وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد
وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

وبلاگ مهندس غدیر خادم الحسینی

زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواندوازصحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم ان نغمه که مردم بسپارند بیاد

فقرو گرسنگی

فن اوری اطلاعات و پیشرفتهای فزاینده ای که در جهان امروز رخ میدهد جامعه بزرگ وجهانی مارا به دهکده ای تبدیل کرده که در ان لحظه ها میزبان تبادل اطلاعات از هرگوشه جهان هستی هستند اگرچه اینهمه رشد و توسعه در برخی از جوامع تاکنون موجبات رخت بربستن فقر از گوشه هایی از جهان نشده لیکن بازهم مشی و نوع دیدگاه و تفکر حاکم بر سرشت انسانیت نویدی در دل هامیدهد که شاید روزی ثروتمندان و زراندوزان از خواب غفلت بیدارشده و فقراز دیار انسانیت رخت برببندد با این مقدمه کوتاه و ضمن تشکر از برادر عزیزو فهیمم جناب عرب نیا این مطلب را که از جمله مطالب ارزشمندی است که ایشان هرروز مارا با انها سیراب میکنند برایتان منعکس میکنم: 

روزی که گذشت روز جهانی غذا بود. در این روز سمینارها و کنفرانس های مختلف برای رسیدگی به گرسنگان پنج قاره از جهان برپا می شود و این درحالیست که جهان در ضرب آهنگ گام های هولناک و ویرانگر فقر و گرسنگی فرو رفته و آشوبی از حسرت یک تکه نان و مقداری آب به پا شده است. 

دور نمای دل انگیز و زیبای شهرهای بزرگ و آسمان خراش های غول آسا، منظره ای از پیشرفت انسان مدرن را به تصویر می کشد؛ اما در پای این آپارتمانهای سر به فلک کشیده، برخی از گرسنگی، توان فرار از چنگ مرگ را ندارند. روز جهانی غذا تلنگری برای بیداری وجدان های به خواب رفته و شکم های برآمده است که به خود آیند و صدها هزار همنوع را از چنگال این هیولای هولناک نجات بخشند.
روز جهانی غذا، روز همدردی با گرسنگانی است که از ابتدایی ترین حق زندگی محروم اند و در این محرومیت، دستان بی توانشان از دامان زندگی کوتاه می شود. در حال حاضر بالغ بر 800 میلیون مرد، زن و کودک در دنیا هر شب گرسته سر بر بالین دارند. گرسنگی نه تنها باعث کوتاهی عمر می گردد بلکه خسارات جبران ناپذیری به صلح، آرامش و رفاه ملت ها وارد می سازد.

این پدیده نیاز به عملیات عاجلی دارد که تنها تهیه غذا نبوده، بلکه ریشه یابی علل گسترش جهانی گرسنگی، پایداری و تداوم آن است. آگاهی مردم درباره مسائل گرسنگی، کمبود و عدم امنیت غذایی به عنوان اولین قدم ماندگار در خلق دنیایی بدون گرسنگی می باشد. روز جهانی غذا هر ساله با هدف افزایش آگاهی عموم و تفهیم دنیای گرسنگی، سوء تغذیه و فقر در 150 کشور در سراسر دنیا برگزار می شود.
روز جهانی غذا را با مصرف درست غذا و جلوگیری از اسراف پاس داریم و هنگام دور ریختن غذا به فکر گرسنگانی که این غذا میتوانست آنها را از مرگ نجات دهد، هم باشیم. قدر غذا، این نعمت آغازین خلقت را بدانیم و با مصرف درست و عدم اسراف، با گرسنگان جهان همدردی کنیم. هنگام دور ریختن غذا به این بیندیشیم که این غذا می تواند گرسنه ای را برای یک روز هم که شده از گرسنگی و مرگ نجات دهد و سعی کنیم از مصرف بی رویه غذا بپرهیزیم.
در این رابطه، شاخه کمک غذایی سازمان ملل متحد ((World Food Programme (WFP) بزرگترین نهاد انسانی جهان است. این سازمان از طریق اداره مرکزی خود در رم و بیش از ۸۰ دفتر در کشورهای دیگر، جهت کمک به مردمی که قادر به تأمین غذای کافی جهت اعضای خانواده خود نیستند تلاش می‌کند. گزارش تصویری حاضر به مناسبت روز جهانی غذا، نگاهی به فعالیت‌های این نهاد داشته است.

تجربه خوب (نجان جان انسانها)

متحیر کننده است. توصیه های بسیار خوبی هستند . چند دقیقه صرف مطالعه آن بکنید هرگز تصور نمی کنید که ممکن است زندگی یک نفر بستگی به شما داشته باشد.


پدر من بر اثر سکته فلج شد و سپس مرد. کاش من چیزی در باره این نوع کمک های اولیه می دانستم . هنگامی که حمله صورت می گیرد مویرگها به تدریج در مغز پاره می شوند.

هنگامی که سکته اتفاق می افتد، آرامش خود را حفظ کنید. مهم نیست قربانی کجاست . او را حرکت ندهید چون مویرگهایش پاره خواهند شد. برای جلوگیری از سقوط قربانی ، کمکش کنید تا بنشیند  
- سوزن یا سنجاق را روی آتش استریل کنید بعد با آن سر هر 10 انگشت مریض را خراش دهید.

2- این طب سوزنی نیست فقط یک خراش یک میلی متری است روی سر انگشتان.

3- خراش بدهید تا خون خارج شود.

4- اگر خون خارج نشد، با انگشت خودتان سر انگشت مریض را فشار دهید.

5- وقتی از هر 10 انگشت خون خارج شد چند دقیقه صبر کنید تا بیمار هشیاری خود را باز یابد. 
۶- اگر دهان قربانی کج شد لاله گوشهایش را آنقدر بکشید تا سرخ شوند 
۷- بعد هر لاله گوش را دو بار بخراشید تا از هر کدام دو قطره خون خارج شود.
بعد از چند دقیقه قربانی باید هشیاری خود را بدست بیاورد. منتظر بمانید تا بیمار دوباره وضعیت طبیعی خود را بدون هر گونه علامت غیر عادی به دست بیاورد. سپس او را به بیمارستان برسانید. حرکت سریع آمبولانس در راه بیمارستان و افتادن در دست اندازها با عث پارگی مویرگها می شود.
من در باره نجات زندگی با حجامت از یک دکتر سنتی چینی به نام "ها بو تینگ" که در سون جیوک زندگی می کند آموختم. به علاوه من در این زمینه تجربه عملی دارم. پس می توانم بگویم که این روش صد در صد موثر است. 
در سال 1979 من در کالج "فور گاپ " در " تای چونگ" تدریس می کردم . یک روز بعد از ظهر مشغول تدریس بودم که ناگهان یک معلم دیگر نفس نفس زنان وارد کلاس شد و گفت : " خانم لیو عجله کن بیا ، سوپروایزر ما  سکته کرده است." من فورا به طبقه سوم رفتم و دیدم آقای "چن فو تی ین" سوپروایزر ما همه علائم سکته را دارد: رنگ پریدگی، اختلال در تکلم و کج شدن دهان.

فوراً ا ز یکی از دانشجویان خواستم تا از داروخانه بیرون مدرسه یک سرنگ بخرد تا با آن سر انگشتان آقای چن را خراش بدهم. وقتی ازهمه ده انگشتش قطرات خون ( اندازه یک نخود) خارج شد، رنگ به چهره آقای چن و روح به چشمانش بازگشت . ولی دهانش هنوز کج مانده بود. پس گوشهایش را کشیدم تا پر ا ز خون شدند وقتی کاملا سرخ شدند، لاله گوش راستش را دو بارخراش دادم تا دو قطره خون خارج شود 
 وقتی از هرلاله گوشش دو قطره خون خارج شد ، یک معجزه رخ داد. در عرض 3-5 دقیقه شکل دهانش به حالت طبیعی خود برگشت و تکلمش هم روان و واضح شد. او را گذاشتیم تا یک مدت استراحت کند و یک فنجان چای داغ هم دادیم بعد کمکش کردیم تا از پله ها پایین برود. او را به بیمارستان "ویوا" رساندیم. یک شب در بیمارستان بستری شد و روز بعد برای تدریس به مدرسه بازگشت . همه چیز به حالت نرمال در آمد.

به طور معمول قربانیان سکته از پارگی جبران ناپذیر مویرگها در راه بیمارستان رنج می برند. در نتیجه این گونه بیماران هرگز بهبود نمی یابند . بنابراین ، سکته دومین علت مرگ است. اگر کسی خوش شانس باشد، زنده می ماند ولی ممکن است تا آخر عمر فلج بماند. این اتفاق وحشتناکی است که در زندگی می تواند رخ دهد 
اگر همه ما این روش را به خاطر داشته باشیم و به سرعت پروسه نجات زندگی را شروع کنیم قربانیان دوباره احیا شده و صد در صد حالت عادی خود را به دست خواهند آورد. اگر ممکن است لطفاٌ این متن را پس از مطالعه به دیگران فوروارد کنید . شاید به نجات زندگی یک نفر کمک کند.

سلامتی وبهداشت (رعایت مواردی برای زیستی سالم)

بدترین ها

بدترین محل برای قرار دادن مسواک

بدترین محل برای قرار دادن مسواک سینک دست‌شویی است. البته خود سینک مشکلی ندارد و همه مشکل به نزدیکی آن به توالت مربوط است. به گفته محققان و میکروب‏شناسان دانشگاه آریزونا، به طور متوسط در یک کاسه توالت حدود 3 میلیون میکروب وجود دارد. این میکروب‏ها می‏توانند تا 2 متر جابه‌جا شوند و روی زمین، دیوارها و روی مسواک قرار بگیرند. بهتر است مسواک را بیرون توالت در کابینت دارو یا یکی از کابینت‏های آشپزخانه نگهداری کنید.

بدترین جا برای گذاشتن کفش و دمپایی

بدترین محل برای گذاشتن کفش و دمپایی کمد اتاق خواب است. راه رفتن در خانه با کفشی که با آن بیرون خانه راه رفته‏اید، مهم‏ترین راه انتقال میکروب‏ها، مواد آلرژن و آلایندهها به داخل خانه است. بهتر است کفش‏ها را در قفسه یا کمد کوچکی در نزدیک‏ترین نقطه به در ورودی آپارتمان قرار دهید و با این کار از ورود آلودگی به خانه پیشگیری کنید.

بدترین جای خواب

بدترین محل برای خوابیدن زیر پتو است. موقع خواب به طور کامل زیر پتو نروید و پتو را روی سرتان نکشید. گرم شدن زیاد موجب می‏شود نتوانید خواب راحتی داشته باشید. هلن برگز، متخصص چرخه بیولوژیک از دانشگاه راش شیکاگو در این باره می‏گوید: «هنگام خواب به طور طبیعی دمای بدن کاهش پیدا می‏کند و این موضوع موجب می‏شود افراد خواب راحتی داشته باشند. در واقع بدن برای داشتن خواب راحت دما را از طریق دست‏ها و پاها از دست می‏دهد.» توصیه می‏شود هنگام خواب ابتدا برای اتساع رگ‏ها جوراب بپوشید بعد جوراب را درآورید و اجازه دهید پاهایتان از پتو بیرون باشد.

بدترین جا برای نگهداری باقی‌مانده غذا

بدترین محل برای گذاشتن باقیمانده غذا یخچال است. قرار دادن یک ظرف بزرگ غذای داغ به‌طور مستقیم در یخچال روش مناسبی برای سرد کردن غذا و پیشگیری از مسمومیت غذایی نیست. دکتر پیتر سیندر، محقق و استاد مدیریت و تکنولوژی در این باره می‏گوید: «در این صورت ممکن است برای کاهش دمای قسمت میانی غذا زمان زیادی لازم باشد و این محل به مکان مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری‏ها تبدیل شود.» شما می‏توانید غذا را تا یک ساعت پس از پخت برای خنک شدن بیرون نگهدارید و سپس در یخچال قرار دهید. یا غذا را در ظروف کوچک‏تر بریزید و در یخچال قرار دهید. در این صورت غذا زودتر سرد می‏شود.

بدترین جا برای نصب برگه‌یادآوری

بدترین محل برای چسباندن برگه یادآوری کارها، در یخچال است. چون شما وقتی می‏خواهید چیزی از یخچال بردارید سراغ آن می‏روید و ممکن است اصلا به برگه‏ای که روی یخچال نصب کرده‏اید توجه نکنید. به عقیده روان‌شناسان، دیدن کمک‏کننده است اما به شرطی که به آن توجه شود. در یک بررسی مشخص شد نصب تابلویی که افراد را تشویق می‏کند به جای استفاده از آسانسور، از پله استفاده کنند، موجب می‏شود افراد تا 200 درصد بیشتر از پله استفاده کنند. بهتر است برگه یادآوری کارها را در محلی که به آن توجه می‏کنید مثلا کنار تلویزیون قرار دهید. نکته دیگر آنکه ذهن خیلی سریع به این محل عادت می‏کند و توصیه می‏شود هر چند وقت یک بار محل برگه‌های یادآوری را تغییر دهید.

بدترین جای هواپیما

بدترین جای نشستن در هواپیما انتهای سالن است. اگر در پروازهای هوایی حال‌تان بد می‏شود، انتهای سالن ننشینید. انتهای هواپیما از قسمت جلویی بلندتر است و هر چه از مرکز دورتر شوید حرکات بالا و پایین شدن را بیشتر احساس خواهید کرد. بهترین محل برای نشستن در هواپیما نزدیک‏ترین محل به بال‏هاست.

بدترین جا برای گذاشتن کیف دستی

بدترین محل برای گذاشتن کیف دستی میز آشپزخانه است. کیف دستی شما وسیله حمل‌ونقل میکروب‏هاست. محققان در بررسی‏های خود در هر سانتی‏متر مربع از سطح کیف دستی و کیسه‏های خرید 65 هزار باکتری مشاهده کرده‏اند. شاید باور نکنید اما یک سوم کیف دستی‏ها و کیسه‏های خرید حاوی باکتری‏های مدفوعی بوده‏اند. خانم‏ها کیف‌شان را همه جا همراه خودشان می‏برند. با قرار دادن کیف روی میز رستوران، کف اتوبوس و ایستگاه مترو آلودگی‏ها روی آن قرار می‏گیرند. بهتر است کیف‌تان را در کشو یا روی صندلی و خلاصه هرجایی به جز جایی که غذا تهیه یا خورده می‏شود قرار دهید.

بدترین جای کلاس بدنسازی

بدترین محل برای ایستادن در کلاس‌های بدنسازی و ورزش، ردیف جلو و روبه‌روی آینه است. شاید به دلیل اینکه خودتان را در آینه ببینید، جایتان را تغییر دهید اما نتایج یک بررسی که در سال 2003 انجام شده است، نشان داده است اگر خودتان را هنگام انجام تمرینات ورزشی نبینید، بهتر است. در این تحقیق بررسی 58 زن که شدت و نوع ورزش یکسانی داشتند، نشان داد آنهایی که هنگام انجام تمرین‏های ورزشی خودشان را در آینه می‏دیدند در مقایسه با افرادی که در اتاقی بدون آینه ورزش می‏کردند احساس بدتری نسبت به بدنشان داشتند. بهتر است جایی از کلاس که روبه‌روی آینه نباشد و در ضمن بتوانید تمرینات را به خوبی ببینید و تمرکز داشته باشید انتخاب کنید.

بدترین جای چراغ مطالعه

برخی افراد عادت دارند قبل از خواب مطالعه کنند و کتاب داستان بخوانند. بدترین محل تابیدن نور مطالعه شبانه بالای سر است. نتایج مطالعات نشان داده است نور مستقیم در بالای سر موجب تاخیر در ترشح ملاتونین و اخلال در خواب شبانه می‏شود. بهتر است یک نور موضعی ملایم را روی کتاب بتابانید. در این صورت شما می‏توانید کتاب بخوانید در حالی‌که اتاق تاریک است و بدن‌تان می‏تواند برای خواب آماده شود.

بدترین جا برای گذاشتن داروها

بدترین محل برای نگهداری داروها قفسه دارو در حمام است. دمای یک حمام حاوی بخار به راحتی به 37 درجه سانتی‏گراد می‏رسد که از دمای پیشنهادی برای نگهداری بیشتر داروها بالاتر است. بهترین محل برای نگهداری داورها جایی سرد و خشک مانند یخچال است.

بدترین جا برای گذاشتن میوه‏ها تا قبل از شستن آنها

بدترین جا برای گذاشتن میوه‏ها قبل از شستن سینک آشپزخانه است. به گفته دکتر کلی رینولد استاد میکروب‏شناسی دانشگاه آریزونا سینک آشپزخانه بیشترین میزان میکروب را دارد و میزان آلودگی آن حتی از توالت بیشتر است. توصیه می‏شود میوه‏ها را در سبدی بگذارید و بدون اینکه با سینک تماس داشته باشند آنها را بشویید. اگر میوه‏هایی مانند توت فرنگی و شاتوت که بدون پوست کندن خورده می‏شوند، هنگام شستن در سینک افتاد آن را دور بیندازید و از خوردن‌اش صرف‌نظر کنید.

بدترین جا برای استفاده از هدفون

بدترین محل‏ها برای استفاده از هدفون هواپیما، قطار یا ایستگاه مترو است. هرچند شاید در ظاهر گوش دادن به موسیقی دلخواه از شنیدن سر و صدای موجود در این محل‏ها بهتر باشد اما بررسی‏ها نشان داده است استفاده از هدفون در محیط‏های پر سر و صدا احتمال بلندتر کردن صدا را بیشتر می‏کند. محققان دانشگاه هاروارد دریافته‏اند افراد در محیط‏های آرام صدا را در سطح ایمن‏تری تنظیم می‏کنند، اما وقتی صدای زمینه‏ای مانند سر وصدای سالن هواپیما به محیط اضافه می‏شود تا 80 درصد و تا 89 دسی بل صدا را بالا می‏برند. این میزان بلندی صدا در طولانی مدت می‏تواند در افراد آسیب شنوایی ایجاد کند. بهتر است در محل‏های پر سر و صدا از هدفون استفاده نکنید، هرچند در بررسی محققان دانشگاه هاروارد مشخص شد تنها 20 درصد افراد مورد مطالعه با بالا رفتن سر و صدای محیط استفاده از هدفون را کنار گذاشتند.

بدترین جا برای نگهداری از قهوه

بدترین محل برای نگهداری دانه یا پودر قهوه یخچال یا فریزر است. جان مک گرگور، متخصص صنایع غذایی و استاد دانشگاه کلمسون در این باره می‏گوید: «هر بار که آن را از یخچال یا فریزر بیرون می‏آورید دمای آن تغییر می‏کند و این موضوع روی طعم قهوه تاثیر می‏گذارد. درست مثل اینکه یک فنجان قهوه را بارها و بارها بجوشانید.» دانه‏ها یا پودر قهوه را در قوطی‏های شیشه‏ای نیمه شفاف دردار ریخته و در کابینت آشپزخانه نگهداری کنید.

بدترین جا برای تماشای تلویزیون

بدترین محل تماشای تلویزیون جایی است که غذا می‏خورید. بررسی‏ها نشان داده است تماشای تلویزیون هنگام غذا خوردن موجب می‏شود نتوانید به مقدار غذایی که می‏خورید توجه کنید. نتایج مطالعه‏ای که در سال 2006 روی گروهی داوطلب انجام شد نشان داد افراد هنگام تماشای تلویزیون تندتر غذا می‏خورند. همچنین هنگام تماشای برنامه‏های تفریحی مصرف ماکارونی و پنیر تا 71 درصد بیشتر می‏شود. توصیه می‏شود تلویزیون را در نزدیکی میز غذا خوری قرار ندهید و هنگام غذا خوردن تلویزیون را خاموش کنید. بهترین محل تماشای تلویزیون جایی دور از آشپزخانه است که حتی اگر هوس خوردن چیزی به سرتان زد مجبور شوید چند قدمی تا آشپزخانه راه بروید

چالش در اقتصاد

استخوان خرد کرده های سیاست و اقتصاد از دیرباز فضای امروزی را که پرتلاطم و همانند اسبان رم کرده افسارگسیخته و هرلحظه انتظار اسیب ازان میرود را به درایت پیش بینی کرده و هشدارهای لازم را دادند لیکن ممانعت ازسیطره جهانخواران و یکه تازی سطوران عرصه های جهانی میدان کارزار را به جنگ دیوصفتانه اقتصادی رهنمون کردند تا احاد جامعه بخصوص انانی که دل در گرو توسعه و توانمند سازی کشور داشتند در پهنه گشاد کشوری بااینهمه منابع وابزارهای لازم رشد و بالندگی به یکباره با هجمه ای روبرو شود که تاب و توان از دست بدهند اری اگرچه کشور در ابتدای راه انقلاب دچار جنگی تحمیلی گردید و فرصتها و توانهای بسیاری را که میتوانست در سالهای نه چندان دور درپیشبرد اهداف بیاری گرفته شده وارمانهای مترقی معمار انقلاب را حاصل کند در مسیری دیگر مصرف کرد لیکن ذخائر موجود در کشور بویژه نیروی انسانی مستعد و شگفتی ساز و درد اشنا و دلسوز و مدیرانی از نسل انقلاب قادر بودند تا کشور را در مسیری قرار دهند که بعنوان ام القرائ جهان اسلام نویدی و امیدی را در دلهای مسلمانان جهان متبلور سازند لیکن نظم نوین جهانی و سردمداری سلطه گران وکارشکنانی که دوست ندارند ایرانی نمونه را در عرصه جهانی دیده و چشم کورشان به نور الهی منور گردد با ترفندهای مختلف و از انجمله شبیخون فرهنگی و پس از ان باز کردن جبهه اقتصادی سعی در مایوس کردن هرانچه بانام ایرانی توام است دارنددراینحال انچه برهمگان شرع و وظیفه است درایت و تیزبینی و بیداری بشکلی که الام ودردهای اقشار اسیب پذیر جامعه که در همه اعصار و قرنها و مراحل با دینمداری سعی در حفظ و حراست از کشور و مهمترازهمه اسلام عزیز داشتند بشدت به کمترین حد از خود رسیده و فضای زیستی سالم و عمری بادوام و بابرکت و بانشاط برای این اقشار که همیشه و در همه حال بار رنج و مشقت زندگی را بردوش کشیده اند باز گردد.انشالله

پرسپولیس بین المللی

اصولا روال وقاعده برای رشد و توسعه و تعالی در هرامر سپردن کارها به افراد کاردان و باتجربه  متبحر در هر امری است از انجایی که ورزش نیز خالی از این لطف نبوده و بایست رهبری انرا به  

افراد کاردان و خبره و سرد و گرم چشیده این عرصه و میدان سپرد متاسفانه این بلاغت در این روزها در ورزش مشاهده نشده و هرکسی که دم از مدیریت میزند را در مسند امور قرار میدهند و نهایت ان میشود که تیمی همچون پرسپولیس که کمتر به روزگار سختی همچون این روزها برخورد کرده بود گرفتار اسیبهایی میشود که از نه مسابقه انجام داده تنها و تنها  هفت امتاز کسب میکند واین در حالی است که مدیرعامل این باشگاه در ابتدای امر وعده ووعید بین المللی شدن باشگاه باسابقه ومحبوب میلونها ایرانی را میداد وحال شما بخوانید حدیث مفصل از این مجمل و.......... 

به امید اینکه ارزشها در تمامی عرصه ها در روزی با امور عجین گردد.

میوه های مفیدتر

اگرچه توصیه بمصرف میوه جات بدلیل دارا بودن انواع نیازهای غذایی بدن انسان بکرات صورت گرفته لیکن در ایمیلی که دوست خوبم اقای عرب نیا زحمت ارسال انرا متحمل شده اند اینبار اشاره به خواص موثرتر تعدادی از میوه ها شده که شما را به خواندن واطلاع ازان دعوت میکنم: 

 

‌اگر قصد میوه خوردن دارید، بهتر است از بین پرفایده‌ترین میوه‌ها انتخاب کنید تا جسم و فکر بهتری داشته و پرانرژی‌تر شوید.

میوه‌ها علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه و مغذی هستند، با پایین آوردن احتمال ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا، بیماری‌های قلبی، سکته و سرطان، به شما کمک می‌کنند احساس بهتر و عمر طولانی‌تری داشته باشید.

سالم‌ترین میوه‌ها با بالاترین محتوی آنتی‌اکسیدان

۱. سیب اگر با پوست خورده شود حاوی پکتین، ۵ گرم فیبر و مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌های فلاوونوئید است. فیبر سیب به پایین آوردن کلسترول کمک می‌کند. و فلاوونوئیدهای قدرتمند احتمال بیماری‌های قلبی، سکته و سرطان را کاهش می‌دهد. یک سیب متوسط چیزی درحدود ۸۰ کالری دارد.


۲. زرد‌آلو
منبع بسیار خوبی از ویتامین A، C و E، پتاسیم، آهن و کاروتینوئیدها می‌باشد. لیکوپن موجود در زرد‌آلو به محافظت از چشم‌ها و جلوگیری از بیماری قلبی، اکسیداسیون کلسترول LDL و برخی سرطان‌ها -- مخصوصاً سرطان پوست-- کمک می‌کند. و فیبر موجود در زردآلو در برطرف کردن یبوست موثر است. بعلاوه اینکه یک زردآلو فقط ۱۹ کالری در خود دارد.

۳. موز
منبعی عالی از پتاسیم است (حدود ۴۰۰ میلی‌گرم) که به پایین آوردن احتمال فشارخون بالا و سکته کمک کرده و نقش مهمی در عملکرد عضلات دارد. موز میوه‌ای خوشمزه و شیرین است که می‌تواند جایگزین خوبی برای قند بوده و منبع طبیعی عالی برای انرژی است. فیبر موجود در موز به بازگرداندن عملکرد روده‌ها کمک می‌کند. یک موز متوسط چیزی درحدود ۱۰۸ کالری در خود دارد.

۴. خانواده توت‌ها
به مقدار بسیار بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی مثل ویتامین C در خود دارد. تحقیقات مختلفی نشان می‌دهند که توت‌ها درمقابل بیماری‌های قلبی، سکته، سرطان و بسیاری بیماری‌های دیگر محافظت خوبی به عمل می‌آورد.
تمشک آبی یکی از بهترین میوه‌های آنتی‌اکسیدانه به شمار می‌رود. درکنار سایر فوایدی که برای سلامتی دارد، به پیشگیری از فشاخون بالا، زوال قرنیه و تخریب مغز که موجب بیماری آلزایمر می‌شود، کمک می‌کند.
یک فنجان تمشک آبی ۸۱ کالری و ۴ گرم فیبر در خود دارد. یک فنجان شاه‌توت ۷۴ کالری و ۱۰ گرم فیبر در خود دارد. یک فنجان تمشک ۶۰ کالری و ۸ گرم فیبر و یک فنجان توت‌فرنگی ۵۰ کالری، ۴ گرم فیبر در خود دارد.
۵-طالبی :سرشار از ویتامین C، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌های کاروتینوئید هستند. طالبی به کاهش التهاب، پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی-عروقی، بهبود ایمنی بدن و کمک به محافظت از پوست در نواحی که احتمال آفتاب‌زدگی زیاد است کمک می‌کند. یک نصف طالبی ۹۷ کالری و ۲ گرم فیبر دارد.

سرشار از آهن و فلاوونوئیدهای جنگنده با بیماری‌ها است. همچنین پتاسیم، منیزیم، ویتامین C و E، فولات و کاروتیتوئیدهای محافظ قلب در خود دارد. گیلاس می‌تواند به طور قابل‌ملاحظه‌ای التهاب، دردهای آرتروزی، کلسترول بد و خطر سرطان را کاهش دهد. یک فنجان گیلاس ۸۸ کالری دارد.

۷. مرکبات
بیشتر بخاطر مزه، آبدار بودن و محتوی بالای ویتامین C خود معروف هستند. اما منبع بسیار خوبی از فولات، فیبر و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و موادمعدنی نیز می‌باشند. مرکبات به پایین آوردن کلسترول، فشارخون و خطر برخی از انواع سرطان کمک می‌کند.
گریپ‌فروت صورتی یا قرمز -- نیمی از یک گریپ‌فروت فقط ۴۷ کالری دارد.
پرتقال ۵۰ تا ۷۰ میلی‌گرم ویتامین C در خود داشته و ۶۸ کالری است.
لیمو -- یک عدد لیمو حدود ۱۷ کالری دارد.

۸. کیوی
بیشتر از دوبرابر از ویتامین C پرتقال را در خود دارد و همچنین منبعی عالی از منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های A و E می‌باشد. کیوی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بیماری‌های تنفسی را کاهش می‌دهد. یک عدد کیوی متوسط ۴۷ کالری و ۳ گرم فیبر دارد.
۹-پاپایا سرشار از ویتامین C، فولات، کاروتینوئیدها و آنزیم‌های گوارشی طبیعی است که به هضم پروتئین کمک می‌کند. یک فنجان پاپایا خردشده ۵۵ کالری دارد.

۱۰. انگور قرمز
حاوی آهن، پتاسیم، فیبر و مقدار قابل‌توجهی آنتی‌اکسیدان‌های جنگنده با بیماری‌ها است. انگور قرمز منبع اصلی فلاوونو‌ئیدها، آنتوسیانین‌ها و رزوراتول می‌باشد که نشان داده است به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان کمک می‌کند. یک فنجان انگور قرمز ۶۰ کالری در خود دارد.