وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

مهذب نفوس

                                         انالله وانا الیه راجعون 

                                 اذا موت العالم مات العالم 

روزان شبان بسیار که حضرت حق یحیی و یمیت را اجرا کرده و افراد با زبان و نژاد و رنگ پوستی متفاوت در کیش و ادیانی مختلف را زاده و می میراند و این نوع خلقت در جهان و وداع  از دار فانی را بعنوان ازمایشی برای خویشتن افرادی قرار میدهد تا وعده خالق هستی در رعایت شئونات اسلامی و انسانی در جایگاه خویش محقق شده و انسانهایی را که باستناد تعالیم عالیه انسان ساز قرانی و اسلامی عمل کرده و منویات ائمه را سرلوحه امورات خویش قرار داده و دست از خودخواهی و کبر و حسد و تهمت به مردم و افتر ا بستن به دیگران و .......برداشته و دوران انسان سازی خود را میگذرانند و در امر به معروف نهی از منکر پیشگام و در این راه به جهادی بزرگ که ان را اکبر در بین جهادهای معروف خوانده اند پرداخته و ذات خویش را با حفظ حرمت و کرامت بشریت عجین کرده و با همنوعان خویش همچون برادر و خواهر خویش رفتار و اعمال خود را همیشه در پیشگاه الهی دانسته و عالم را محضر خدا دانسته و امورات صواب را برگزیده و از گناه دوری جسته و تولی و تبرا را پیشه کرده اند و به عمر گرانمایه خویش صفای معنوی داده اند را محبوب خود قرار داده و بفرموده ان اکرمکم عندالله اتقیکم را تراز و معیار بندگی و قرابت خود قرار داده و.........در حال گذر است ودر این میان انسانهایی به دنیا امده و دار فانی را وداع کرده اند که قطعا حضور و وجودشان مایه بسی برکت و نعمت برای نسل بشریت بوده و انسانها را چنان ساختنی در معنویت و اصلاح امورات و تهذیب نفوس کرده اند که مزدو پاداششان چندین برابرسایر بندگان است و اگر چه خداوند را الرحمن الراحمینی است که صد بار اگر توبه شکستی باز ای لیکن حرمت تقواپیشگان را جایگاهی است که همه مخلوقات را نتوان در ان کسوت دید و از انجمله معلم اخلاق و مریدی از مراد همه مسلمانان که در انتظارش روز و شبان دعای الهم کن ولیک.......را زمزمه کرده و برای نجات از شر خناسان روزگار که تهمت و افترا پیشه کرده و همچون شیطان رجیم به مردم و مومنین افترا بسته و جز شعله ور کردن لهیب اتش کینه و نفاق راهی دیگر را انتخاب نکرده و سعی میکنند تا با نفاق و دورویی همچون موش در لانه بخیزند و به مردم صدمه زده و از این وادی خود بهر ه برند  و کسی نیز از کردارشان باخبر نباشد غافل از اینکه خداوند بر همه چیز ناظر و اگاه و روزی نیز سند و کوس رسوائیشان را به نوع بشریت خواهد داد و....به دعا برخواسته ایم واز انجمله حضرت ایت الله العظمی بهجت که نامش و یادش همه را بیاد منجی عالم بشریت امام زمان عجل الله تعالی فرجه می اندازد و در واقع رحلت این مجاهد نستوه و مهذب نفوس و .....ثلمه ای عظیم برای اسلام و مسلمین بود . 

وظیفه خود میدانم که با قلبی اندوهناک رحلت این عزیز سفر کرده را به ساحت مقدس عالم امکان امام زمان و مردم شریف و خدا جوی و مومنین واقعی عرض تسلیت و تعزیت داشته و برای روح مرحوم علو درجات و بازماندگان و حوزه های علمیه صبری جمیل و جزیل را از خداوند منان خواستارم .

تحمل نظرات مخالف

مقدمتاً از کلیه خوانندگان عزیز که بدلیل سفر غیر مترقبه ی پیش آمده که موفق در به روز کردن وبلاگ برای مدتی نشدم عذر خواهی می کنم و بسیار خوشحال هستم که چند روزی است متوجه شده ام همه خوانندگان این وبلاگ موافقین نقطه نظرات و دیدگاههای بنده نبوده وهستند مخالفینی که به این پایگاه سر زده و نقطه نظراتی را هر چند بر خلاف واقعیات و صرفاً برای تخریب افراد ارائه می کنند بنا براین بقول استاد شهید مطهری انسانهای پیرو خط مشی و مرام امام علی (ع) همچون شخص مبارک باید جاذبه و دافعه داشته باشند و اگر انسان روزی مشاهده کند که همه با وی موافقند قطعاً جایی از عملکردش دچار ضعف بوده و باید هر چه سریعتر مسیر خود را اصلاح کند در هر حال بیش از چهارده قرن از ظهور اسلام می گذرد و کار نامه و هویت همه اشخاص نیز برای عموم مشخص و خداوند متعال بر همه امور واقف و آگاهند به نظرمی رسد که هر آنچه موجب اصلاح و خیر در زندگی بشری شود باید عنوان تا جامعه به سمت کمال و رشد رهنمون شود لهذا در این برهه حساس از تاریخ همچون زمان حکومت امام همام علی (ع) مارقین ، قاسطین و ناکثین و.... نیز در جامعه وجود دارد که آگاهانه و ناآگاهانه درصدد هستند تا به نوعی خطوط تعیین شده راتحت تأثیرو در جهت تحکیم پایه ای حاکمیت خود و توجه به غرور و کبر و حسد خویشتن قرار دهند بنابراین ذکر خدا قطعاً باعث تسکین قلوب و توجه به دنیای اخروی و عاقبت هر شخص از جامعه بشریت خواهد داشت در پاسخ به خواننده عزیز عرض می کنم که وجهه و ارزش مسلمانانی که قبل از ظهور انقلاب اسلامی شیفتگی و علاقه خود را به ائمه و اهل بیت اطهر نشانداده ودر زندگی خویش دنیای مادی را فانی ملحوظ و معنویت را برهمه مزایای دیگر ترجیح داده و خود را موجودی خاکی و از خاک امده و بخاک خواهد رفت می داند برای رشد سایر انسانها ارزش بسیار دارد و بیان مطالبی که از حسادت برآمده و هدف خارج کردن از اهداف مقدس است به هیچ وجه ارزش وفایده ای ندارد .

لذا توصیه من به این چنین انسانهایی این است که از این فضای معنوی فراهم شده برای ساختن خود و نزدیکی به در گاه ربوبیت شدیدا استفاده و تا زمان دیر نشده فرصت ها را که چون ابر بهاری در گذر است را از دست ندهند و این را هم اضافه کنم که اینگونه سخن ها به هیچ وجه در اراده بنده در راهی که انتخاب کرده و ادامه خواهم داد تاثیری نخواهد داشت.

و در پایان :

من انچه شرط بلاغ است با تو میگویم

توخواه از سخنم پند گیرو خواه ملول

عدالت و اسراف

یکی از واژهای زیبا و دوست داشتنی که در ذات بشریت همیشه مورد قبول  بوده و توجه همه ایشان را جلب کرده و تفاوتی نیز در نوع طبقات نداشته و چه غنی و چه ثروتمند از این عبارت به نیکی یاد کرده و در افکار همه جایی بس خوش و ویژه را باز کرده کلمه عدالت و رعایت حقوق انسانهاست بنابراین بر اساس اموزه ها ی دینی و توجه به الگوهای مذهبی و ملی که همیشه در کره خاکی و علی الخصوص ایران عزیز بشدت مد نظر قرار گرفته عنایت به همنوعان و تلاش برای داشتن جامعه ای ارام با کمترین دغدغه و همنوع دوستی و سعی در رسیدگی به الام و رفع مشکلات اقشار اسیب پذیر جامعه در الگوهای رفتاری و اخلاقی همچون امام اول شیعیان که اسطوره ای تمام عیار و کمال از عدالت جوئی و اجرای عدالت است بنحوی کامل کننده مبحث مهم زیستن براساس معیارهای انسانی است لیکن هستند برخی از افراد که سعی خود را بی توجهی به ارکان مختلف جامعه و عدم توجه به طبقات زیرین کرده و تنها به فکر خویشتن هستند تا گلیم خود از اب بیرون کشیده و خود بدون هیچ گونه دغدغه زندگی کنند و امروز نامه ای حاوی داستانی غم انگیز را دریافت کردم که دیدنش بسیار عبرت اموز و شاید تلنگری باشد بر مغز و اندیشه و فکر انهایی که خود را پاییده و فکری بر ضعفا نداشته و دنیا را بر اخرت ترجیح داده و نفس را بر عقلانیت و ........ 

بنابراین اگر چه قطعا انسانهای با انصاف از دیدنش شوکه شده و ازار خواهند دید لیکن رویتش خالی از لطف نیست امید که مقبول افتد و دست در دست دهیم تا همه باهم بتوانیم تضاد طبقاتی را کمتر کرده و از لایه هایی که هر روز نیز بشدت به فاصله انها بیشتر میرسیم کاهشی داده و همه با هم در پناه عدالت اجتماعی زندگی ارامی را که توام با ارامش در وجدان های بیدار است پیشه خود سازیم . 

برای اینکه از این منظر نگاهی تازه داشته باشیم انرا ارائه تا خود زحمت عزیمت را تحمل کرده و صوابی عظیم از ان برده و در پی ان برای رسیدن به عدالت اجتماعی و رعایت اصل اعتدال و دوری از اسراف تلاش کنید انشاالله.: 

 http://www.hmshari.blogfa.com/post-108.aspx

گزیده ای از سخنان بزرگان

 هفت جا ، نفس خویش را حقیر دیدم ، نخست : هنگامیکه به پستی تن میداد تا بلندی یابد. دوم : آنگاه که در برابر از پاافتادگان ، میپرید. سوم : آنگاه که میان آسانی و دشوار مختار شد و آسان را برگزید. چهارم : آنکه گناهی مرتکب شد و با یادآوری اینکه دیگران نیز همچون او دست به گناه میزنند ، خود را دلداری داد. پنجم : آنگاه که از ناچاری ، تحمیل شده‌ای را پذیرفت و شکیبایی‌اش را ناشی از توانایی دانست. ششم : آنگاه که زشتی چهره‌ای را نکوهش کرد ، حال آن که یکی از نقاب‌های خودش بود. هفتم : آنگاه که آوای ثنا سرداد و آن را فضیلت پنداشت. (جبران خلیل جبران) 

 در عالم دو چیز از همه زیباتر است : آسمانی پرستاره و وجدانی آسوده. کانت  

اگر کسی نه در وقت ضرورت سخن گفت قدرش شکسته می‌شود . بزرگمهر  

 ◊

به پایان میاندیش، اندیشیدن به پایان هر چیز، شیرینی حضورش را تلخ میکند. بگذار پایان تو را غافلگیر کند درست مثل آغاز.....  ◊

 هرگز در مسیر پیموده شده گام برندارید، زیرا این راه تنها به همان جایی می‌رسد که دیگران رسیده‌اند. گراهام بل  ◊

  ممکن است با مشاجره و مباحثه، خصم خود را مجاب و سرگردان کنید اما چنین غلبه‌ای بیهوده است زیرا که هرگز موافقت صمیمانه طرف را حاصل نتوانید کرد. فرانکلین  

ضرورت بانکداری الکترونیک(بقلم مهندس معماریان)

توسعه فناوری اطلاعات آثار و تبعات مثبتی در عرصه های مختلف اقتصادی و جوامع بهره بردار از این فناوری ها گذاشته است. تجارت نوین نیازمند ابزارها و زیر ساخت های مناسبی برای گسترش فرآیند های اقتصادی است. یکی از مهمترین شاخص ها در مراودات تجاری, بانک ها هستند. بانک ها با برقراری ارتباطات تنگاتنگ و نزدیک با مردم نقشی کلیدی را در عرصه تجارت بازی می کنند و به همین دلیل همیشه در تلاش هستند تا برای پیشی گرفتن از رقیبان خدمات خود را در ابعاد کمی و کیفی گسترش دهند. ورود بانک ها به عرصه بزرگ فناوری اطلاعات این امکان را برای آنها فراهم آورد تا جهش های چشمگیری برای ارایه و گسترش خدمات خود داشته باشند. آنها با استفاده از ابزارهای ارتباطی و اطلاعاتی هر روز شیوه های جدیدتری را به مشریان خود معرفی می کنند تا مشتری سریع تر و بهتر از گذشته خدمات مورد نیازش را دریافت کند. در واقع فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی به بانک ها در رسیدن به شعار همیشگی مشتری محوری کمک بزرگی کردند. اتوماسیون سامانه های بانکی در کنار آموزش مناسب کارکنان و مشریان به بانک ها این فرصت را داد که ضمن ارایه خدمات مطلوب تر، اعتماد مشتریان را به استفاده از سامانه های الکترونیکی بانکداری افزایش دهد. جریان فناوری گرایانه در بانک ها حاکی از دغدغه، توجه و نگاه تازه ای در زمینه مسایل اقتصادی و تجاری و به تبع آن مسایل بانکی می باشد. نباید این مساله را از ذهن دور ساخت که تحولات معاصر جهانی به خصوص در عرصه اقتصاد حاصل همگرایی جریان ها و مسایل گوناگونی است و در این بین بانکداری نیز از تحولاتی همچون انقلاب اطلاعات، جریان سرمایه، تحولات فناوری و تحولات سازمانی بی تاثیر نبوده است. بانکداری الکترونیکی به عنوان یک مفهوم عام در توسعه دیجیتالی خدمات بانکداری به شمار می رود و به همین دلیل ممکن است در شناخت آن جزنگری ها و استنباط های شخصی تاثیر گذار باشد. مفهوم بانکداری الکترونیکی و کارایی های آن، برای بسیاری از افراد هنوز به طور کامل شناخته شده نیست و به همین دلیل هم بهره برداری بهینه ای از سرمایه گذاری های انجام شده برای توسعه‌ آن صورت نمی گیرد.

از سوی دیگر چالش مدیریت همیشه بهره برداری از نظام ها و فناوری های نو را با مشکلات و مسایل مختلفی رو به رو ساخته است. رسیدن به رویکرد جامع و کلان در مدیریت بنگاه های مالی می تواند زمینه ساز تحول و گرایش عمومی به کاربرد بانکداری الکترونیکی باشد. از این رو آشنایی اولیه  با بانکداری الکترونیکی  نه تنها خالی ازلطف نیست بلکه ضروت ان غیر قابل انکار است.

بانکداری الکترونیک چیست؟

بانکداری الکترونیکی عبارت است از استفاده از فناوری های پیشرفته نرم افزاری وسخت افزاری مبتنی برشبکه ومخابرات برای تبادل منابع واطلاعات مالی به صورت الکترونیکی که می تواند باعث حذف نیاز به حضور فیزیکی مشتری در شعب بانکها شود. به عبارتی دیگر یعنی استفاده از ابزارهای نوین جهت ارایه خدمات پولی و بانکی به مشتریان به طوری که کمترین مراجعه به بانک‌ و رضایتمندی لازم از نظر سرعت، دقت، آسانی استفاده و امنیت را داشته باشد.

سیستم های بانکداری الکترونیکی

این سیستم ها در سه سطح به مشتریان سرویس دهی می کنند

۱) اطلاع رسانی:

این سطح ابتدایی ترین سطح بانکداری الکترونیکی اینترنتی است۰بانک اطلاعات مربوط به به خدمات وعملیات خود را از طریق شبکه های ارتباطی دولتی وخصوصی فراهم می کند. فن آوری اینترنت بستر مناسبی برای برقراری ارتباطات الکترونیک و اطلاع رسانی در سطوح سازمانی، ملی و بین‌المللی است و موجب تسریع در توزیع و بازآفرینی اطلاعات می‌گردد . بانک کشاورزی با بهره‌گیری از این بستر، براساس نیازهای مشتریان و در جهت پاسخگویی آنها در سال 1377 نخستین اینترانت دو زبانة متصل با اینترنت را در نظام بانکی کشور طراحی، پیاده‌سازی و راه‌اندازی نمود . این پایگاه اطلاعات جامع و کاملی را در خصوص خدمات و عملکرد بانک کشاورزی به مخاطبان محترم ارائه می نماید . سرعت و دقت اطلاعات همواره از جمله معیارهای حائز اهمیت در توسعه پایگاه اطلاع‌رسانی بانک کشاورزی است .

۲) ارتباطات:

این سطح امکان انجام مبادلات بین سیستم بانکی ومشتری را فراهم می آورد ریسک این سطح در بانکداری الکترونیک بیشتر از سطح سنتی است.

۳) تراکنش:

این سیستم متناسب با نوع اطلاعات وارتباطات خود از بالاترین میزان ریسک برخوردار است۰دراین سطح مشتری در یک ارتباط متقابل قادر است تا عملیاتی چون صورتحساب،صدور چک،انتقال وجه وارائه ی صورت حساب را انجام دهد

شاخه های بانکداری الکترونیک برحسب نیازهای بازار بانکداری الکترونیک

۱) بانکداری اینترنتی

۲) بانکداری مبتنی برتلفن همراه وفناوری های مرتبط با آن

۳) بانکداری تلفنی

۴) بانکداری مبتنی بر نمابر

۵) بانکداری مبتنی بر دستگاههای خودپرداز

۶) بانکداری مبتنی بر پایانه های فروش

۷) بانکداری مبتنی برشعبه های الکترونیکی

مزایای بانکداری الکترونیک

می توان آن را از دو جنبه ی مشتریان وموسسات مورد بررسی قرار داد۰ ازجنبه مشتریان می توان به صرفه جویی در هزینه ها اشاره کرد و ازجنبه موسسات می توان به حفظ مشتریان علیرغم تغییرات مکانی بانکها اشاره کردهمچنین جلوگیری از اختلاس یکی دیگر ازمزایای مهم ان است.

در بانکهای پیشرو در خدمات بانکداری الکترونیک،کانال های مختلف بانکداری با هم تلفیق وسیستم های جزیره ای یکپارچه میشود پس مدیریت اطلاعات ومدیریت ارتباط با مشتریان بهبود می یابد و رضایت مشتریان، صرفه جویی در هزینه های تولید ودرآمد بیشتر برای بانکها را به همراه خواهد داشت اما قبل از اقدام به ایجاد وپیاده سازی سیستم بانکداری الکترونیک باید امکان پذیر بودن آن را در رابطه با محیط فنی ،اقتصادی،مالی ونیروی انسانی مورد توجه قرار داد

کمیته "بازل"اصولی مربوط به مدیریت ریسک در بانکداری الکترونیکی شناسایی کرده که می تواند برای نهادهای بانکی درگسترش بینش آنها نسبت به سیاستها وفرایندهای بانکداری الکترونیک سودمند باشد

تاریخچه بانکداری الکترونیک در ایران

در اواخر دهه ۱۳۶۰بانکهای کشور به سیستم اتوماسیون عملیات بانکی ورایانه ای کردن ارتباطات خود توجه نشان دادند ۰ حرکت به سمت بانکداری الکترونیکی از اوایل دهه ۷۰ اغاز شد و پس از ان کارت های اعتباری،خودپردازها،سیستم های گویاو۰۰۰وارد خدمات نوین بانکی شد ۰سیستم شتاب یا شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی درسال ۱۳۸۱ایجاد شد ۰شتاب با ایجاد ارتباط بین دستگاه های خودپرداز سه بانک ،کشاورزی و صادرات توسعه صادرات اغاز به کار کرد.بانک کشاورزی یکی از بانکهای پیشرو در زمینه بانکداری الکترونیک  است

وضعیت کنونی

در حال حاضر 17 بانک خصوصی و دولتی در ایران در مجموع بیش از 12283دستگاه خودپرداز در سطح کشور نصب کرده اند که مقرر گردید  تا پایان سال 78 به 20000دستگاه  برسد  وطبق برنامه چهارم توسعه تا پایان سال ۸۸به تعداد این دستگاههای خودپرداز32هزار اضافه  خواهد شد. طبق آمار اعلام شده  دستگاه‌های نصب شده توسط بانک کشاورزی  در فروشگاه‌های کشور حدود 60000دستگاه می باشد و 1140 دستگاه خود پرداز و بیش از 7 میلیون کارت  سطح خدمات الکترونیکی بانک کشاورزی را در حد بالایی از نیاز مشتریان قرار داده است  .

نصب پایانه های فروش(POS)

پایانه های فروش به دستگاههایی گفته می شود که امکان استفاده ازکارت اعتباری به عنوان ابزار پرداخت،بدون نیاز به تبدیل موجودی به پول نقد را فراهم کنند. این پایانه‌های فروش در فروشگاه‌ها و مراکز خرید و فروش برای سهولت در پرداخت نصب شده‌اند. است. آمار جهانی نشان می‌دهد که استاندارد این ابزار بانکی یک پایانه فروش برای هر صد نفر است ولی  برای هر 992 نفر ایرانی، یک پایانه فروش نصب شده است

.

پرداخت قبوض تلفنی و اینترنتی و خدمات SMS

سیستم بانکی کشور در راستای خدمت‌رسانی سریع و متنوع، خدمات دیگری نیز از طریق اینترنت، تلفن ثابت و همراه ارایه می‌دهد. بانک کشاورزی به سیستم تلفن‌بانک مجهز شده‌اند و این امکان را برای تمامی مشتریان خود به خوبی  فراهم نموده  است. امکان پرداخت قبوض از طریق تلفن و یاATM  اینترنت در بانک  کشاورزی  فراهم شده سیستم مهر با استفاده از شبکه مخابراتی ماهواره ای (vsat) ، بخشی از خدمات بانکداری مدرن را ارائه می نماید. درتمامی شعب تحت پوشش مهر،کلیه عملیات بانکی به صورت لحظه ای(online) انجام می شود.
انواع خدمات مهر به شرح زیر است :

مهر کارت، کارت بانکی برداشت است که براساس تقاضای مشتری و پس از افتتاح حساب الکترونیکی به صورت بانام صادر می گردد.
کارت دارای بخش مغناطیسی و هوشمند است (کارت از نوع هایبرید) .
امکان خرید به صورت
offline
تا سقف 1.000.000 ریال از طریق دستگاههای کارتخوان بانک کشاورزی در فروشگاهها و با استفاده ازبخشهوشمندکارت. امکان برگشت از خرید در صورتی که دارنده کارتازخریدکالامنصرفگردد.امکان برداشت پول از دستگاه خودپرداز حداکثر تا مبلغ 2.000.000 ریال در هر شبانه روز.
امکان استفاده در خودپرداز، پایانه فروش، تلفن بانک و درگاههای پرداخت اینترنتی. امکان انجام کلیه عملیات بانکی نظیر برداشت وجه، واریز، انتقال وجه از انواع حسابهای مهر (مهر به مهر، مهر به سایر حسابهای الکترونیکی بانکهای عضو شتاب)، مانده گیری، دریافت صورتحساب، پرداخت قبوض و شارژ سیم کارت .
پرداخت سود به مانده حساب کارتهایی که از نوع سپرده مدت دار باشد.
امکان بهره مندی از خدمات خودپرداز در شبکه
Benefit بحرین، NAPS قطر و KNet کویت

ایمیل‌های بانکی در BOX مشتریان

به‌تازگی مشتریان بانک‌های کشور می‌توانند صورتحساب و اطلاعات بانکی خود را از طریق ای‌میل هم دریافت کنند. بانک کشاورزی با بیش از 1866 شعبه آنلاین گوی سبقت را در این نوع سرویس اینترنتی از دیگر بانک‌ها ربوده‌اند. نرم افزارمهرگستر بانک کشاورزی  یک مجموعه به هم پیوسته است که قابلیت استفاده در مرکز، شعب و سایرکانال های ارتباطی والکترونیکی را دارد. این نرم افزار پارامتریک بوده وقابلیت انعطاف پذیری بالائی داشته و از ویژگیهای زیر برخوردار است:

  • ارائه انواع خدمات متمرکز بانکی برای مشتریان، استقرار سیستم یکپارچه در کلیه شعب برای ارائه خدمات به مشتریان در اقصا نقاط کشور
  • استفاده از بستر ارتباطی گسترده مبتنی بر راه حل ماهواره ای VSAT
  • طراحی و ایجاد بستر مناسب الکترونیکی برای مبادلات مالی فی‌ما‌بین خریدار و فروشنده نظیر اتاق پایاپای الکترونیکی،
    (RTGS)
    نظام تسویه ناخالص لحظه ای(ACH)
  • اتصال شعب به مراکز استانها و مراکز Point-to-mutlipoint بهره برداری از امکانات بستر ارتباطی استانها به تهران

مشکلات موجود

فرهنگ استفاده بیهنه  ازدستگاههای AMT در بین مردم دیده نمی شود و ضعف اطلاع رسانی و تبلیغات موثر بانک مرکزی در این زمینه مشهود است ۰هرچند بعضا خرابی دستگاهها،کم بودن تعداد دستگاهها نسبت به میزان کارتهای صادر شده را ازجمله مشکلات می توان عنوان نمود ولی عدم استفاده از سایر ابزار های کارآمد پرداخت غیر نقدی الکترونیکی مثل کارتهای اعتباری و دستگاههای POS  و تلفنبانک کارت خرید و کارت هدیه و تمایل مردم به استفاده از پول نقد از اساسی ترین مشکلات سیستم بانکی است وهنوز ۶۰%مراجعات مردم به بانکها جهت دریافت پول نقد است بر اساس آمارهای موجود سرانه استفاده از اسکناس در ایران 114 برگ حال آنکه این سرانه در کشورهای پیشرفته تنها 12 الی 14 برگ اعلام شده است بانک کشاورزی با ترویج و فرهنگ سازی استفاده بیشتر از دستگاههایPOSبرای عموم و گسترش استفاده از سایر ابزارها غیر نقدی در جهت فائق آمدن بر مشکلات موجود تلاش می نماید

روشهای نوین بازاریابی در بانکداری ایران

بازاریابی از ابزارهایی است که می تواند رشد درآمد های بانک را افزایش دهد۰بنا به گفته مدیران بزرگ بانک های معروف دنیا فقط10درصد از مشتریان بیش از90درصد سوداوری بانکها راتشکیل میدهند.

پیشرفت بازاریابی رابطه مند در بانک با پیمودن درجهت توسعه روابط با مشتریان صورت می گیرد. حفظ رابطه با مشتری یک مساله بلند مدت است وبه جای نتایج وپیامدهای جاری باید به پیامدهای آتی آن توجه کرد .از سوی دیگر کیفیت رابطه با مشتری با میزان رضایت مشتری سنجیده می شود.

اجرای بازاریابی رابطه مند ومشتری مدار منافع زیر را برای بانکها فراهم می کند:

۱) حفظ مشتری های کنونی بدون هراس از تهدید رقبا

۲) کسب منافع درامد بیشتر از مشتریان کلیدی کنونی وافزایش سهم بانک از هر مشتری

۳) جذب مشتریان کلیدی وطراز اول سایر بانکها

نتیجه این برنامه‌ریزی‌ها بعد از چند سال تلاش مداوم، تحول در نظام پرداخت‌های هماهنگ سیستم بانکی ایران و ترغیب عموم مردم به استفاده از کارت در پرداخت‌های روزمره با تکیه بر برداشت از اعتبار به‌جای برداشت از موجودی حساب است که عایدی مشخص آن، سهولت انجام معاملات، کاهش هزینه مبادلات، سرعت گردش پول و کاهش استفاده از اسکناس خواهد بود. اقدامات انجام گرفته بالا نظیر توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی، توسعه تجهیزات پرداخت الکترونیکی، ایجاد شبکه یکپارچه و فراگیر پرداخت الکترونیکی، گسترش کاربری ابزارهای پرداخت الکترونیکی و فراهم آوردن زمینه مشارکت‌ بخش خصوصی در توسعه پرداخت‌های الکترونیکی  همگی از مزایای بانکداری الکتریکی بشمار می آید که  در معماری یک دولت الکتریکی جرء لاینفک آن بشمار می آید.

نظرسنجی

باتوجه به نقش و اهمیت سرمایه گذاری در کشور و هم چنین بلحاظ اشنایی بیشتر متقاضیان تسهیلات برای اجرای طرحهای کشاورزی چه در حد مبالغ بالا و یا در حد خرد وهمچنین اشنایی شما عزیزان با انواع خدمات بانکی علی الخصوص در بانک کشاورزی در صدد هستم طی برنامه های مختلف در صورت اینکه خوانندگان عزیز این پایگاه تمایل داشته باشند این نوع از خدمات و نحوه ارائه تسهیلات را در این جا ارائه کنم بنابراین صلاح دیدم که این ایده را به نظرسنجی گذاشته و در صورت تمایل شما دوستان انرا عملی کنم علیهذا منتظر نقطه نظرات و پیشنهادات شما هستم .