و تقریبا بلافاصله از میان خواهد رفت.

استدلال آنها در قبال نگرانى هاى منتقدان این ماشین غول آساست که مى گویند آغاز به کار این ماشین ممکن است به شکافته شدن کره زمین و نابودى آن بیانجامد.

مشارکت ایران

ایران از جمله بیست کشوری است که در این طرح عظیم بین المللى مشارکت کرده است .

دکتر رضا منصورى، استاد فیزیک دانشگاه صنعتى شریف در باره چگونگى مشارکت ایران در این طرح گفته است: «کشور ما در سال ۱۳۸۰ با امضاى تفاهم نامه اى وارد این کار بزرگ شد و بر مبناى آن قطعاتى از شتاب دهنده در ایران ساخته شد و همچنین دانشجویان و استادان ما در شبیه سازى ها مشارکت داشتند به گونه اى که دست کم چهار دانشجوى دکترى پایان نامه خود را در این شتاب دهنده گذرانده اند و هم اکنون هم دو دانشجوى ایرانى در این شتاب دهنده حضور دارند.»

وى در گفت و گو با «واحد مرکزی خبر ایران» افزود که ایران مى تواند مشارکت بیشترى در این طرح بزرگ علمى داشته باشد.

نقش نشاط در جامعه

نیازهای روزمره انسان ، این موجود که در قران کریم خداوند سبحان آنرا بعنوان اشرف مخلوقات نامیده بسیار زیاد است بنابراین ضرورت دارد که اجتماعی زندگی کند از زمانهای بسیار دور که غار تنها مأمن و مسکن این موجود بود نیازهای فطری ایجاب می کرد که دست نیاز به سمت همنوع خود دراز کند و بدین لحاظ  این شرائط ایجاب کرد که د راطراف هم جمع آیند و هر کس کاری انجام دهد تا همه کارها توسط همه انجام شود و اینگونه بود که خانواده ، روستا ، شهر ، کشور و در نهایت کره خاکی را جمعیتی حدود 7 میلیاردی تشکیل داد و بازهم بشر ساکت نماند روز به روز به علم طلبی پرداخت تا بتواند کرات دیگر منظومه شمسی  و گیتی راتسخیر کند که در این را ه تلاش ادامه و انشاء ا... نتایج خوبی حاصل شود و اما روح و روان این خلیفه الهی بر روی زمین چنان پاک و بی آلایش آفریده شده که تمامی حوادث چه خوشایند و چه ناخوشایند بشدت آنراتحت تأثیر قرار می دهد و تأثیرات زمانی به مثبت گرایش پیدا کرده و باعث بهره برداری مطلوب از زندگی می شود که فرد ، خانواده ، جامعه و علی الخصوص مسئولین سیاست گذار زمینه فراهم شدن جوّ نشاط و شادابی را فراهم آورند تا از قبل این فضا امکان ساطع شدن انرژی مثبت و نهایتاً مستولی  شدن امید به زندگی در جامعه هویدا شود .بنابراین رسالت اولیاءبویژه رسانه ملی در پویائی انسانها با بروز خلاقیت ها کاری بس ضرور و مهم وخطیری است که باید بشدت مد نظر قرار گیرد.