وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

عدالت و اسراف

یکی از واژهای زیبا و دوست داشتنی که در ذات بشریت همیشه مورد قبول  بوده و توجه همه ایشان را جلب کرده و تفاوتی نیز در نوع طبقات نداشته و چه غنی و چه ثروتمند از این عبارت به نیکی یاد کرده و در افکار همه جایی بس خوش و ویژه را باز کرده کلمه عدالت و رعایت حقوق انسانهاست بنابراین بر اساس اموزه ها ی دینی و توجه به الگوهای مذهبی و ملی که همیشه در کره خاکی و علی الخصوص ایران عزیز بشدت مد نظر قرار گرفته عنایت به همنوعان و تلاش برای داشتن جامعه ای ارام با کمترین دغدغه و همنوع دوستی و سعی در رسیدگی به الام و رفع مشکلات اقشار اسیب پذیر جامعه در الگوهای رفتاری و اخلاقی همچون امام اول شیعیان که اسطوره ای تمام عیار و کمال از عدالت جوئی و اجرای عدالت است بنحوی کامل کننده مبحث مهم زیستن براساس معیارهای انسانی است لیکن هستند برخی از افراد که سعی خود را بی توجهی به ارکان مختلف جامعه و عدم توجه به طبقات زیرین کرده و تنها به فکر خویشتن هستند تا گلیم خود از اب بیرون کشیده و خود بدون هیچ گونه دغدغه زندگی کنند و امروز نامه ای حاوی داستانی غم انگیز را دریافت کردم که دیدنش بسیار عبرت اموز و شاید تلنگری باشد بر مغز و اندیشه و فکر انهایی که خود را پاییده و فکری بر ضعفا نداشته و دنیا را بر اخرت ترجیح داده و نفس را بر عقلانیت و ........ 

بنابراین اگر چه قطعا انسانهای با انصاف از دیدنش شوکه شده و ازار خواهند دید لیکن رویتش خالی از لطف نیست امید که مقبول افتد و دست در دست دهیم تا همه باهم بتوانیم تضاد طبقاتی را کمتر کرده و از لایه هایی که هر روز نیز بشدت به فاصله انها بیشتر میرسیم کاهشی داده و همه با هم در پناه عدالت اجتماعی زندگی ارامی را که توام با ارامش در وجدان های بیدار است پیشه خود سازیم . 

برای اینکه از این منظر نگاهی تازه داشته باشیم انرا ارائه تا خود زحمت عزیمت را تحمل کرده و صوابی عظیم از ان برده و در پی ان برای رسیدن به عدالت اجتماعی و رعایت اصل اعتدال و دوری از اسراف تلاش کنید انشاالله.: 

 http://www.hmshari.blogfa.com/post-108.aspx

نظرات 2 + ارسال نظر
پریا چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:31 ب.ظ

سلام البته این فقط اعراب نیستند که اهل اسرافند و بی توجه به طبقات اجتماعی، تو همین ایران برای یه برگزاری یه نشست و جلسه و چیزهای مشابهء خیلی ساده هم چه بریز و بپاشی که نمی کنند!!!!

سلام
خسته نباشید
اره کاملا حق به شماست تو یه پست در این خصوص اوائل سال نکاتی را تذکر دادم حتما انو هم خوندید .
با امید با ینکه بتونیم مانع اینهمه اسراف در کشور بشیم.
ضمنا از زحماتتون د خصوص تقویم متشکرم همینجا از طریق یه بانک خصوصی که رئیس ان همکار قبل خومان بود اقدام کردم.خوب دیگه کوزه گر باید تو کوزه شکسته اب بخوره اینهم از ...........
بگذریم
موفق باشید

پریا چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:35 ب.ظ

فقط شرمنده تونم چی می تونم بگم؟ باور کنید ما مثل اون بعضی ها که گفتید تو پایتخت تحویلتون می گرفتند نیستیم.

راستی بالاخره موفق شدم اون چیزی را که می خواستید و تقریبا" نایاب بود در حد خیلی جزئی پیدا کنم (تقویم بانک) ... اختصاصی برای شما کنار گذاشتم آدرستون را لطف کنید می دم براتون پست کنند .. آشتی کردید؟

سلام
ممنونم از لطف شما
خودم یافتم زحمت کشیدید تشکر میکنم بدید به دوستان دیگه بجای من.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد